Alias til en server???
Fra : Torben R

Dato : 02-10-01 22:33

Jeg har en server der hedder "mailserver" som kører et webmail system som
default website. Det vil altså sige, at når jeg skriver "mailserver" i
browseren på en computer i netværket kommer denne side op.
Men hvordan gør jeg hvis jeg vil have et andet site som f.eks. et
intranet-site til at køre på samme server? Altså således at man kan skrive
f.eks. "intranet" i browseren også komme ind på intranet-sitet?

Håber der er en der kan hjælpe!
Pft. Torben
trytt@maskulin.dk

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 02-10-01 23:02

"Torben R" <trytt@maskulin.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
skrive
> f.eks. "intranet" i browseren også komme ind på intranet-sitet?

Så kører du det på en anden port end 80.

Niels

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 03-10-01 00:09

> Så kører du det på en anden port end 80.

Hvorfor?
Jeg arbejder selv med IIS, der kan klare flere forskellige hostnames til
forstellige sites. Og ved at, at Apache også kan det...

/jesper/

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 03-10-01 12:25

"Jesper Nielsen" <jn@nielsenit.dk> wrote:

>Hvorfor?
>Jeg arbejder selv med IIS, der kan klare flere forskellige hostnames til
>forstellige sites. Og ved at, at Apache også kan det...

Ja, men man frygte - og stærkt mistænke - at hans "mailserver" ikke er en
Apache eller nogen anden generel http-server.

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 03-10-01 13:21

> Ja, men man frygte - og stærkt mistænke - at hans "mailserver" ikke er en
> Apache eller nogen anden generel http-server.

Der er tale om webmail her, så det kunne jo godt være den blev kørt på
IIS/Apache.

Hvis det ikke er en IIS/Apache baseret webmail, kan du binde webmail
serveren til en bestemt IP adresse, tilføje en ny IP adresse til serveren,
og så i IIS disable socketpooling og binde IIS til den nye IP adresse.

cscript c:\inetpub\adminscripts\adsutil.vbs w3c/disablesocketpooling true

Så skulle det faktisk virke, da IIS så kun lytter på den/de IP adresse(r),
som den får lov til.

/jesper/

Fra : Torben R

Dato : 03-10-01 16:15

Jeg har fået følgende mail fra /jesper/. Det lyder som en god/nem løsning
som jeg vil prøve. Tak /jesper/