Flere hunde sammen.
Fra : Susanne

Dato : 02-10-01 22:03

Hejsa.

Spørgsmålet går til de bruger af denne ng. der har mere end 2 hunde..:

Hvilke køn er hundene ?
Deres alder ?
Kastrerede eller intakte ?
Gene eller fordele ved at have mere end 2 hunde sammen..?

Skal lige tilføjes, at jeg selv har 2 hanhunde, men er ikke utilbøjelig til,
på et senere tidspunkt, at få en hund mere.

Mvh
Susanne

Fra : Heidi Høegh

Dato : 03-10-01 08:16

Hej Susanne

> Spørgsmålet går til de bruger af denne ng. der har mere end 2 hunde..:

Jeg er den heldige ejer af tre hunde og dem vil jeg da gerne fortælle lidt
om.

> Hvilke køn er hundene ?

Det er tre tæver.

> Deres alder ?

Der er Snauser på 8 år, som er en blanding af Riesen Schnauzer og Labrador,
Ratata på 4 år som er en blanding af Labrador, Cocker Spaniel og Golden
retriever og sidst men ikke mindst er der Tilde hun er 2 år, og Snauser er
hendes mor.

> Kastrerede eller intakte ?

De er alle tre intakte.

> Gene eller fordele ved at have mere end 2 hunde sammen..?

Ja jeg kan faktisk kun se fordele. For det første elsker jeg hunde, og
elsker at have mange hunde omkring mig, for det andet ser jeg det som en
stor fordel at der i hele vores flok ikke kun indgår mennesker men også
hunde, da de indbyrdes kan kommunikere, kan lege med hinanden, ikke kun får
input fra mennesker men også fra hinanden.

Der er ikke nogen af dem der er meget dominerende, og vi har heller ikke
problemer fordi at det er tre tæver der går sammen.
Det var ikke meningen vi skulle have tre hunde, men sådan blev det, og
fremover vil jeg altid have tre hunde.
De er meget knyttede til os, og vi ville ikke undvære et eneste sekund med
dem.

> Skal lige tilføjes, at jeg selv har 2 hanhunde, men er ikke utilbøjelig
til,
> på et senere tidspunkt, at få en hund mere.

Det kan jeg godt forstå

Med Venlig Hilsen
Heidi Høegh

Fra : Max Larsen

Dato : 03-10-01 09:46

Vi har 4 hunde, 3 tæver og en han. Generelt vil jeg sige at har man
blandet (han/hun) vil en hane (han) nok være at foretrække. Jeg har
også hørt om flere der har kun hanner og så kan man godt have flere.
Oftest når man har flere af samme køn vil det være en fordel at der er
en vis aldersforskel på dem (1½ - 2 år). Det er naturligvis også
raceafhængig, beagler som oprindeligt er opdrættet til at jage i flok,
har naturligvis lettere ved at gå sammen, end f.eks kamphunde.

Kærlig hilsen

Max Larsen

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 03-10-01 12:31

Det kommer jo meget an på vilken race hundene er ! hvis det er hunde der
tidligere i historien har været brugt til kamphunde så må man aldrig sætte 2
af samme køn sammen ,iværtfald ALDRIG lukke dem inde i det samme lokale
uden at kunne holde øje med dem !hvis de ikke kan komme væk fra hinanden og
der ikke er nogen til at skille dem ad så risikerer man at de slår hinanden
ihjel og det er ligemeget om det er "mor og datter eller far og søn" jeg har
desværre hørt nogle frygtelige historier om folk der har prøvet det !man kan
være heldig at få dem til at gå sammen men aldrig lade dem være alene !og
der er mange racer der har et latent kampinstinkt liggende i baghovedet ,

og en anden gene ved at have flere hunde sammen er at de bliver sværere at
opdrage fordi de lærer unoder af hinanden ,det er hvad jeg har erfaret

Fra : Doggy

Dato : 03-10-01 20:17

Hej Susanne

Vi har i øjeblikket 4 voksne hund og 4 hvalpe.

