Dyre etik
Fra : Alice Trauelsen

Dato : 03-10-01 09:19

Hej
Nu har jeg den sidste måneds tid, både set hvordan heste bliver behandlet på
bl.a. Egeskov Marked og set på tv sagen endnu engang mod hundene fra
Kristine Larsen.
Hvem har ansvaret og hvordan kan vi hindre sådan noget sker igen ? Hvordan
hindre vi Kristine Larsen igen får fingre i nogle stakkels hunde og
mishandler dem ? Også andre for den sags skyld ? Hvordan hindre vi hestene
på markederne rundt omkring bliver mishandlet ? Skal vi have "kørekort" for
at holde dyr ? Ved bestiller dyrenes værn og beskyttelse hvor er de ?
Jeg venter spændt på at får svar og kommentar fra Jer ?
Venlig dyre hislner
Alice

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 03-10-01 10:16

Hejsa

Ja jeg kunne også godt tænke mig at der var en lov som forbød folk som
Kristine nogensinde at have hund igen. Men hvem skal hindre hende i at
anskaffe sig en hund fra "naboen"? (hvis i forstår hvad jeg mener?)

/Joan

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 03-10-01 11:01

"Joan Frederiksen" <joan.frederiksen@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:9pekoi$4ni$1@sunsite.dk...
> [...]
at
> anskaffe sig en hund fra "naboen"? (hvis i forstår hvad jeg mener?)

Jeg kunne bestemt som både du og Alice godt tænke mig at der var
regler der forbød folk som Kristine nogensinde at få en hund eller
andet dyr igen .. men desværre tror jeg ikke en gang et kørekort til
dyr vil kunne medvirke til at hun og andre uegnede nogensinde fik dyr
igen .. for der findes altid "en nabo" der gerne bare for at komme af
med sine hvalpe/hunde smider en hund i nakken på folk uden over
hovedet at tænke på hvilke hænder dyret havner i ... Der hvor man
kunne gøre noget var nok fra DB hvor man foretog uanmeldte besøg hos
folk der ligger i risikogruppen for at misrøgte/omsorgssvigte deres
dyr .. og her mener jeg som fremgår af mit brev sendt til DB at DB er
for sløve .. det ses jo også af at de jo faktisk ikke foretager
uanmeldte besøg hos ret mange ... og hvor grundige er besøget de
foretager overhovedet? ... af de personer de har solgt hunde/katte til
... jeg har pt. en kat og en hund fra DB internat men har aldrig haft
besøg af DB.

Jeg mener nok at det med uanmeldte besøg hos dyrejere der ligger i
risikogruppen / samt dyrejere der overtager hunde fra DBs internater
var et sted DB kunne gøre lidt mere .. mvh Ami

Fra : Nina El Falaki

Dato : 03-10-01 14:47

For ikke så længe siden samlede Dyrenes Ret underskrifter ind for at få et
dyreværnspoliti, med beføjelser som i Australien, hvor dyreværnsforeninger
har lovhjemmel til at fjerne dyr.

Får de en anmeldelse besøger de ejeren og ser på forholdene. Hvis ejeren
ikke er hjemme lægges en seddel om at ejeren skal kontakte
dyreværnsforeningen inden en tidsfrist. Sker det ikke, kommer man igen på
uanmeldt besøg, og nu kan man fjerne dyrene. De kan vist også rejse sager
ved domstolene uden politiets hjælp.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Lilian Hansen

Dato : 03-10-01 19:55

Hej
Hvor finder der dog mange skrækkelige mennesker. Tænk, at være så ussel, og
behandle de stakkels dyr så modbydeligt. Man sidder jo helt og får grimme
tanker. Og som en anden her i tråden skriver, er det jo også heste (som jeg
selv har 2 af). Og når alt kommer til alt, er det jo garanteret også katte,
kaniner og hvad der ellers er af andre dejlige kæledyr, der står for skud
hos nogle mennesker.... Jeg forstår overhovedet ikke, hvorfor sådan nogen
mennesker skaffer sig et eller flere dyr, når de behandler dem sådan. Dyr
giver jo så megen glæde. Det er faktisk de eneste skabninger jeg kender til,
der er i stand til at elske og behage, betingelsesløst. Det må da være ret
besværligt, at skulle leve med nogen dyr, man hader så meget, siden man kan
behandle dem sådan.
Ja - det var bare lidt galde jeg skulle have ud
Hilsen Lilian