Pænere tables...
Fra : Søren G. Andersen

Dato : 03-10-01 15:55

Hej derude!

Jeg har et lille problem... Jeg er igang med at lave et par
tables (www.lgbeslag.dk under produkter og så design) men kønt er
det sq ikke...!!!

Er der, f.eks, ikke en måde man f.eks kunne lave "borderne" til
tynde sorte linier? Eller måske afrunde skidtet lidt i
hjørnerne??

Takker!

Søren

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : jopa

Dato : 03-10-01 16:00

"Søren G. Andersen" skrev bla.
> Er der, f.eks, ikke en måde man f.eks kunne lave "borderne" til
> tynde sorte linier? Eller måske afrunde skidtet lidt i
> hjørnerne??

Så skal du nok i gang med dit grafikprogram for at lave de runde hjørner.
Kan let laves i gif.
Samtidig burde du optimere de billeder du har på din indgangsside. De fylder
en hel bondegård.

jopa
www.jp-web.dk
www.webshop-jylland.dk Gratis Butiksløsning

Fra : Søren

Dato : 03-10-01 16:12

Du bliver lige nødt til at forklare dig lidt nærmere... Lave dem i gif? Ok...
Men hvordan får jeg dem overført til min HTML/ASP kode??
Skal der kun laves 1 felt, eller skal hele table'en laves som gif?

Jeg kigger på de der forside billeder...

Takker...

Fra : jopa

Dato : 03-10-01 16:33

"Søren" skrev ...
> Skal der kun laves 1 felt, eller skal hele table'en laves som gif?

Vi snakker om den tabel med 15 boxe ??
Kan se at det bliver noget pille værk.
Du kunne evt lave en farvet gif med runde hjørner, og smid den i tabellerne,
som baggrund og så tast teksten ind bagefter.
Blot et forslag.
Måske er der en i news.dk.edb.grafik der har et bedre forslag.
Men sådan tror jeg umiddelbart jeg ville lave det.

Fra : Toastmaster the NetC~

Dato : 05-10-01 23:24

Det der med at lave sådan, at borderne bliver tynde sorte linier kan du lave
sådan her:

til at få en ramme gerne blive sort og tynd..... hvis du vil lave det
globalt, så det gælder for alle tables kan du lave en css:

table {border: 1px solid #000000; }

/Toastmaster

Fra : Laust Deleuran

Dato : 03-10-01 19:51

"Søren G. Andersen" <soren@andersen.as> skrev i en meddelelse
> Er der, f.eks, ikke en måde man f.eks kunne lave "borderne" til
> tynde sorte linier?

Jo, prøv f.eks. at sætte variablen CELLSPACING="0" ind i din <TABLE>-kode,
så resultatet bliver noget lignende:

<TABLE BORDER="1" CELLSPACING="0">

Så skulle du have streger i stedet for de brede rammer.
Du kan også, hvis du gider, lave tynde _farvede_ streger, men det er lidt
mere besværligt. Her er et lille eksempel:

<TABLE BORDER="0" CELLSPACING="0" CELLPADDING="1" BGCOLOR="#000000">
<TR>
<TD>

<TABLE BORDER="0" CELLSPACING="0" CELLPADDING="2" BGCOLOR="#FFFFFF">
<TR>
<TD>indhold</TD>
</TR>
</TABLE>