De voksne er 3 golden retrievere og 1 irsk ulvehund. Den ældste er 10 år -
2,5 år -2 år og 1 år. De er alle intakte og den ene tævehund har lige haft
hvalpe.Vi har altid haft flere hunde og ser mange fordele ved det. Hundene
kan tale sammen på en måde som vi mennesker aldrig kan erstatte,de kan lege
sammen og de kan underholde hinanden. De har stor glæde af hinandens
selskab,når vi ikke er hjemme. Vi har ingen problemer med hundene indbyrdes
idet der er en klar rangorden, hvor førerhunden styrer flokken med stor
myndighed.

Vi har kun 1 hanhund og når han ikke lever mere ,så vi vi kun have
tævehunde. Ikke fordi vi ikke elsker hanhunde, men det er lidt bøvlet når
tævehundene er i løbetid.Vi har lige købt en ulvehundehvalp mere og beholder
2 goldentæver fra vores kuld, så vi ender op med at have 6 tæver,så der vil
jo med jævne mellemrum være een i løbetid, så derfor ikke flere hanner hos
os.

Vi kunne ikke tænke os kun at have 1 hund- det må være ligesom Palle alene i
verden, at være alenehund.Vi tror en hund trives bedst i samvær med
artsfæller.

Selvfølgelig er der også ulemper ved at have flere hunde, såsom mere
rengøring,flere udgifter, sværere at bede familien om at passe 3 hunde
istedet for 1, dyrere at sende dem i hundepension, hvis man får brug for det
osv. men vi synes fordelene opvejer ulemperne.Som en anden skriver kan de
let opfordre hinanden til narrestreger,så det kræver jo også tid til at tage
sig af dem allesammen og så er det kun et spørgsmål om opdragelse. De kan jo
også påvirke hinanden positivt.

Alt i alt er der flest fordele ved flere hunde sammen.

Så held og lykke med hund nr. 3.

Hilsen

Merete

Fra : Susanne

Dato : 03-10-01 21:08

Hej Merete

Jeg ville lige høre...Jeres hanhund,.. er det den ældste ??

Mvh
Susanne

Doggy <post@doggy.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3bbb642f$0$51387$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Susanne

Dato : 04-10-01 11:07

Hej igen.

Er der nogen, der har mere end 1 hanhund sammen med tæve/r.
Grunden til jeg spørger, er fordi jeg som sagt måske overvejer at få en hund
mere på en senere tidspunkt. Jeg har 2 hanhund og så var jeg interesseret i
at høre, om hund nr. 3 så bliver nødt til at være en hanhund igen ?

Susanne

Susanne <laurberg@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:1Ppu7.555$%D3.111808@news000.worldonline.dk...

Fra : x Vuf x

Dato : 04-10-01 12:39

Thu, 4 Oct 2001 12:07:18 +0200, Susanne wrote:

> [...]
>mere på en senere tidspunkt. Jeg har 2 hanhund og så var jeg interesseret i
>at høre, om hund nr. 3 så bliver nødt til at være en hanhund igen ?

Efter min mening ja!
Så bli'r du fri for en hel del plagsomheder.

--
Venlig hilsen webmaster@***sonpet.com fjern de 3 *
Sonja http://www.sonpet.com

Fra : Praxis©

Dato : 26-10-01 15:11

Hej Susanne

Jeg har 4 hunde: 1 tæve og 3 hanhunde.
Min alfa-han er kastreret, hvad han dog ikke har opdaget selv.
Tæven har været i løbetid 2 gange nu, mens jeg har haft hende, hvilket
bevirkede at de 2 yngste hanhunde (På henholdsvis 4 og 1 ½ år) skiftede
plads i hierarkiet, da den var den yngste der fik lov at parre hende.
Og det plads skifte forgik forholdsvis udramatisk.
Det er meningen at når Fie har født, og hvalpene vænnet fra, at hun skal
steriliseres.
Blandt andet fordi min kæreste oxo har en hanhund, og jeg er ikke sikker på
at vi undgår ballade hvis der pludselig er 4 hanhunde om budet.

--
Venlig hilsen
Pernille Lauridsen

Må Gud bevare mig i stille vand, i stormfuldt klarer jeg mig selv.
(Spansk ordsprog)
http://www.praxis_humor.subnet.dk
http://www.praxis_dyr.subnet.dk