Tja så har jeg sendt flg. brev til DB .. v~
Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 03-10-01 08:48

Til Dyrenes Beskyttelse

Jeg har et par gange i løbet af sommeren rettet henvendelse til jer og
forespurgt om I fra DBs side på nogen måde gjorde noget for at holde
jer orienteret om hvordan det gik Kristine Larsen og de collier hun
fik lov at beholde .. og om I evt .. hvilket jeg synes ville være
naturligt... med jævne mellemrum aflagde hjemmet et uventet og
uanmeldt besøg, idet jeg mener sådanne besøg ville være relevante da
det, der skete i foråret jo ikke er første gang Kristina Larsen på det
groveste misrøgter og omsorgssvigter sine hunde.

Jeg har aldrig fået svar på mine mail hvilket jeg egentlig nu godt
forstår... for så langt som det nu er gået .. og de hunde der nu er
blevet udsat for omsorgssvigt og misrøgt ... viser jo tydeligt at der
hverken fra DB eller politiet er blevet holdt øje med Kristine Larsen
... ... nu kan jeg så blot sidde og føle mig undrende over at hverken
DB eller politiet har sørget for at foretage jævnlige uanmeldte besøg
hos Kristine Larsen ... idet man jo på baggrund af tidligere sager med
hende må kunne have forudset at Kristine Larsen lå i risikogruppen for
endnu en gang at foretage misrøgt og omsorgssvigt af sine hunde ...

Hvor er DB henne i sådan en sag .. er det ikke netop jeres pligt og
ansvar at forebygge i stedet for at helbrede ... altså at observere
både Kristine Larsen og hendes hunde alene for at undgå, at det der nu
er sket skulle ske . DB vidste Kristine Larsen havde fik lov at
beholde nogle af sine hunde, hvorfor observerer I så ikke hvordan
hundene behandles og følger sagen op .. Havde I gjort det var 11 hunde
blevet reddet inden det gik så galt som beskrevet i BT den 1. okt.
2001.

Hvis ikke observation af ting af ovennævnte art netop hører under DB
og jeres ansvarsområde hvor skal ansvaret så placeres?

Fra : M@rk

Dato : 03-10-01 11:04

Wed, 3 Oct 2001 09:48:15 +0200, berigede "Anne-Marie Prange Madsen"
<woopie@mail1.stofanet.dk> dk.fritid.dyr.hund med:

Med forbeholder for, at fortryde dette spørgsmål:

   Hvem er Kristine Larsen og hvad har hun gjort?

/Mark

PS
Links til baggrundsmateriale er alt rigeligt

--
M@rk, the unknown @ get2net.dk - ICQ #6564215

"When the rythm-section ain't making it
- go for it your self" ~ Ben Webster

Fra : M@rk

Dato : 03-10-01 11:06

Wed, 03 Oct 2001 12:04:17 +0200, berigede "M@rk" <unknown@get2net.dk>
dk.fritid.dyr.hund med:

>   Hvem er Kristine Larsen og hvad har hun gjort?

Well, glem at jeg spurgte - havde lige overset en tidligere sendt
posting til gruppen - beklager.

/Mark

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 03-10-01 11:18

"M@rk" <unknown@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
<unknown@get2net.dk>
> dk.fritid.dyr.hund med:

> Well, glem at jeg spurgte - havde lige overset en tidligere sendt

OK og da jeg havde sendt svar til dig med henvisning til dels tråden
Collie-Kristine igen igen ... og link hvor du kunne læse artiklen så
jeg at du selv havde fundet tråden og læst og så samtidig dette svar
... så jeg var for langsom .. men det kan vel ske for en hver ..

MVH Ami

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 03-10-01 11:14

> Wed, 3 Oct 2001 09:48:15 +0200, berigede "Anne-Marie Prange Madsen"
> <woopie@mail1.stofanet.dk> dk.fritid.dyr.hund med:
>
> Med forbeholder for, at fortryde dette spørgsmål:
>
> Hvem er Kristine Larsen og hvad har hun gjort?

