Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
WWWW.modellerne.dk........Dårligt
Fra : Erland Pillegaard

Dato : 30-12-00 17:08

Til Modellerne
Jeg syntes sku det er for dårligt at man ikke få et svar fra jer når man
henvender sig til jer,for 3-4 uger skrev jeg til jeg om en model,men rigtig
nej jeg har aldrig fået et svar fra jer,på den måde skal i nok få det til
at lykkes,findes i eller findes i ikke,svar udbedes.
Med venlig hilsen
Erland Pillegaard

Fra : Info - Modellerne.dk

Dato : 30-12-00 19:46

Beklager at du ikke har fået et svar på din mail..vi har desværre oplevet
nogle tilfælde hvor mails aldrig er nået frem til os..en ting som vi har
gjort opmærksom på overfor vores udbyder. Vi bestræber os altid på at svare
på mails senest 12 timer efter de er modtaget.
Håber dette er et engangtilfælde, da vi jo er til for blandt andet din
skyld, så jeg håber at du vil sende din mail til os igen vedr. den model som
du ønsker kontakt med.

Claus Smith - Modellerne.dk

info@modellerne.dk

Fra : Info - Modellerne.dk

Dato : 30-12-00 20:13

Vi har nu fået taget hånd om denne lille ting og det viser sig at problemet
ligger hos den pågældende model, som ikke har besvaret Erland Pillegaard på
hans forespørgelse om den omtalte foto opgave.

Den pågældende model vil nu blive kontaktet og vi afventer hendes version af
hvad der er sket og hvorfor at Erland Pillegaard ikke har fået respons fra
hendes side på henvendelsen.

Vi er også kede af at skulle læse dette i en nyhedsgruppe, da vi ikke har
modtaget nogen mail direkte fra Erland Pillegaard om dette problem.

Et godt nytår skal lyde fra vores side til alle brugerne af denne
nyhedsgruppe.

Claus Smith - Modellerne.dk

info@modellerne.dk

Fra : Erik Aalund

Dato : 31-12-00 10:25

Info - Modellerne.dk <info@modellerne.dk> wrote:

> Vi er også kede af at skulle læse dette i en nyhedsgruppe, da vi ikke har
> modtaget nogen mail direkte fra Erland Pillegaard om dette problem.

....problemet er jo at Erland jo lige netop har sendt en e-mail
ti jer, uden at I har besvarret den. Hvorfor så blive ved med at sende
jer e-mails?

Det er henvendelsen til jer, skete via nyhedsgruppen her....fik
jo jer op af stolen.
--
Venlig Hilsen
Erik Aalund

Fra : Info - Modellerne.dk

Dato : 31-12-00 12:01

"Erik Aalund" <mail@erik-aalund.dk> wrote in message

> ....problemet er jo at Erland jo lige netop har sendt en e-mail
> ti jer, uden at I har besvarret den. Hvorfor så blive ved med at sende
> jer e-mails?

Efterfølgende har vi jo konstanteret at vi har modtaget en mail fra Erland
Pillegaard, men problemet i det ligger i at den pågældende model som Erland
Pillegaard ønskede at fotografere ikke har meldt klart ud på Erland
Pillegards henvendelse....det kan vi kun beklage og det er ting som vi netop
nu er ved at finde ud af hvorfor hun ikke har svaret på den henvendelse.

Lad mig igen understrege at vi har modtaget mailen og fulgt vores
forretningsgang...problemet er så at den ønskede model ikke har gjort som
man skal i forbindelse med bookingen....derfor har Erland Pillegaard
desværre ikke få noget respons.

Vores koncept er jo et tilbud hvor man kan skabe kontakt imellem fotograf og
model eller omvendt, hvilket vi også i dette tilfælde har gjort, men
modellen har så ikke fuldført sin del af denne kontakt og rettet henvendelse
til Erland Pillegaard.

Claus Smith - Modellerne.dk

info@modellerne.dk

Fra : Erik Aalund

Dato : 01-01-01 10:53

> [...]
> nu er ved at finde ud af hvorfor hun ikke har svaret på den henvendelse.

Må jeg så foreslå at I sender en bekræftelse til kunderne på
modtagelsen af mailen, og dér gør opmærksom at en model senere vil tage
kontakt til den pågældende kunde. På den måde har du din ryg fri, og
kunden ved at han henvendelse er modtaget og at I arbejder vidre på
sagen

--
Venlig Hilsen
Erik Aalund

Fra : Info - Modellerne.dk

Dato : 01-01-01 14:21

En ganske udemærket ide.

Claus Smith - Modellerne.dk

info@modellerne.dk

Fra : Mads Pedersen

Dato : 01-01-01 12:00

> Lad mig igen understrege at vi har modtaget mailen og fulgt vores
> forretningsgang...

