Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billedbehandlingsprogram???
Fra : Woody

Dato : 03-10-01 20:56

Nu har jeg endelig fået mit nyerhvervede Olympus 2000Zoom hjem, og
kortlæseren til at virke. Jeg har PaintShop Pro 5 men vil gerne høre
folks mening om det er et godt program for begyndere? Jeg er blevet
fortalt om noget der hedder ACDSee, og der skal også være endre hvoraf
nogen er nemmere end andre. De skal helst kunne downloades som gratis
programmer eller på prøve.

Hvad skal jeg se efter ??

Mvh Woody

Fra : Peter Loumann

Dato : 03-10-01 21:13

Wed, 03 Oct 2001 21:55:54 +0200, Woody <jensgibe@email.dk> wrote:

>PaintShop Pro 5 men vil gerne høre
>folks mening om det er et godt program for begyndere?

Udmærket. Nyeste version er dog 7.x. Find tutorials og diverse på

http://www.pro-soft.dk/htdocs/paintshop_res/index_java_dk.htm

> Jeg er blevet
>fortalt om noget der hedder ACDSee

Ja

http://www.acdsystems.com/English/Products/index.htm

Det er ikke så meget beregnet til at redigere billleder som til at
importere, gennemse, vise og administrere dem, nyere versioner har dog
også nogle redigerings- og webudgivelsesfaciliteter.

>, og der skal også være endre[...] De skal helst kunne downloades som gratis
>programmer eller på prøve.

Olympus laver rigtig gode kameraer, men er nærigt med software. Jeg
kan anbefale

http://www.picmeta.com/

hilsen p

Fra : Woody

Dato : 04-10-01 19:33

On Wed, 03 Oct 2001 22:12:36 +0200, Peter Loumann
<pelo@mail1.stofanet.dk> wrote:
Kender i et billedbehansdlingsprogram som er billigt Evt. gratis og
til at hitte ud af fopr begyndere???

> [...]
>importere, gennemse, vise og administrere dem, nyere versioner har dog
>også nogle redigerings- og webudgivelsesfaciliteter.
Her fandt jeg ACDSee Classic, er det den du foreslår?

Der er også noget der hedder SPICA, men det kan jeg ikke finde.

> Jeg kan anbefale

>http://www.picmeta.com/

Men er det ikke et program til kortlæsere??

mvh Woody

Fra : Peter Loumann

Dato : 04-10-01 22:59

Thu, 04 Oct 2001 20:33:28 +0200, Woody <jensgibe@email.dk> wrote:

>Her fandt jeg ACDSee Classic, er det den du foreslår?

Ikke specielt. Du spurgte om "noget der hedder...ACDSee", og så gav
jeg dig adressen.

>Men er det ikke et program til kortlæsere??

Også, men ikke specielt, dog kan det vistnok ikke importere via
COM-port. Det er til import, oversigt (thumbnails), enkel
billedbehandling, gemning og udprintning.

Der er også det gratis og udmærkede FotoAlbum
http://www.fototime.com/

Fra : John Faurholt

Dato : 05-10-01 01:57

On Wed, 3 Oct 2001 19:55:54, Woody <jensgibe@email.dk> wrote:

> Hvad skal jeg se efter ??

Hvad med denne ?? http://www.pmview2000.com/

mvh John

Fra : Per A. Hansen

Dato : 07-10-01 19:22

Woody <jensgibe@email.dk> skrev i en
> [...]
> fortalt om noget der hedder ACDSee, og der skal også være endre hvoraf
> nogen er nemmere end andre. De skal helst kunne downloades som gratis

Jeg gik over til Micrograpgh Publisher-8 som kostede 500 kr.
Senerre kunne det fås gratis gennem AOD-
Det er et program, der slår PaintShop på mange områder, ikke
mindst ved ændringer i farver etc. Her trækkes 3 skydere for
diverse ændringer, der kan ses umiddelbart. Komprimeriong af
jpg-billeder sker trinvist på samme måde.
Animerede gif-filer kan ændres for hvert billede - der vises
thumbnailbilleder etc.
Et meget fint produkt som jeg kun kan anbefale.

