Proxy problem efter Nimda
Fra : Jakob Outzen

Dato : 02-10-01 20:41

Jeg er administrator på et skolenet og er rendt ind i problemer efter
besøg af Nimda virus. Vi kører med NT4 servere
(PDC,BDC,Proxy,Mail+Web) og w95 klienter.
Vi kører ren tcp/ip og kobler på igennem sektornet.
Fix for virus var at opdatere alle servicepacks (til 6a) og security
patches nævnt på
www.microsoft.com/technet/security/topics/Nimda.asp
men vores proxy er blevet lidt for sikker idet vi temmeligt ofte nu
får http404 not found.
Går vi ind på feks jubii er der ingen problemer - vi kan søge og finde
! Men går vi feks. på google,alltheweb,yahoo og laver søgninger får vi
konsekvent http404 hvis vi prøver at gå ind på links fra
søgeresultater. Vi har samtidigt problemer med webmails
(password login) og ftp sider. Har forsøgt at cleare proxy cache, uden
resultat. Går vi uden om vores proxy er der ingen problemer !!
Skal nu enten ændre indstillinger på alle klient maskiner og gå uden
om proxy (ie sat til proxy - port 80, Gateway=proxy), eller få løst
vore proxy problem, men ved ikke rigtigt hvor jeg skal starte !
Håber derfor at der er nogen der kan gennemskue hvad jeg er ude i og
evt vil hjælpe / henvise til info desangående.
mvh
Jakob Outzen

Yderlige info vedr Proxy:
Management Console V. 4.0
ISAPI Filters: UrlScan,sspifilt (high)
Kører Socks Proxy,Web Proxy, WinSock Proxy
DNS peger på sektornet og virker på andre maskiner hvis vi går uden om
proxy
Wins peger på vores PDC og der er valgt Enable DNS for Wins
Routing = Enable IP Forwarding

outzen@HaHapost6.tele.dk
Cut out the laughing if replying to email address

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 02-10-01 23:09

"Jakob Outzen" <outzen@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Vi kører ren tcp/ip og kobler på igennem sektornet.
> Fix for virus var at opdatere alle servicepacks (til 6a) og security

Mener ikke det er nok. Der skal i hvert fald en (eller flere)
av-skanninger/reparation til - andre mener den eneste sikre vej er
geninstallation af serveren.

Niels

Fra : Erik Varn Semey

Dato : 03-10-01 20:41

Du kunne overveje at lægge proxy delen over i hardware cacheflow/cisco/3com
eller lign

Fra : Jakob Outzen

Dato : 03-10-01 20:49

Ja, det kunne jeg evt. overveje til senere, men lige nu handler det om
at løse problemet med nuværende opsætning !
Er der noget problem i at reinstallere proxy serveren - feks. er der
nogen service pack den helst skal installeres sammen med (ligesom IIS)
?