Hvordan opretter jeg Outlook mapper på ser~
Fra : Gunder P. Jensen

Dato : 04-10-01 13:44

Hej i gruppen!

Hvordan kan jeg lagre lokale mapper og indhold på en server fra en
workstation samt adressekartoteket.

Jeg har et lille firma og vil gerne have at alle "lokale mapper" og
"Adressekartoteket" lagres på min server og ikke på lokalmaskinerne.
Serveren er en NT 4, og lokalmaskinerne er hhv. NT 4, Windows 2000 og ME.

På min server har hver lokalmaskine sig egen mappe, hvor jeg gerne skulle
have ovennævnte placeret også.

Håber nogle kan hjælpe mig og mine oplysninger er fyldestgørende.

MVH
GPJ

PS: Tidligere postet i dk.edb.internet.software.mail+news,outlook-express,
desværre uden hjælp så jeg håber det vil lykkes her.

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 04-10-01 19:01

"Gunder P. Jensen" <gpj@j-j.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan kan jeg lagre lokale mapper og indhold på en server fra en
> workstation samt adressekartoteket.

[snip]

> Håber nogle kan hjælpe mig og mine oplysninger er fyldestgørende.

Hej Gunder

Du skriver Outlook, men har spurgt i en Outlook Express gruppe, så du skal
lige afklare følgende først.

Har du Outlook eller Outlook Express, og hvilken version??

Stor hilsen
/Brian

Fra : Gunder P. Jensen

Dato : 05-10-01 09:27

Hej Brian!
Jeg har Outlook Express 5.5

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 05-10-01 15:12

> Hej Brian!
> Jeg har Outlook Express 5.5

Hej Gunder

Funktioner > indstillinger > vedligeholdelse > lagringsmappe, her kan du
vælge hvor dine OE-data skal ligge.

Du kan dog ikke, svjh, placere dem på et netværksdrev

Evt. kan du lave et bat-job der kopiere mappeindholdet ud på serveren fra
tid til anden.

/Brian

Fra : Gunder P. Jensen

Dato : 06-10-01 10:28

Hej Brian!

Netop det har jeg prøvet, men når jeg gør det ligesom du beskriver, kan jeg
udemærket se min mappe på serveren og klikke på den, men den vil IKKE
fremhæve OK knappen og accepterer at jeg lagre mine dataer på serveren.

Hvordan løser jeg det ?

Skal jeg ind i reg.databasen og fifle ?

MVH
Gunder

Fra : Joergen M. Joergense~

Dato : 06-10-01 12:35

> [...]
> udemærket se min mappe på serveren og klikke på den, men den vil IKKE
> fremhæve OK knappen og accepterer at jeg lagre mine dataer på serveren.

Jeg synes du skal anvende Outlook, Outlook Express er vist egentlig kun
noget legetøj..
Outlook'en kan netop det der med at lagre data centralt, og det uden besvær!

Jørgen

Fra : Tom Christensen

Dato : 06-10-01 17:00

Hej Jørgen

"Joergen M. Joergensen" <kaliffen@nordat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> noget legetøj..
> Outlook'en kan netop det der med at lagre data centralt, og det uden

Hvordan får du Outlook til at gøre det? Jeg har for nogen tid siden forsøgt
at dele
adressekartotek og kalender på en server (både Outlook97 og Outlook 2000),
men kunne ikke få det til at virke
Som jeg husker det, blev min konklusion dengang, at jeg var nødt til at købe
Microsoft Exchange Server til over 10.000,-, så projektet afgik ved døden.

Jeg er særdeles interesseret i at dele kalender+adressekartotek via en
server, fortæl, fortæl...

:)

venlig hilsen
Tom Christensen

Fra : Gunder P. Jensen

Dato : 06-10-01 23:47

OUPS!
Jeg kan kun en almindelig NT server, jeg håber ikke jeg behøver exchange
server.

ja, fortæl endelig........

MVH
Gunder

Fra : Gunder P. Jensen

Dato : 06-10-01 23:45

Det kan der måske være noget om, men jeg behøver løsningen for OE

MVH
Gunder

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 07-10-01 22:44

> [...]
> udemærket se min mappe på serveren og klikke på den, men den vil IKKE
> fremhæve OK knappen og accepterer at jeg lagre mine dataer på serveren.

Hej Gunder

Som jeg skrev så kan OE ikke lagre på netværksdrev, om der er et registry
hack der giver mulighed for det, ved jeg ikke.

/Brian

Fra : Gunder P. Jensen

Dato : 07-10-01 23:30

Tak Brian!

Det er netop også min konstatering, selom du kan henvise til et netværksdrev
vil OE ikke accepterer det.

MVH

Gunder