Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
DV CAMERA
Fra : PRESTIJ

Dato : 03-10-01 20:34

En Fredgaard medarbejder siger at man godt kan snyde et DV camera med KUN
dv-out til at redigere et x antal minutter med pc'en og derefter uploade det
færdige stykke til båndet igen.......er dette korrekt??
Selv mener jeg at det er noget vås...hvordan skulle det kunne lade sig gøre
da der kun er dv-out. Det kan der vel kun gøres hvis cameraet er født med
dv-in og out.

En anden ting som jeg endnu ikke har forstået...hvorfor møder man som regel
dv-camera med kun dv-out??
Det er da ikke særligt spændende at have et x antal gigabyte film liggende
på harddisken

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig....jeg står og skal til at
investere i dv camera snart...men ingen kan give mig en god forklaring.

Jeg har kigget lidt på et Sony dv -camera som hedder noget med pcd-9(tror
jeg nok).Pris ca.15 kilo.

På forhånd tak

Fra : Lyrik

Dato : 03-10-01 23:13

"PRESTIJ" <Prestij@ishoejby.dk> wrote in message
> [...]
gøre
> da der kun er dv-out. Det kan der vel kun gøres hvis cameraet er født med
++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Der findes et hardwaredevice som måske kan snyde den. Jeg kan ikke huske
navnet.
..

> [...]
> dv-camera med kun dv-out??
> Det er da ikke særligt spændende at have et x antal gigabyte film liggende
++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Japanerne siger at det er europæerne vandt til at få, så det bliver de ved
med at få.
I ikke-europæiske lande kan strømmen gå begge veje.
I EU skelner man mellem noget der kan kopiere og det der ikke kan.
Hvis det kan kopiere, altså dv ind- så bliver det pålagt en ekstra afgift på
15%!!
Derfor!!!

Men fortrøst dig "neofyt!" Du kan tage det ind på din kompjuter igennem et
firewirekort og konvertere det til-DivX som er meget smukt men som der ikke
i verden findes andet end kompjutere der kan spille-men er det ikke godt
nok?

Du kan også lave det til mpg2 i et format som kan brændes til super video
cd=SVCD.
En sådan plade kan indeholde godt en halv times video, som kan afspilles på
et TV igennem en DVD-spille.

Og endnu lettere for en "neofyt," er det at konnekte i Windows XP. Så
åbner Windows moviemaker8 dovent, af sig selv, og spørger:"Vil du lave en
film?" Og så laver du den, og så redigerer du den og så gemmer du den i alle
mulige størrelser, fra biografformat til film som kan sendes på e-mail.
Dog skal siges, at DivX er det flotteste format. Men det er for viderekomne
"neofytter"

> [...]
> investere i dv camera snart...men ingen kan give mig en god forklaring.
>
> Jeg har kigget lidt på et Sony dv -camera som hedder noget med pcd-9(tror
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Er der så ikke dv-ind på det? Det forekommer mig at der er et eller andet,
meget dyrt kamera, der har dv-ind?
Problemet med at gemme på bånd er, at bånd slides, ligeledes bittesmå
kameraer med bittesmå motorer der skal sp-ooole og sp-ooole, i dræbende
langsommelighed.

Overspiller man til VHS-video er kvaliteten begrædelig i forhold til det
flotte Super-VHS som optageren er i stand til.
Så kunne du jo investere i en Super-VHS video og spille derind. Men så kan
du jo vanskeligt redigere, uden overmåde anstrengelser.

Det var hvad jeg kunne bidrage med.

Hilsen
Jens

Fra : Lasse Tørnkvist

Dato : 04-10-01 08:00

"> ++++++++++++++++++++++++++++++++++++
> Der findes et hardwaredevice som måske kan snyde den. Jeg kan ikke huske
> navnet.

Det hedder en Widge og du kan læse mere om den på dette link
http://www.videoredigering.dk/ , forøvrigt havde du ret Jens , S-VCD er en
kanon kvalitet , jeg har købt en ekstra DVD til det og det har jeg ikke
fortrudt , det eneste jeg ville tænke over næste gang jeg købte firewire ,
var at det skulle kunne gøre det meste i realtime , det tager enormt lang
tid med rendering og min pc er ikke den ringeste 1Gb og 512 ram + raid. Jens
du havde lavet en side om redigering jeg har mistet linket gider du lide
sende det.
mvh
Lasse

Fra : Lyrik

Dato : 04-10-01 16:04

"Lasse Tørnkvist" <lasse@nitro.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Jens
> du havde lavet en side om redigering jeg har mistet linket gider du lide
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Nå! Det var dejligt at du endelig fik knækket nødden!

Ja, det er et stort arbejde at konvertere til dit og dat.
Men jeg plejer at sætte den igang inden jeg går i seng. Så slukker jeg
skærmen og sikrer mig at puteren ikke eksperimenterer med mærkelige
sleep-modes der kan bremse processen.
Om morgenen er den færdig.

Linket er:
--
http://lyrik.homepage.dk/firewirekort/

Hilsen
Jens

Fra : Bjarne Hornshøj

Dato : 04-10-01 07:26

Hejsa

Det kan godt lade sig gøre at snyde de fleste kameraer til at åbne DV-in.
Det du skal bruge er en DV-widge, se flere informationer på
www.videoredegering.dk
Grunden til at der ikke standard er DV-in på særligt mange kameraer i
europa, mener jeg er noget med nogle toldregler.

hkc-data a/s
Bjarne Hornshøj
bh@hkc-data.dk