Ja du har selvfølgelig ret, undskyld forglemmelsen men helt ærligt var
det ikke en forglemmelse dels fordi jeg troede at alle hundemennesker
kendte/kender historien om kristene larsen ... dels fordi der lidt
længere nede i gruppen under dato 1.10. findes en tråd der hedder
"Collie-Kristine igen igen" og den regnede jeg egentlig med de fleste
i gruppen havde været inde at kigge i og der er link men du får da
lige linket igen ..

http://www.bt.dk/Soeg.pl?&aid=70551&s=collie

MVH Ami

Fra : Kim Christensen

Dato : 03-10-01 23:14

Hej

Med hensyn til dit brev til Foreningen til Dyrenes Beskyttelse, så forvent ikke
at de af egen drift går ind i en sag. I det hele taget, forvent ikke at de gør
noget selv om de bliver bedt om det. Lad mig illustrere dette med tre tilfælde
af egen erfaring. Undskyld det bliver lidt langt:

1: En hund bor nærmest alene i et rækkehus. På hverdage kommer ejeren hjem fra
arbejde ved 18 tiden, lufter hunden ved at lade den stå 5 minutter i en snor
uden for huset, og går derefter "i byen", og overnatter andetsteds. Hunden
tilses derfor først den efterfølgende dag ved 18 tiden, da manden tager direkte
på arbejde fra "andetsteds". Sådan går det hver dag hele ugen igennem, indtil
fredag, hvor hunden tilses kl 18, som sædvanligt, og derefter er alene intil
søndag ved 22 tiden. Den tilses ikke lørdag, og sådan går det stort set hver
uge.
Jeg kontakter DB ialt 70 gange i denne anledning, og der kommer da også en
kredsformand og kigger på sagen. Den snor som hunden står i nogle minutter hver
dag opfylder ikke kravet, og kredsformanden påbyder at den forlænges til de
påkrævede 5 meter. Snoren var i forvejen godt 4 meter, og snorens længde var jo
ikke det egentlige problem. Så sker der ikke mere. Jeg kontakter en anden lokal
dyreværnsforening der hurtigt konstaterer at hunden ingen salgsværdi har,
hvorfor interessen er minimal, der sker ikke mere...
Da kontakter jeg selv ejeren, hvilket jeg også havde gjort tidligere, og
tilbyder at købe hunden, den kommer til at koste mig 200 Kr. Herregud, så nemt
var det. Hunden blev aflivet næste dag, idet den var så fysisk og psykisk syg
at det ikke var forsvarligt at gøre noget andet.

2: I hovedstadområdet ser jeg en punkertype med en hund, schæferblanding.
Punkeren lader hunden deltage i sin interesse for piercing, idet jeg ser mindst
2 metalringe i snude og læbeparti. Jeg kontakter DB, og får anvist en
kredsformand, der er ansvarlig for det område hvor jeg har set hunden. Denne
kredsformand mener imidlertild at jeg skal kontakte den kredsformand for
området hvor hunden bor, men hvor f. skal jeg vide det fra, jeg ved kun at hund
og mand opholder sig på et bestemt sted, på en bestemt tid af dagen. Det bliver
en kastebold mellem 3 forskellige kredsformænd, altimens jeg står i en
telefonboks og fyrer det ene telekort af efter det andet.
Jeg ved at hunden nu er "væk", men vil ikke gengive enkeltheder, da der indgik
et element af selvtægt i dette problems "løsning"

3: Ude på den jydske hede ligger en ubeboet gård, som drives af en gårdmand fra
en anden by. Der holdes lænkehund, hvilket er forbudt. Desuden var en række
andre forhold, såsom tilsyn, og mulighed for at komme i ly ikke i orden,
ligesom hunden var radmager, og syg at se til. En kredsformand fra DB mener
ikke at der er noget kritisabelt i dette, forhold, og foretager sig ikke noget
hvilket da også er det nemmeste.
Jeg får kendskab til at bonden beskæftiger illegal arbejdskraft fra Baltikum,
og får pludselig lov at købe hunden for 200 Kr (standardpris for vanrøgtede
hunde?), samt at jeg sikrer mig at manden ikke igen anskaffer sig en hund.
Hjembragt konstaterer jeg at hundens afføring nærmest udelkkende består af orm,
og at den vejer 5 kg under normvægten for denne race ved den pågældende
skulderhøjde. Denne hund har jeg stadig, den ser ud til at have det godt,
bliver goddt forkælet, men dyrlægen har forberedt mig på at han ikke vil nå
genemsnitsalderen for sin slags, ruhåret hønsehund, som ligger på ca 12 år.
Jeg erfarer senere ved et tilfælde at kredsformanden fra DB, og bonden spiller
kort en gang i ugen, var det derfor det var "i orden" ?
Det er 5 år siden

Disse 3 eksempler involverede ialt ca 6 kredformænd fra DB som ikke kunne
udrette noget, selv om der i de to tilfælde ret nemt kunne findes en løsning
bare ved at snakke med folk. Mht til punkerhunden skulle der nok have været
hjemmel i dyreværnsloven til at gribe ind.

