Tabelbagrunde via CSS fejler
Fra : Jørgen

Dato : 03-10-01 08:40

Jeg har tilføjet baggrunde til en tabel ved at anvende
CSS-classes, for at skabe en pæn ramme om teksten. Desværre sker
det ofte at det kun er den første row der får baggrunden, de
næste er blanke. Trykker man F5 får man oftest hele rammen. Det
er specielt slemt hvis man har en hurtig forbindelse. Jeg tror
selv at det har noget at gøre med den rækkefølge filerne hentes
hjem i. Prøv evt at se på www.g-s-f.dk for at se fejlen.

Spørgsmålet er om jeg kan lave om på min CSS så det kommer til at
virker. Eller tror jeg man kan lave et javascript der henter
disse billeder hjem først.

Nogen gode ideer?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jakob Andersen

Dato : 03-10-01 09:48

"Jørgen" <jrhar@danskebank.dk> wrote in message
> [...]
> er specielt slemt hvis man har en hurtig forbindelse. Jeg tror
> selv at det har noget at gøre med den rækkefølge filerne hentes

Jeg vil gætte på at denne fejl kun optræder i IE, ikke? Hvis ja så er det en
bug i IEs måde at tegne siden på... Oftest vil farver/border også virke
underlige hvis man scroller...

--
<http://www.filth.dk>

Fra : Jørgen

Dato : 03-10-01 11:18

Jeg har faktisk kun testet med IE5 må jeg indrømme. Ved du om det er bedre i
version 5.5 eller 6? Desværre kører de fleste besøgende jo IE, så man kan vel
vælge imellem at lave koden om eller leve med en grim side

Fra : J.C. Voss

Dato : 03-10-01 10:00

Jørgen <jrhar@danskebank.dk> wrote:

> Desværre sker det ofte at det kun er den første row der får baggrunden, de
> næste er blanke.

Du har noget rod med dine <td>'ere i følge w3c's valifator. Det kunne
snildt have noget med det at gøre:
<http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.g-s-f.dk%2Fforside.a
sp&charset=%28detect+automatically%29&doctype=HTML+4.01+Transitional#lin
e-23>

Hvilken browser har du problemet i?

--
//Jonas @ 11°, 56° | Hellere styr på lortet - |
<http://geografi.hjem.wanadoo.dk> | end lort på styret... |

Fra : Jørgen

Dato : 03-10-01 11:10

Jeg har lige fundet et par småfejl mht <td>'erne, men desværre er netop
forside.asp en af de sider der aldrig fejler. Jeg får også fejlen på sider hvor
koden er i orden.

Jeg kan se i er flere der kommer ind på IE som fejlkilde, og jeg må da også
sige at jeg kun har testet med IE5 og IE5.01. Hvis nogen af jer kører IE5.5,
IE6 eller noget helt andet, kunne i måske se om i også får fejlen. Jeg
opgraderer selv en af de nærmeste dage.

Fra : Jakob Andersen

Dato : 03-10-01 11:21

> [...]
IE5.5,
> IE6 eller noget helt andet, kunne i måske se om i også får fejlen. Jeg

Jeg har lige testet i 5.5 og der fremkommer fejlen ikke.

--
<http://www.filth.dk>

Fra : Jørgen

Dato : 03-10-01 11:53

Tak for hjælpen. Jeg opgraderer hurtigst muligt til 5.5. Desværre går der
jo en rum tid inden de fleste af gæsterne når så langt.

Fra : Allan Vebel

Dato : 03-10-01 15:36

Jørgen <jrhar@danskebank.dk> skrev

> Nogen gode ideer?

Prøv med nogle &nbsp; i de celler der er tomme, altså

Se om det ikke afhjælper problemet.

--
Allan