Hvordan... hvis det overhovedet er muligt.~
Fra : Beacon

Dato : 03-10-01 20:21

Hej alle

Først må i tilgive mig hvis jeg er havnet i den forkerte gruppe...

Dernæst mit problem:

Jeg har købt plads på en Unixserver med php, sql, osv. hos en udbyder.
Dernæst har jeg anskaffet en komplet butiksløsning i php med sql-database
som "blot" skal uploades og aktiveres.
At uploade den er ikke noget problem, men hvordan pokker får jeg den
aktiveret når det skal ske med nogle serverkommandoer ?
Jeg har prøvet med en FTPklient og med ftp.exe som følger med W2k med det er
ikke lykkedes mig.

Jeg vil være meget taknemmelig hvis nogen kan hjælpe

Mvh.

Kim Thranborg
ICQ: 24790586

Fra : Jacob Atzen

Dato : 03-10-01 20:28

"Beacon" <beacon@mail.dk> writes:

> At uploade den er ikke noget problem, men hvordan pokker får jeg den
> aktiveret når det skal ske med nogle serverkommandoer ?

Det er lidt svært at gætte sig til udfra den information du har givet.
Hvad mener du med den skal "aktiveres"? Følger der ikke en manual med?

Med venlig hilsen
- Jacob Atzen

Fra : Beacon

Dato : 03-10-01 20:55

"Jacob Atzen" <jacob_a@spamos.dk> skrev i en meddelelse

> Det er lidt svært at gætte sig til udfra den information du har givet.
> Hvad mener du med den skal "aktiveres"? Følger der ikke en manual med?

Jo - en guide der også kan findes på
http://theexchangeproject.org/documentation.php?docu=installation&

Det er selve databasen der skal oprettes og konfigureres før jeg kan komme
igang...

Mvh

Kim Thranborg
ICQ: 24790586

Fra : Kim Emax

Dato : 03-10-01 23:24

"Beacon" <beacon@mail.dk> skrev

> Jo - en guide der også kan findes på
> http://theexchangeproject.org/documentation.php?docu=installation&
>
> Det er selve databasen der skal oprettes og konfigureres før jeg kan komme
> igang...

så er der sikkert også en fil med oprettelse af databases, grep efter
"create table"...

du kaster den ind således:

[beacon@beacon-server beacon]$ cat databasefil | mysql -u "dit
brugernavn" -h "database URLen" -p "database bruger"

den vil så spørge efter dit password og vupti, så er stadset oprettet...

ovennævnte kan også laves således:

[beacon@beacon-server beacon]$ mysql -u "dit brugernavn" -h "database
URLen" -p "database bruger" < databasefil (mener jeg, bruger altid
ovennævnte

--
Take Care
Kim Emax

Fra : Kim Emax

Dato : 03-10-01 23:25

"Kim Emax" <newsgroup@ayianapa.dk> skrev

> du kaster den ind således:

Hvis du har en mysql klient under linux... ellers kig på phpadmin:
http://phpwizard.net/phpMyAdmin/