Jeg har siden stiftet bekendskab med Aksel Erik Sørensen, i forbindelse med en
fjerde sag. Han gør noget ved sagen, i modsætning til så mange andre. Men han
kan jo ikke være over alt, han driver jo et murerfirma som også kræver hans
tid. Der ville ellers være not at tage fat på.

Kim Christensen

--
Posted from 90.ppp1-3.odn.worldonline.dk [212.54.67.218]

Fra : x Vuf x

Dato : 04-10-01 12:38

Wed, 3 Oct 2001 22:13:52 +0000 (UTC), Kim Christensen wrote:

> [...]
>kan jo ikke være over alt, han driver jo et murerfirma som også kræver hans
>tid. Der ville ellers være not at tage fat på.

Ville du være sød at gi' mig hans adresse eller tlf.nr.?
Jeg har et par sager, hvor ikke engang politiet griber ind!

--
Venlig hilsen webmaster@***sonpet.com fjern de 3 *
Sonja http://www.sonpet.com

Fra : Heidi Høegh

Dato : 04-10-01 12:51

x Vuf x <webmaster@***sonpet.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:qshortkjufn3bih0kbvhnfqaukal2fed7o@4ax.com...

> Ville du være sød at gi' mig hans adresse eller tlf.nr.?
> Jeg har et par sager, hvor ikke engang politiet griber ind!

På følgende hjemmeside kan du finde alle oplysninger :
www.dyreret.dk

Mvh
Heidi Høegh

Fra : x Vuf x

Dato : 04-10-01 20:46

Thu, 4 Oct 2001 13:50:35 +0200, Heidi Høegh wrote:
>x Vuf x <webmaster@***sonpet.com> skrev...

KLIP... Aksel Erik Sørensen

>På følgende hjemmeside kan du finde alle oplysninger :
>www.dyreret.dk

Tak...der vil jeg så gå ind og kigge.

Fra : Søs D. Jensen

Dato : 04-10-01 16:46

Hej Kim

Har du ikke overvejet at gå til Ekstra Bladet eller lignende med dine
historier?? Jeg bliver sgu så forarget over den forening - den er en
katastrofe for dyrene. Det er jo ikke første gang, at de ikke griber ind. Så
langt fra.

KH
Søs

Kim Christensen <kimchristensen@ofir.dk> skrev i en

Fra : Kim Christensen

Dato : 05-10-01 19:01

"Søs D. Jensen" <emma@email.dk> wrote in message

> [...]
> historier?? Jeg bliver sgu så forarget over den forening - den er en
> katastrofe for dyrene. Det er jo ikke første gang, at de ikke griber ind. Så

Desværre er jeg bange for at der er andet stof de hellere vil arbejde med. Som
f.eks. Peter Lundin, Thorsen & Trads, Kronprinsen, ja du kender det jo selv.

Jeg vil lade Ekstra bladet ligge, og i fremtidige sager selv søge en løsning,
det kan man oftere end jeg havde regnet med. Ellers er der jo altid Aksel Erik
Sørensen, men jeg har lidt dårlig samvittighed over at belemre ham med sager
der kan løses på anden måde.
Den forening jeg før omtalte siges at være mere hjælpsom hvis man kommer med
penge til dem. Måske skulle man pudse Jens Olaf Jersild (Rapporten DR1) på dem?

med venlig hilsen

Kim Christensen

--
Posted from 38.ppp1-3.had.worldonline.dk [212.54.69.166]

Fra : Søs D. Jensen

Dato : 05-10-01 20:36

Hej Kim

> Desværre er jeg bange for at der er andet stof de hellere vil arbejde med.
Som
> f.eks. Peter Lundin, Thorsen & Trads, Kronprinsen, ja du kender det jo
selv.

Ja - det har du vist fuldstændig ret i.

> [...]
med
> penge til dem. Måske skulle man pudse Jens Olaf Jersild (Rapporten DR1) på

Måske ingen dårlig idé

KH
Søs

lsen

Fra : Tina Sylvester Gusta~

Dato : 05-10-01 11:10

Hej Kim

Jeg indrømmer blankt at jeg beundrer dit engagement og din involvering i de
hundes velbefindende.

/respekt

Tina

Ps: Jeg har selvfølgelig næsegrus beundring for alle, som gør i samme stil!!

Fra : coppi

Dato : 03-10-01 22:01

Hej Ami.

Jeg synes det er rigtig godt , at du har skrevet til DB.

Man kunne måske gå ind i sagen fra en anden vinkel ( men også med den
hensigt at redde hundene ).

