Hub og switch?
Fra : Sadat

Dato : 02-10-01 22:09

Dav...

Jeg havde fået sat mit Netexpress (det med speedstream router'en) op sådan
at både mig og min lillebror kunne komme på nettet via en switch.

Virkede perfekt... Men så en dag havde jeg revet de 2 kabler ud af switch'en
fra netkrotene fordi internettet skulle lukkes fordi noget med min lillebror
(længere historie.. gemmer den til en anden gang;) ... næste dag kommer jeg
så hjem fra skolen af, og så har klovnen stort set... ja, det var ikke kønt.
Men han havde puttet alle mulige kabler ind i porte de slet ikke skal være
(bl.a. et kabel der gik fra switch port 1 til switch port 2) ... Så jeg
satte det hele op igen... Men nu ville det fandme kun virke på én a pc'erne.
Jeg har fra routeren's LAN port et kabel (straight) til Up-link porten på
min switch (en Dlink 1005D) og sat fra pc'ernes netkort i port 1 og 2. Sjovt
nok er det kun den pc der kan komme på nettet som er tilsluttet port1 (den
port lige ved siden af up-link).... Det gør ingen forskel når jeg vælger
Host Mapping/NAT fra i router config. Den pc som er connectet til port 2 har
slet ingen kontakt til router...... Nogen der kan forklare hvorfor?

Takker for hjælpen ;)

--
_________________
Sadat ~ No Ones Iller

Fra : Martin Petersen

Dato : 07-10-01 17:45

"Sadat" <sadat@mail.dk> wrote in message
> [...]
har
> slet ingen kontakt til router...... Nogen der kan forklare hvorfor?
Måske er port1 og up-link delt (samme port bare forskellig
ben-konfiguration?), således at når førstnævnte benyttes, skal du bruge
port2 som den første lan port..

Var selv ude for det samme hvor netop kun computeren i port1 fik adgang til
routeren..

mvh
Martin Petersen