Switch til NetExpress
Fra : Otto Haue

Dato : 03-10-01 22:22

Hej alle

Vi er 3 der skal dele en 2048 NetExpress linje. Vi skal bruge en switch
eller en hub til under 1000 kr. Kan i anbefale nogle mærker (har kigget på
en D-link) ?
Der findes også nogle helt nede i 400 kr. klassen - hvad er de værd ??

Fortæl mig lige igen hvorfor det er en fordel at købe en switch i stedet for
en hub i vores tilfælde ?

Mvh Otto

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 03-10-01 23:15

"Otto Haue" <haue@bispeengen.dk> wrote:

> Vi er 3 der skal dele en 2048 NetExpress linje. Vi skal bruge en switch
> eller en hub til under 1000 kr. Kan i anbefale nogle mærker (har kigget på
> en D-link) ?

Se:
http://www.google.com/search?q=Lille+desktop+switch+med+ekstern+strømforsyni
ng+ingen+blæser&btnI=Jeg+er+skide+heldig

*gg*

> Der findes også nogle helt nede i 400 kr. klassen - hvad er de værd ??

400 Kr vil jeg gætte på...

> Fortæl mig lige igen hvorfor det er en fordel at købe en switch i stedet
for
> en hub i vores tilfælde ?

Nope, men se: http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=switchhub

- Ulrik Lunddahl

Fra : Otto Haue

Dato : 03-10-01 23:35

Hej Ulrik og tak for hurtig svar.

Jeg er ligeglad med om switchen er lille, om den har ekstern eller indbygget
strømforsyning, om den har en blæser eller ej og hvor meget den fylder. Mit
eneste krav er at den skal koste under 1000 kr. Da markedet for switche her
i DK til under 1000- ikke er uendelig stort, må det give nogle mennesker en
mulighed for at svare på mit spørgsmål, med deres erfaringer og viden. Hvis
du ingen erfaring har på dette punkt synes jeg du skal undlade at svare - i
stedet for at få mig til at fremstå som en idiot. I øvrigt tak for dit link
vedrørende forskel på Hub og switch.

Mvh Otto

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 04-10-01 05:45

"Otto Haue" <haue@bispeengen.dk> writes:

> [...]
> stedet for at få mig til at fremstå som en idiot. I øvrigt tak for dit link

Jeg koebte en 5 ports 10/100 switch hos Zitech for 799 (var det vidst,
eller ogsaa var det 699). 4 maskiner og en uplink. Lille fiks sag
som ikke larmer - jeg er indtil videre godt tilfreds.

Det skal dog siges at grundet TDC's .. udfordrende maade at udlevere
IP-adresser paa, har jeg ikke stresstestet enheden.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 04-10-01 00:58

> [...]

> du ingen erfaring har på dette punkt synes jeg du skal undlade at svare -
> stedet for at få mig til at fremstå som en idiot. I øvrigt tak for dit

Klikkede du på linket, ellers prøv dette, det giver samme resultat.
http://www.proconsult.dk/katalog/net/net-sw/netswsoho/netngfs105.html

En 5 ports 10/100 Mbit switch til 595.-

Nu er spørgsmålet nok blevet stillet omkring 100 gange snart, derfor min
lidt sjove måde at svare på, det er da bedre end at jeg brokker mig som så
mange andre.

Der er bred enighed i gruppen om at alle små billige switches til under
1000.- er præsis lige gode, det eneste der skiller sig ud er design.

Men check selv på: http://www.proconsult.dk/katalog/net/net-sw/netswsoho/

På ovenstående side er listet 6 switche til undet 1000.-, der er beskrevet
hvordan de virker, og hvad du skal tænke på når du vælger en lille switch i
dag.

Jeg syntes jeg har god erfaring på området, jeg har f.eks. selv forfattet
teksten på ovenstående side og solgt omkring 500 små switche, i øvrigt var
det ikke min mening at få dig til at fremstå som en idiot og det er ike min
opfattelse at andre tolker det sådan.

Vi har solgt Netgear, D-Link, 3Com, HP og lidt billigt skrammel, de går lige
sjældent i stykker, og den du har set til 400.- er sikkert præsis lige så
god.

Google linket var for at tage lidt pis på alt det brok der kommer når man
henviser til en side hvor man selv eller den virksomhed man arbejder for kan
risikere at tjene nogen penge.

Jeg håber ovenstående kunne bruges.

- Ulrik Lunddahl

Fra : alwresuihalert

Dato : 04-10-01 12:15

snp
> [...]
> du ingen erfaring har på dette punkt synes jeg du skal undlade at svare -
> stedet for at få mig til at fremstå som en idiot. I øvrigt tak for dit

Rubytech laver en 8 ports 10/100 Mbit switch til ca. 700 kr. Den er lille,
har ekstern strømforsyning og ingen blæser. Den virker fint.

Fra : Jakob Riis Josephsen

Dato : 04-10-01 21:31

Hejsa!

<snip>
Der findes også nogle helt nede i 400 kr. klassen - hvad er de værd ??
</snip>

Jeg har lige købt en 8 ports Satech switch (eTen switch i forklædning) til 499,-
(plus fragt - i alt 570) og indtil videre har den fungeret upåklageligt....

VH
Jakob Riis Josephsen

Fra : Cane_of_Dome

Dato : 17-12-01 23:04

"Otto Haue" skrev d. 03-10-01 22:22 dette indlæg :
> [...]
> en hub i vores tilfælde ?
>
> Mvh Otto
>
> Jeg har en 24 ports hub du må købe for billige penge!!! Jeg har
forsøgt at sælge den i et stykke tid nu men uden held...Den virker
ubeklageligt.... Mit NR er 40442961 Ring så må vi finde en fornuftig
pris!!!!

http://www.kandu.dk/