Måske skulle man i stedet pudse socialforvaltningen i kommunen på hende.
Jeg ved ikke om det er normalt at kommunen ikke blander sig , når mennesker
lever under den slags forhold.
For hun har jo også selv gået i lort til knæene. Og er det så ikke også synd
for hende?
Jeg tvivler på at hun gør det for at være ond mod hundene eller sig selv.

Hun må jo være syg , normale mennesker ville da ikke kunne leve på den måde.

Så , hvis der er nogen her der kommer fra samme kommune kunne det måske være
en ide.

Eller nu flytter hun vel og hva`så ?
Kan man slå hende op i KRAK , for at se hvor hun er flyttet hen , og så gøre
DB og kommunen opmærksom på hende , eller ?????

coppi

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 04-10-01 06:56

"coppi" <annie321@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Hun må jo være syg , normale mennesker ville da ikke kunne leve på
den måde.

<> selvfølgelig er damen da syg .. ingen tvivl om det ... og parat til
indlæggelse på psykiatrisk afd. er hun da helt sikkert også ...men
det vil damen sandsynligvis ikke og så er der ikke noget at gøre ..
idet man nok fra kommunens side vil mene at hun ikke er til fare for
sig selv eller sine omgivelser og samarbejde med kommunen tror jeg
ikke man skal regne med hun vil ...og helt ærligt må hun for min skyld
leve som hun vil .. hun vælger det selv .. men det gør hundene ikke
.... de er forsvarløse og kan ikke selv sige fra ...

> Kan man slå hende op i KRAK , for at se hvor hun er flyttet hen , og
så gøre
> DB og kommunen opmærksom på hende , eller ?????

Begge dele kan da lade sig gøre ... men tror det er begrænset hvad
kommunen kan stille op mod/med hende hvis ikke hun selv vil hjælpes ..
for mig at se er det vigtigste at damen forhindres i at holde
husdyr/kæledyr af nogen art da hun helt klart ikke magter det , og er
der forøvrigt ikke en lov der siger noget om at man ikke må have over
et vist antal hunde medmindre man har speciel polititilladelse til
det?

MVH Ami

Fra : coppi

Dato : 04-10-01 09:25

> [...]
> der forøvrigt ikke en lov der siger noget om at man ikke må have over
> et vist antal hunde medmindre man har speciel polititilladelse til

Hej Ami.

Du siger noget , det tror jeg faktisk der er.
Men lige hvordan , det ved jeg ikke.

coppi

Fra : Michael

Dato : 04-10-01 09:54

"Anne-Marie Prange Madsen" <woopie@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> er der forøvrigt ikke en lov der siger noget om at man ikke må have over
> et vist antal hunde medmindre man har speciel polititilladelse til

Jo, mener det er 4 hunde maks. så skal der søges noget som hedder ( mener
jeg ) miljø godkendelse, og det kræver vist nok bla. at der er 100m til
nærmeste nabo. Det kan godt være jeg husker fejl så slagt mig ikke :), men
har da hørt om folk som måtte skille sig af med et par stk. hunde fordi de
havde over 4 og ikke opfyldte kravene til en godkendelse.

Hilsen Myr

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 04-10-01 10:29

"Michael" <mfrimann@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
fordi de
> havde over 4 og ikke opfyldte kravene til en godkendelse.

<> det med de fire hunde lyder da meget sandsynligt .. jeg mener at
have et tal inde i hovedet der siger 5 men det er så nok fordi jeg
tænker på at man altså ikke må have 5 hunde ... men mon Kristine
Larsen har denne tilladelse? og i så fald er det en tilladelse man får
en gang for alle ...eller skal den jævnligt fornyes .. når man flytter
f.eks ? og efter den sag der kørte om Kristine i foråret skulle man da
undres over at hun igen for en sådan tilladelse .. mvh Ami

Fra : x Vuf x

Dato : 04-10-01 12:38

Thu, 4 Oct 2001 11:29:26 +0200, Anne-Marie Prange Madsen wrote:
> [...]

>f.eks ? og efter den sag der kørte om Kristine i foråret skulle man da
>undres over at hun igen for en sådan tilladelse .. mvh Ami

Mere end 6 hunde og du skal ha' kennelmærke, og store hunde skal i
bokse og løbegårde. Din forening kommer jævnligt på uanmeldt besøg
for at se, om alt stadig er, som det skal være.

Fra : Søs D. Jensen

Dato : 04-10-01 16:48

Hej Anne-Marie

DB griber ikke ind. De har kendt til hende siden 1997.

KH
Søs

Fra : Søs D. Jensen

Dato : 04-10-01 16:49

Hej Anne-Marie

DB griber ikke ind. De har kendt til hende i hvert fald siden 1998.

