Kan ikke få adgang til netværket
Fra : bosse1

Dato : 03-10-01 10:59

Jeg har to computer der er forbunder til et ADSL modem via en switch -
Den forbindelse fungerer perfekt - Men når jeg forsøger at få adgang til
til den anden computer (netværket) får jeg meddelelse om at der ikke er
adgang til netværket.

Der er installeret TCP/IP (dynamiske adresser), NetBEui og Microsoft
netværksklient- filer er sat til deling på begge computere og begge
computere tilhører samme arbejdsgruppe (samme navn).

Jeg har prøvet at fjerne adsl-forbindelsen - men computerne kan stadig
ikke se hinanden.

Hvad har jeg overset?

http://www.kandu.dk/

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 03-10-01 11:12

"bosse1" skrev:
> Der er installeret TCP/IP (dynamiske adresser), NetBEui og Microsoft
> netværksklient- filer er sat til deling på begge computere og begge
> computere tilhører samme arbejdsgruppe (samme navn).

Du skriver "Samme navn" ?

De skal have samme netgruppe/arbejdsgruppe - men hver sit navn......

Ellers kan jeg ikke lige få øje på noget ?

--

Jan Vestergaard
Email: jan@jve.dk Web: www.jve.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 03-10-01 11:15

PS !

Og du skal aktivere fildeling både i netværksindstillinger OG på de enkelte
drev - det kan jeg ikke lige se om du har ud af din skriv ?

Fra : Jørgen Elmer

Dato : 03-10-01 20:10

Jeg har oplevet det samme problem flere gange, og har det selv for øjeblikket
!

Jeg mener det har noget at gøre med Masterbrowser- funktionen( hvem skal være
masterbrowser), idet jeg mener at problemet løser sig selv, hvis begge (alle
maskiner ) er tændt (online) i et stykke tid 15-30 minutter-eller mere! Det
lyder som en dårlig forklaring, men er i øjeblikket mit bedste bud.

Elmer

Jan Vestergaard wrote

Fra : Jacob Gaarde

Dato : 10-10-01 22:15

"dynamiske adresser" (DHCP) virker kun, hvis der er en DHCP-server på
netværket.