Men så er det måske forretningsgangen der er problemet?!

m a d s : : http://www.doubleloop.dk
--------------------------------------
If thine eye offend thee...
http://imv.au.dk/~mads/

Site news 13/12 2000:
Uuuhh... almost three months since my last update. Next one is not that far
away My snack for you today is a new special exhibition. 12 photos taken
during my recent visit to San Francisco.

Fra : Info - Modellerne.dk

Dato : 01-01-01 14:21

"Mads Pedersen" <mads@imv.au.dk> wrote in message

> Men så er det måske forretningsgangen der er problemet?!

Nope..problemet er at modellen ikke har responderet på den mail som er sendt
til hende om den aktuelle henvendelse.....men anyway så kan alt gøres
bedre...man kan kun lære af de ting som sker og vi lære også af dette
tilfælde, som vi jo med det samme har fulgt op på.

Claus Smith - Modellerne.dk

info@modellerne.dk

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 01-01-01 15:50

Erland Pillegaard wrote:

> Jeg syntes sku det er for dårligt at man ikke få et svar .......

Må jeg indskyde en kommentar og et godt forslag.

Det er min erfaring, at det ikke kan svare sig at bruge tid på
modelbureauerne, enten er de for dyre, eller så er de for uprofessionelle.

Mit atelier havde i en længre årrække Dansk Supermarked A/S som
fotokunde, vi producerede rigtig mange modelfotos bl.a. til "Tøj&Sko"
butikernes reklamer, vi brugte udelukkende lokale amatør modeller,
dengang betalte vi børn 100 kr. og voksne 200 kr. pr. optagelse + evt.
transport udgifter.

Ind imellem var der piger, som hellere ville have billeder til en
"pralemappe", og det gav vi os altid tid til, vi optog som regel en
ekstra 120 film, de fik så et kontaktark plus nogle 18 x 24 kopier af de
bedste skud.

Så mit råd er, skaf selv dine modeller fra dit lokalområde, der er en
modeldrøm i næsten alle piger, indryk nogle små annoncer i den lokale
avis, det kan som regel gøres i "kramboden" for 20 til 50 kr. pr. indrykning.

Vær ærlig og åben, det giver troværdighed, der kan evt. annonceres i
fotoklub regi, og når man først er kommet i kontakt med nogle modeller,
så kender de som regel et dusin andre piger, som også gerne vil prøve
udfordringen som model.

Og husk så, at man sjældent kan se om en model er fotogen, man kan blive
meget overrasket over, at den pige som virker lidt uanselig i
"reel-life", stråler op og bliver noget særligt på fotos, det omvendte
er lige så hyppigt tilfældet.

Lav altid en skriflig aftale med modellerne, hvis de er under 18, så bed
om at både modellen og forælderne underskriver aftalen, det forhindrer
problemer, og giver modellen en passende betænkningstid.

Udform aftalen sammen med modellen, det skal fremgå klart, hvor
modellens grænser går (påklædt, bikini, topløs eller nøgen), og husk så,
at overholde aftalen, lad være med at presse modellen. Aftal også
hvilket honorar modellen skal have, og hvis honoraret er billeder, så
la' være med at være fedtet, lav nogle gode store kopier, det er bare
for luset at gi' dem affaldet.

Hvis modellen er under 16, så bør man kun fotografere hende fuldt
påklædt, når jeg har fotograferet børn, så har jeg altid krævet, at en
af modellens forældre er til stede under fotooptagelsen.

Det er i det hele taget en god idé, at der altid er andre til stede i
atelieret, det forhindrer en lummer stemning, og at modellen føler sig
utryg, de må dog ikke stille sig op og være tilskuer, det ødelægger alting.

Og så lige et par fiduser:

Føste gang man fotograferer en model, så skyd den første film til
skraldespanden, man kan evt. undlade at sætte film i kameraet, og hold
så en kort kaffepause, og snak med modellen, så slapper hun af når det
for alvor går løs, og husk også at ros og komplimenter er en god ting.

Det er også godt at have dygtig pige til at hjælpe modellerne med at
sminke sig, de fleste unge piger bruger alt for meget "farvelade", og
det virker alt for voldsomt på billeder, og de unge modeller lærer
lynhurtigt, så efter et par gange, så kan de selv.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : Gopher

Dato : 02-01-01 08:35

En kort kommentar til Niels Ebbesen.
Modellerne.dk er ikke et modelbureau, men vi prøver at lave et sted for
amatørfotografer, hvor man kan få kontakt med andre fotografer og modeller.
Der er intet kommercielt bag modellerne.dk, og vi bruger vores fritid på
ideen. Indtil videre har vi modtaget meget positiv kritik, og da også nogle
ting vi har forbedret.
M.h.t. Erlands indlæg, så er vores procedure lavet om, men det undrer mig at
han ikke har sendt en "rykkermail" til mig inden han smed et indlæg her.
Med venlig hilsen
Jens -www.modellerne.dk