Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Et godt billede uge 40?
Fra : Hans Peter Larsson

Dato : 02-10-01 22:26

Hej

Beskedenhed er ganske vist noget vi alle får läre os samtidigt med at
vi vännes af med at bruge ble, men det kan nu også gå lidt til
overdrift syntes jeg.

I den senere tid har den fotograf som har et billede til kritik väret
påfalende beskeden med at omtale det for os andre, uden denne lille
påminnelse er der nok ingen som skriver og kritiserer.

Nå Michael Gade har taget et billede på Madrids tyrefägter arena.

Det findes på http://fotokritik.jirty.dk

Hvis jeg skal sige noget om billedet syntes jeg det lider af et par
fejl.

Efter min mening er der for meget med af puplikum og for lidt af tyren
og matadoren. Det er nästen sådan at de er som et par småpletter i
billedets underkant. Altså en anden beskäring tror jeg billedet havde
vundet på.

Dernest er billedet nästen for skarpt, med tanke på at tyren rör sig
havde det nok givet mere fart i billedet om der havde väret en aning
rörelses uskarphed i tyren. Jag tror biledet havde blevet bedre med en
langsommere lukkertid.

Farver og belysning er iövrigt helt OK.

Ja det var mine kommentarer, nu skal det blive spännende at se hvad i
andre syntes.

mvh Hans Peter Larsson

Visby, Sverige

Fra : Pia

Dato : 03-10-01 07:31

Jeg giver hans ret i alt undtagen det med skarpheden. Tyren er midt i en
vending, og står derfor næsten stille i optagelsesøjeblikket, drejer sig på
en tallerken om man vil.

Billedet er taget fra tilskuerpladserne og skulle have haft en længere tele
for at være godt. Der er slet ikke detaljer nok i matadorens ansigt, til at
en forstørrelse havde hjulpet, måske hvis man scannede direkte fra negativ.

Stakkels hest.

:Pia

Fra : Erland Pillegaard

Dato : 06-10-01 10:30

Hans Peter Larsson <h.p.larsson@telia.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3bba2ec2.2594577@news1.telia.com...
> [...]
> langsommere lukkertid.
>
> Farver og belysning er iövrigt helt OK.
>
> Ja det var mine kommentarer, nu skal det blive spännende at se hvad i

Billede Kriik Uge 40
Ja her er godt nok noget at se på her,og ja alt for meget efter min
smag,puplikun i baggrunden stjæler alt for meget opmærksomhed fra det man
skulle se,jeg ville foreslå at du beskære billedet i bunden næsten op til
tyren,og så skulle hele venstre side beskæres ind til de to mænd,så så vi
lidt mere af det du vil vise og,jeg ville nok også foreslå en længere
tele,så du ikke havde fået så meget med.
Så til Spanien igen og lad os så se et nyt billeder derfra
MVH Erland