Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billedkritik uge 51
Fra : Mikkel Rasmussen

Dato : 17-12-00 16:00

Hej gruppe!

Fra mandag morgen i uge 51 kan mit første billede på
http://fotokritik.jirty.dk/index_text.asp ses og kritiseres.

Mange hilsener
Mikkel Rasmussen
http://hjem.get2net.dk/footech

Fra : Martin Bay Hebsgaard

Dato : 18-12-00 13:23

For mig og se er det et lidt underligt billede. Det siger mig ikke ret meget
og jeg har svært ved at se ideen.

Ummidelbart ville jeg nok beskære noget i toppen så man kun ser "KETO" på
den mørke baggrund. Måske skulle man have taget billedet fra en lidt højere
vinke, men så man stadig får effekten at skyggerne på baggrunden.

Martin

Fra : Mikkel Rasmussen

Dato : 18-12-00 20:03

Martin Bay Hebsgaard <martin_hebsgaard@wanadoo.dk> wrote in message
> [...]
højere
> vinke, men så man stadig får effekten at skyggerne på baggrunden.

Så bare vent til du ser mit "Komposition af tog" i uge 6. Et seks-lags
gensidig reflektionsbillede.

Mht. til beskæringen prøvede jeg flere forskellige muligheder, men var ikke
helt tilfreds med nogen af dem. Det nuværende synes jeg fungerer bedst. En
ændring af vinklen havde hjulpet, men der var ikke noget at stå på (i
forvejen stod jeg i en rundkørsel, så der var ikke så meget tid).

Mange hilsener
Mikkel Rasmussen

Fra : Kristian Amby

Dato : 21-12-00 20:59

On Mon, 18 Dec 2000 12:22:32 GMT, "Martin Bay Hebsgaard"
<martin_hebsgaard@wanadoo.dk> wrote:

Ja. jeg synes altså, det er et flot billede.

Mvh
Kristian Amby

Fra : Mikkel Rasmussen

Dato : 21-12-00 23:24

Kristian Amby <amby@mail.dk> wrote in message
> On Mon, 18 Dec 2000 12:22:32 GMT, "Martin Bay Hebsgaard"
> <martin_hebsgaard@wanadoo.dk> wrote:
>
> Ja. jeg synes altså, det er et flot billede.
>
> Mvh
> Kristian Amby

Mange tak og hilsener -
Mikkel Rasmussen
http://apis.iuma.com

Fra : Henrik Egedorf

Dato : 22-12-00 12:06

Jeg synes det er en flot grafisk effekt! Jeg ville da prøve at få
lavet en stor forstørrelse og se om ikke det kunne pynte på en bar
væg

Henrik Egedorf

Fra : Mikkel Rasmussen

Dato : 22-12-00 17:22

Henrik Egedorf <Henrik.NoVonEgedorf@get2net.dk> wrote in message
> Jeg synes det er en flot grafisk effekt! Jeg ville da prøve at få
> lavet en stor forstørrelse og se om ikke det kunne pynte på en bar
> [...]

Tak for det - jeg tænke selv på en desktop baggrund.

Lige nu har jeg en rytterstatue - den var let at fange

Mikkel
http://apis.iuma.com

Fra : N/A

Dato : 18-12-00 20:02

Fra : Mikkel Rasmussen

Dato : 18-12-00 20:02

Kim Østrup <(fjern filter) FILTERkim.gitte@bigfoot.com> wrote in message
> Hej Mikkel
>
> Jeg kan godt se din idé med billedet - tror jeg da . Former og
> gentagelser og spejlinger heraf udgør gerne gode motiver - og i det som du
> har set, er der både genatgelser og spejlinger - både i form af skygger,
men
> også i form af de kurver, der dominerer billedet.
>
> Som billedet står på min skærm kunne ser det ud som om eksponeringen godt
> kunne have været på lidt kortere tid - 1/3, 1/2 eller 2/3 - men det kunne
> måske have været rettet i indscanningen - eller er måske et resultat af.

<snip>
> Kim Østrup.

Mange tak. Billedet er scannet med en ældre discount-scanner fra Bilka og
justeret i Photoshop på min gamle 14" skærm fra 1993, så det er lidt svært
at se hvad man egentlig laver. Papiret som er scannet er ligeledes
discount-fremkaldt, hvor der er heftigt overkompenseret for den sorte
baggrund (som er helt sort matsort i virkeligheden). Billedet er iøvrigt
taget om aftenen efter solen gik ned for ligesom at få lidt ekstra
udfordring.

Lige præcis bogstaverne KETO indgår som /grafisk mønster/ og tekst - en slet
skjult henvisning til ketogan, som så samtidig refererer til at Fisketovet
ligger lige ved Halmtorvet og de fleste handlendes tilsyneladende
sindsstemning (især her op til jul).

Mange hilsener
Mikkel Rasmussen

Fra : Mikkel Rasmussen

Dato : 19-12-00 16:07

Mikkel Rasmussen <footech@get2net.dk> wrote in message

> [...]
> justeret i Photoshop på min gamle 14" skærm fra 1993, så det er lidt svært

Hvis min computer har været tændt i længere tid synes jeg egentlig
eksponeringen er fin (når jeg kører med den Photoshop kalibrerede
indstilling på skærmen). Hvis computeren lige er tændt er billedet helt
klart for mørkt, så det afhænger meget af skærmen og dens indstillinger. Ved
min alm. "vinter-læse-indstilling" med ret lav kontrast for ikke at blive
blændet er billedet også for mørkt.

Men sådan er vilkårene jo.

Mikkel Rasmussen