Per A. Hansen

Fra : Karsten Olesen

Dato : 07-10-01 19:54

"Per A. Hansen" <per.hansen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Woody <jensgibe@email.dk> skrev i en
********

Jeg kan anbefale Corel PhotoPaint.
Fåes billigt i de mindre versioner, eks. vers. 4.0.

Selv har jeg Vers. 7.0 som er feeed..

Fra : Pia

Dato : 07-10-01 20:06

Corel ver. 4 kører ikke så godt på win95 og opefter - det er lavet lige i
skillelinien mellem 16-32 bit. Jeg har selv haft det og det crashede
lystigt. 5 og opefter er ikke noget problem, den eller Photoshop 5 limited
edition fås ofte gratis med scannere og andet hardware, måske nogen har en
cd de kan undvære? Køb den for en krone, så burde den være lovlig?

:Pia

Fra : Karsten Olesen

Dato : 09-10-01 17:11

"Pia" <@> skrev i en meddelelse
> [...]
> edition fås ofte gratis med scannere og andet hardware, måske nogen har en
> cd de kan undvære? Køb den for en krone, så burde den være lovlig?

*************

Vås og sågar Visse-Vasse..
Jeg har været med fra Corel 4.0 på Win95 og
det kørte megafint.
Selv på en pentium 133...og 16 MB ram.

Fra : Pia

Dato : 09-10-01 17:35

tja, så har vi oplevet noget forskelligt! Kan jo også have været den første
win95 versions skyld. Men eftersom Corel er oppe i version 10, tror jeg godt
man kan få noget lidt nyere billigt :)

:Pia

Fra : Karsten Olesen

Dato : 09-10-01 20:39

"Pia" <@> skrev i en meddelelse
> [...]
første
> win95 versions skyld. Men eftersom Corel er oppe i version 10, tror jeg

********************
Det kan man altid, hvis man ser sig for.
Og alle oplever noget forskelligt med
deres PC'ere.

Fra : Woody

Dato : 07-10-01 20:37

On Sun, 7 Oct 2001 20:22:16 +0200, "Per A. Hansen"
<per.hansen@get2net.dk> wrote:

>Jeg gik over til Micrograpgh Publisher-8 som kostede 500 kr.
>Senerre kunne det fås gratis gennem AOD-

Vil være så venlig at forklare mig hvad AOD- er, og hvor jeg finder
det??

mvh Woody

Fra : Robert Piil

Dato : 07-10-01 20:41

On Sun, 07 Oct 2001 21:37:20 +0200, Woody <jensgibe@email.dk> wrote:

>Vil være så venlig at forklare mig hvad AOD- er, og hvor jeg finder
>det??

Alt om Data.

Robert Piil
http://rpiil.dk

Fra : Per A. Hansen

Dato : 08-10-01 19:31

> Vil være så venlig at forklare mig hvad AOD- er, og hvor jeg finder
> det??

Som Robert rigtigt nævner er det bladet "Alt Om Data".
Det gik lidt stærkt, men nu har jeg fundet CD-eren frem -
den er fra december 1999.
Du kan m¨åske rekvirere bladet hos AOD.
Min CD-er har været lånt ud til nogle stykker.
Carsten anbefalede Corel Paint.
Det har jeg prøvet, men jeg synes det var for tungt at
arbejde med - og havde ret få billedformater. Corels egen
format er lidt "træls". På nogle områder er det sikkert bedre
end Publisher-8, der øvrigt fik meget gode anmeldelser af
det omtalte datablad, der sammenlignede det med
ProShop, der tidligere var den gratis favorit.
Af de mange jeg har prøvet er Picture Publisher
8 absolut det bedste og mest smarte - det er utrolig handy.
Ovenstående gælder for billedbehandling beregnet til netbrug.

Per A. Hansen