KH
Søs

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 05-10-01 00:59

"Søs D. Jensen" <emma@email.dk> skrev i en meddelelse

> DB griber ikke ind. De har kendt til hende i hvert fald siden 1998.

Til Kim og Søs

Både ovenstående kommentar fra dig Søs , samt Kims gyserberetninger og
egne erfaringer med DBs, synes jeg manglende opfølgning af hunde de
formidler, får mig til at overveje om foreningen er der mere af navn
end af gavn .. hvad søren gør man for at få rusket op i dem??

Og så forresten undskyld Søs at jeg kom til at skrive til din
privatadr i stedet for til gruppen .. jeg opdage først fejlen da jeg
ville til at besvare din mail .. Sorry

MVH Ami

Fra : Henning Olsen

Dato : 05-10-01 00:01

Kjære4 Anne Marie,

Jeg er så glad for at du har skrevet til oss. Har du vurdert om det ville
hjelpe deg om du kjøpte deg en hval, som du også kunne ha som kjæledyr på
pikerommet ditt?

Si endelig fra om du trenegr hjelp.

Henning

Fra : Ulla

Dato : 05-10-01 09:24

"Henning Olsen" <coins@organizer.net> skrev i en meddelelse news:6N5v7.9370$tu6.225283@news1.oke.nextra.no...
> [...]
> hjelpe deg om du kjøpte deg en hval, som du også kunne ha som kjæledyr på

Til Henning
Hvem representerer du? Og hvad mener du med det du skriver?
Det virker meget uforskammet. Har du ikke selv dyr? Det virker
i hvert fald ikke så.

Venlig hilsen Ulla Nielsen

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 11-10-01 19:36

Tja så fik jeg svar på min henvendelse til Dyrenes Beskyttelse vedr.
Collie-damen ... DB skrev følgende .. :

Kære Anne-Marie Prange Madsen!

Tak for din mail og selvfølgelig skal du have svar på dine mails. Hvis
du
fremover ikke får svar inden for en uge, så vil jeg bede dig om at
ringe
til mig eller min sekretær Bodil Riis.

Der er jo ingen tvivl om, at det er en meget ubehagelig sag for
dyrene, men
du rejser et helt principielt problem, og det er i hvilket omfang,
Dyrenes
Beskyttelse skal udøve selvtægt. Dyrenes Beskyttelse er en privat
forening
og ikke en myndighed.
Derfor kan Dyrenes Beskyttelse ikke arbejde som Alle Dyrs Ret.
Vi arbejder inden for lovgivningen og det betyder, at Dyrenes
Beskyttelses
180 kredsformænd kan aflægge uanmeldt besøg, når der er mistanke om
en
vanrøgtssag. Desværre er det ikke altid vi kan komme ind, men hvis der
er
en begrundet mistanke om at dyr er i nød anmelder kredsformanden det
straks
til politiet. Og det er desværre ikke alle politikredse, der
prioriterer
dyreværnssager højt og derfor er for længe om at behandle sagerne.

Heldigvis havde vi et fint samarbejde med politiet i foråret, da det
lykkedes at få tvangsfjernet 17 af Kristine Larsens collier.
Collierne kom til Dyrenes Beskyttelses internat i Fredericia, hvor de
alle
på nær to kom til nye hjem.
Det er dybt beklageligt at Dyrenes beskyttelse ikke fik opbakning til
at
fjerne alle collierne. Vi gjorde hvad vi kunne, men på det tidspunkt
mente
både politi og dyrlæge, at der ikke var dyreværnsmæssige problemer for
de
sidste tre voksne collier og deres hvalpe.

Desværre har det så vist sig at vi havde ret i at Kristine Larsen ikke
kan
passe sine hunde på forsvarlig vis, og derfor er vi glade for, at det
nu
ser ud som om at der kan blive sat en endelig stopper for hendes
hundehold.
Den dyrlæge, der har undersøgt hundene efter de er blevet fjernet, er
også
kredsformand i Dyrenes Beskyttelse, og han har politianmeldt Kristine
Larsen for dyremishandling.

Nu håber vi, at politiet vil sætte en endelig stopper for denne
sørgelige
historie og dømme Kristine Larsen til ikke at måtte have dyr i en
årrække.

Med venlig hilsen

Ole Münster
Direktør

Jeg anser Ole Münsters brev som et brev holdt i pæn tone men ellers
som en omgang "kattens bevægelse rundt om den varme grød" så jeg vil
selvfølgelig i løbet af aftenen eller de nærmeste dage skrive tilbage
og kommentere det han skriver ..

havengodaftenhilsfra Ami