Multi links...eller hvad man nu kalder det~
Fra : Henrik Pedersen

Dato : 03-10-01 22:00

Hej NG!

Jeg er ved at lave et website, hvor jeg gerne i de forskellige tekster på
siden vil indsætte links der hvor der er et bestemt ord. Jeg har set det
flere steder - f.eks. på musiksider - hvergang (uanset hvor på sitet) hvor
der f.eks. står "Madonna", så er det et link.

Kunne det tænkes, at man kunne lave en database med en tabel, som indeholder
alle de ord, naven osv. man gerne vil have links på. Hvor den så på den måde
connecter til databasen hver gang den åbner en side - her går den så listen
igennem, og finder den et navn eller lign. så sætter den automatisk linket
ind (som man selvfælgelig oxo har skrevet et sted),

Er det noget der kan kodes i PHP - og hvis nogen forstår hvad jeg mener, har
I så en idé til hvordan det lettest kunne gøres.

Håber på svar hurtigst muligt....

Med venlig hilsen
Henrik Pedersen

Fra : Kim Emax

Dato : 03-10-01 23:19

"Henrik Pedersen" <hp@beone.dk> skrev

> [...]
har
> I så en idé til hvordan det lettest kunne gøres.

tjaeee.. i toppen af din kode kunne du lave det således:

$madonna_link = "<A HREF=\"hvad linket nu er\">madonna</A>";

og så kalde det således:

du kan læse mere om <? print $madonna_link ?> her...

Med PHP er der flere måder at lave samme ting på... en function vil måske
være bedre afhængig af dine behov. Du kan læse mere om funktioner på php.net

--
Take Care
Kim Emax

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 04-10-01 05:09

Det kræver at du enten har artiklerne/teksten i et format hvor du kan adskille koder fra tekst eller at du splitter dine HTML-filer op i tekst og koder. Derefter kan du lave søg og erstat på alle keywords og indsætte deres tilsvarende links. Du ønsker jo f.eks. ikke at erstatte alle "<table...>"-koder bare fordi "table" er et keyword...

Men hvilken metode du skal anvende kommer altså an på hvad det er du vil have, og hvad du har allerede!

--
Mvh. Mogens,
www.momech.dk

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 04-10-01 09:32

"Mogens Meier Christensen" <mmc@nospam.dk> wrote in message
[...]

---
Hej!
Jeg har en nyhedsside, hvor der trækkes artikel-tekst ud fra en database.
Nyhederne bliver lagt ind via en php-side, som ligger teksten ind i
databasen.

Derfor er det mig ikke muligt, at rette på sitet, hvergang der kommer en ny
tekst. Så jeg tænkte - det kunne jo være man kunne include et script på alle
sider, som så gik en bestemt "navne-liste" igennem , som så kunne sætte de
links ind de rette steder.

Mvh
Henrik Pedersen

Fra : Jimmy Nielsen

Dato : 04-10-01 15:53

"Henrik Pedersen" <hp@beone.dk> wrote in message

> [...]
alle
> sider, som så gik en bestemt "navne-liste" igennem , som så kunne sætte de

Prøv det her:

$tekst = ereg_replace("Madonna","<A
HREF='http://link.til.madonna>Madonna'",$tekst);

--
Jimmy Nielsen

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 05-10-01 13:04

Jimmy Nielsen wrote:
> $tekst = ereg_replace("Madonna","<A
> HREF='http://link.til.madonna>Madonna'",$tekst);

- og nu ved jeg ikke hvor meget styr du har på det, men du kan jo
automatisere gennemgangen af din navneliste ved at lave en engine som
henter siderne ind, og for hver side løber igennem et array af navne med
tilhørende replaceringer...

Venlig Hilsen

Jesper Brunholm