VPN via Win2k server
Fra : JJ

Dato : 03-10-01 18:00

Hej netværks-guru'er!

Jeg har et lille netværk med en Win2K server som software router til
internettet. Serveren kører også DHCP, og det virker fint. Klienterne kan
surfe, ftp'e, ping'e osv på internettet helt fint. Men jeg kan ikke komme
igennem til arbejdet med Cisco's VPN software (Soft PK). Dvs. jeg fik lavet
en entry i NAT'en der nu router port 500 til min klient. Nu kan jeg så logge
på og bliver valideret af min Cisco firewall i den anden ende. Men så holder
det også. Jeg kan ikke ping'e/surfe eller noget i mit netværk i den anden
ende. Det virker fint, hvis jeg sætter inet-forbindelsen direkte i klienten
(udenom Win2k maskinen). Altså må jeg vel mangle at route noget til
klienten. Men hvad? Og hvordan finder jeg ud af hvilke porte? Jeg har
forsøgt at bruge netstat, men har ikke fået noget ud af det. Kan nogen
hjælpe?

Det interne netværk kører 1.1.1.x med subnet 255.255.255.0, altså ikke
10.x.x.x/192.168.x.x/osv som egentlig er anbefalet, men det burde vel ikke
betyde noget?

På forhånd tak,
Jesper