Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Photo Secretary Nikon F 90 X
Fra : mov

Dato : 26-12-00 17:06

er der nogen som ved hvor man kan downloade dette program eller købe det
billigt inc.stik til kamera
MVH Morten V

Fra : Martin Bay Hebsgaard

Dato : 26-12-00 17:16

Hej

Jeg kender faktisk ikke prisen, men prøv hos Technikdirekt de plejer at være
billige og have en god service.
www.technikdirekt.de

Martin

Fra : Anders Frederiksen

Dato : 26-12-00 23:53

> [...]
> er der nogen som ved hvor man kan downloade dette program eller købe det

Billigt bliver det ikke. Jeg fandt engang en russer der havde fundet nogle
russiske militærstik der passede. Men han svarer ikke på min emails mere
(Sibirien? ... Gutten havde iøvrigt også fået rimeligt styr på
firmwaren - så han f.eks. kunne lade en snip være ved tilbagespoling af
film. Vi havde gang i projekt med automatisk bracketing - men så tabte jeg
kontakten. ØV!

Anyway: Jeg synes at Nikons kabler er urimeligt dyre! Det generer mig at man
ikke kan finde stikkene - for jeg tør nemlig godt selv lave selvudløser /
PC-kabel. Men jeg har ikke lyst / tid til selv at fuske stikkene
Hvis der er nogen der finder en say 2-300kr løsning så skriv endelig!
http://www.cocoon-creations.com/ laver iøvrigt kopikabler... men de er ikke
specielt billige!

Mvh.
Anders

Fra : Peter Rongsted

Dato : 27-12-00 15:27

"Anders Frederiksen" <nize@vkr.dk> wrote:

> [...]
>PC-kabel. Men jeg har ikke lyst / tid til selv at fuske stikkene
>Hvis der er nogen der finder en say 2-300kr løsning så skriv endelig!

Cocoon Creations laver også et program, som virker med F90, F90x, F100 og F5.
Med Nikons programmer skal man (stort set) have en version til hvert kamera.

Peter

Fra : jakob

Dato : 28-12-00 15:41

> [...]
> film. Vi havde gang i projekt med automatisk bracketing - men så tabte jeg

Det laver de gratis for dig hos DFA hvis du har købt din F90X i Danmark!

Jakob Lapp

Fra : Anders Frederiksen

Dato : 28-12-00 19:37

"jakob" <jakob@city.dk> wrote in message

> Det laver de gratis for dig hos DFA hvis du har købt din F90X i Danmark!
>
> Jakob Lapp

Bracketing tingen? Og kan den i så fald slåes til/fra?
Hvis dette er tilfældet vil jeg da gøre en indsats (huset er købt brugt)...

Mvh.
Anders

Fra : jakob

Dato : 28-12-00 22:16

> [...]
>
> Bracketing tingen? Og kan den i så fald slåes til/fra?
> Hvis dette er tilfældet vil jeg da gøre en indsats (huset er købt

Hej Anders, desværre er det "kun" det med snippen de ordner, så hvidt jeg
ved, men prøv dem da.

Jeg tror nu bare de vil anbefale et nyt bagstykke MF26 tror jeg det hedder.

Mvh

Jakob

Fra : Anders Frederiksen

Dato : 29-12-00 14:42

> [...]
> ved, men prøv dem da.
>
> Jeg tror nu bare de vil anbefale et nyt bagstykke MF26 tror jeg det

Det har du nok ret i. MF26 kan nogle tricks. Men det koster en bondegård
(midt i kbh.) og er ikke særligt fedt at bruge... Så det ender nok med et
kabel og lidt firmware hacking. Gad vide om ikke F100 kan det default når nu
jeg har smadret min F90x