Flytte NT-boks
Fra : Leonard

Dato : 03-10-01 18:03

Jeg har nu fundet frem til, at der er for langt fra min NT-boks til
min elevator, hvori der skal sidde en nød-tlf. Kablet fra NT-boks til
tlf. vil blive ca. 18-20 m. da det skal kunne køre med op og ned.

Løsningen må være at flytte NT-boksen nærmere elevatoren, hvilket kun
kan gøre det bedre, da den så vil komme til at sidde midt imellem de
forskellige tilsluttede enheder.

Hvilke krav er der til kablet fra det 3-polede monopol-stik og frem
til NT-boksen ?
Hvor langt må det være ?
Er det godt nok at bruge et par af de ledere der allerede er i den
analoge installation i huset ?
--
mvh Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 03-10-01 18:06

"Leonard" <not2@sporty.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilke krav er der til kablet fra det 3-polede monopol-stik og frem
> til NT-boksen ?

Alm telefonkabel af en ordentlig kvalitet (helst parsnoet) er fint

> Hvor langt må det være ?

Det er samme interface som det der løber mellem dig og centralen, så ret
langt

> Er det godt nok at bruge et par af de ledere der allerede er i den
> analoge installation i huset ?

Hvis kvaliteten er i orden, ja

--
Martin Højriis Kristensen
Life is a cookie

Fra : Poul Hansen

Dato : 07-10-01 01:50

> [...]
>
> Løsningen må være at flytte NT-boksen nærmere elevatoren, hvilket kun
> kan gøre det bedre, da den så vil komme til at sidde midt imellem de

En anden løsning kunne være at terminere S0-bussen korekt.
dvs. omskifteren på NT-boksen på sættes på 100 ohm. og ved telefonen
terminers der med også med 100 ohm.

mvh Poul

Fra : Leonard

Dato : 07-10-01 14:13

>En anden løsning kunne være at terminere S0-bussen korekt.
>dvs. omskifteren på NT-boksen på sættes på 100 ohm. og ved telefonen
>terminers der med også med 100 ohm.

Og hvordan gør jeg lige det ved telefonen ?
Vil det virke ?
--
mvh Leonard - http://leonard.dk/