Deling af adsl med adslmodem?
Fra : Lab

Dato : 03-10-01 19:38

Hejsa.

Jeg vil lige høre om det er muligt at dele en adsl forbindelse mellem 2
pcére ,med et adslmoden og en switch? eller skal man have en router?

ps.kan unex switchen til 699.kr fra tdc anbefales.

MVH Lab.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 03-10-01 19:45

"Lab" <Larsbb@cool.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vil lige høre om det er muligt at dele en adsl forbindelse mellem 2
> pcére ,med et adslmoden og en switch? eller skal man have en router?

Hvilket ADSL-produkt?

--
Martin Højriis Kristensen
Life is a cookie

Fra : Lab

Dato : 03-10-01 19:47

adsl-forbindelse fra tdc.

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@sletdetteiname.com> skrev i en
meddelelse news:3bbb5cc6$0$8096$edfadb0f@dtext.news.tele.dk...

Fra : Søren Andersen

Dato : 03-10-01 20:02

> adsl-forbindelse fra tdc.

I så fald går jeg ud fra du snakker om TDC-Bredbånd, og ja en swich er nok
hvis du (som jeg går ud fra) har valgt 2 (eller flere) dynamiske
ip-adresser.

Fra : Lab

Dato : 03-10-01 20:26

Kan det ikke virke med en fast ip adresse?

Fra : Niels Callesøe

Dato : 03-10-01 22:41

Lab wrote:

> Kan det ikke virke med en fast ip adresse?

Jo, men så skal du tilkøbe en router.

--
Niels Callesøe - nørd light
Disclaimer:

Fra : Jimmy Nielsen

Dato : 03-10-01 23:03

"Niels Callesøe" <usenet.20.niels2000@spamgourmet.com> wrote in message

> Jo, men så skal du tilkøbe en router.

Eller køre noget router-software på den PC der er tilsluttet modemet. Men
det kræver jo selvfølgelig at denne PC så altid er tændt når internettet
skal bruges.

--
Jimmy Nielsen

Fra : Jesper Vestergaard

Dato : 06-10-01 15:35

> [...]
> det kræver jo selvfølgelig at denne PC så altid er tændt når internettet

Kan du nævne navne på noget "router software" ??

Fra : Chingachgook

Dato : 13-10-01 18:19

du kna bare forbinde pcerne sammen via switchen, også lave den der er
tilsluttet usb (?) modemmet om til en proxy server. Så siger du til klienten
at dens gateway er serverens ip adresse. sværer er det ikke! og jo, det duer
med faste iper!

(hvis det er et usb modem, så skal du nok regne med at der i betingelserne
står at der ikke må opkobles mere end én pc på forbindelsen )

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-11-01 17:49

"Jesper Vestergaard" <vjesper52@hotmail.com> wrote in message
Men
> Kan du nævne navne på noget "router software" ??

En Linux kan gøre det uden problemer. Find den specialdistribution der giver
en komplet firewall på en skrivebeskyttet floppy.
En 486, to netkort (ISA), 8MB RAM, nul harddisk og nul blæsere (hverken på
processor eller i PSU), et floppy-drev og så er du kørende.
Hvis nogen forsøge at hacke firewall'en, slukker og tænder du blot for
maskinen.

I første omgang smider jeg dog en fuld funktionsdygtig Debian ind på min
firewall/router/webserver/mailserver...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 15-11-01 20:41

"Jesper Vestergaard" <vjesper52@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Kan du nævne navne på noget "router software" ??

www.mikrotik.com har noget dedikeret software der ikke kræver
linux-kendskab