Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Zoom ell. fast objektiv
Fra : Mads Pedersen

Dato : 16-12-00 20:10

Halløjsa

For nylig var jeg ude og investere i et Canon EOS 50 E med medfølgende
28-80mm original zoom. I forvejen har jeg et Canon T-70 (manuel fokus) med
blandt andet en 135 mm(original) og en 200 mm (uoriginal).

Imidlertid kunne jeg da også godt tænke mig noget tele til det nye
apparatur, så jeg gik glad ned til fotopusheren (og nej, det er _ikke_ den
jeg tidligere har omtalt i forb. med køb af rygsæk ) og forhørte mig om
priser. Oooups, kan nok være de har fået et gok opad i forhold til dengang
for snart mange år siden jeg købte min 135 m. manuel fokus. 15k for en 180
mm Sigma.

Ekspedienten foreslog en 70-210 zoom i stedet, men i følge min barnelærdom
fra Værløse Ungdomsskoles fotohold (hej Christian Spile ) er kvaliteten
af optikken i en zoom ikke vildt fantastisk. Jeg er heller ikke begejstret
for den ringe lysstyrke.

Desværre har jeg ikke lige 15k til at købe fast optik for, så jeg ender jo
nok med at købe zoomen i stedet, men inden da vil jeg lige høre nogle
holdninger til subject. Er det så "dårligt" som min 10 år gamle lærdom
fortæller mig eller....

Mvh Mads
----
Fjern sletmig fra mailadressen ved besvarelse

Fra : Martin Bay Hebsgaard

Dato : 16-12-00 22:52

Hej Mads

Prøve Technikdirekt eller Ny-camera.

Adresserne kan du finde på
www.wol.dk/~martinbh/

Du vil blive overrasket over priserne! denne gang positivt tror jeg.

Martin

Fra : Emil Jelstrup

Dato : 17-12-00 13:42

Mads Pedersen wrote:

> [...]
>
> Mvh Mads
> ----
> Fjern sletmig fra mailadressen ved besvarelse

Hvis det er denne Sigma 180 mm, du er ude efter:

Sigma EX 3,5/180 Macro HSM C/EF

....så koster den 8'805 DKK hos http://www.technikdirekt.de

(det er den eneste 180 mm foer Canon jeg kan finde hos technikdirekt.)
--
//Emil Jelstrup

Fra : Mads Pedersen

Dato : 18-12-00 00:55

"Emil Jelstrup" <emj@postkasse.net> skrev i en meddelelse
> Hvis det er denne Sigma 180 mm, du er ude efter:
>
> Sigma EX 3,5/180 Macro HSM C/EF
>
> ...så koster den 8'805 DKK hos http://www.technikdirekt.de

Det' simpelthen den. Hm, en prisforskel på 6k....jeg tror det er her min
salig farmor ville have udbrudt noget i stil med "Jøsses" eller "Ih du
milde"

Lyder da bestemt som et interesant sted. Leder mig bare lige til spørgsmålet
som der nok er rigtigt mange der har stillet før mig : hvad med
moms/afgifter o. lign? En del af prisforskellen skyldes formentlig den
lavere tyske moms eller hvad?

Mvh Mads

Fra : Anders Frederiksen

Dato : 19-12-00 12:30

[...]
Leder mig bare lige til spørgsmålet
> som der nok er rigtigt mange der har stillet før mig : hvad med
> moms/afgifter o. lign? En del af prisforskellen skyldes formentlig den
> lavere tyske moms eller hvad?

Du betaler tysk moms som privat. Færdig. (Længe leve EU
Anders

Fra : Jan Boegh

Dato : 19-12-00 18:12

"Anders Frederiksen" <nize@vkr.dk> wrote in message

> Du betaler tysk moms som privat. Færdig. (Længe leve EU

Så enkelt er det nu ikke. Når Technikdirekt sælger for over et vist beløb
(200.000?) betales der dansk moms. Og med den reklame, firmaet efterhånden
har fået her igruppen, må det vist være sket forlængst

mvh
Jan

Fra : Henrik Egedorf

Dato : 22-12-00 12:57

In article <91o4t0$ses$1@news.net.uni-c.dk>, jan@_X_boegh.net
says...
> [...]
> (200.000?) betales der dansk moms. Og med den reklame, firmaet efterhånden
> har fået her igruppen, må det vist være sket forlængst

Det er korrekt - men det er TechnikDirekts problem, ikke købers!
Køber betaler den annoncerede pris. Færdig.

Og mon ikke TechnikDirekt HUSKER at betale dansk moms?

Henrik Egedorf

Fra : N/A

Dato : 18-12-00 00:57

Fra : Mads Pedersen

Dato : 18-12-00 00:57

"Kim Østrup" <(fjern filter) FILTERkim.gitte@bigfoot.com> skrev i en
meddelelse news:9lR_5.214$075.5280@news.get2net.dk...
> Nu vil jeg jo ikke sætte ild i debatten omkring Nikon contra Canon, men
med
> et Nikon kan man bruge den gamle optik stadig (undskyld jeg kunne ikke
lade
> være

Ouch, den sad Kunne godt nok have sparet mange penge (og mange kilo i
tasken) på den konto....

> Håber du kan bruge linksene til noget og tillykke med dit nye kamera.

Jo tak mange tak

Fra : Martin Bay Hebsgaard

Dato : 19-12-00 06:59

Jeg har desværre ikke fået Kim's oprindelige indlæg, men han skriver vist:

Nu vil jeg jo ikke sætte ild i debatten omkring Nikon contra
Canon, men med et Nikon kan man bruge den gamle
optik stadig (undskyld jeg kunne ikke lade være

Delvist, med F70, F90x, F100 og F5 (også selv følgelig med de ældre
modeller)
med F65 go F80 kan du godt sætte et MF objektiv på, men lysmåleren måler
bare ikke.

En ny trend eller bare for at spare lidt penge på de mindre modeller ?

Martin

Fra : Thomas Bach Piekut

Dato : 19-12-00 19:35

Hej Mads

Ifølge min prisliste på Canon optikker, kan du få en nemt få en
canonoptik til under 15K. Priserne herunder er vejledende udsalgspriser,
og hos den rigtige fotohandler skulle du nok også kunne få den
billigere.

Canon EF200 2,8L USMII : 11.898,-
Canon EF 75-300mm 4-5.6 IS USM : 8.898,- ( med stabilisator!! )
Denne optik har jeg selv, og den tegner superskarpt. Historien om at
zoomoptikker ikke tegner så skarpt som faste optikker, holder efter min
mening ikke længere. Jeg bruger optikken til professionelt brug.

Canon EF 100-300 4-5.6 USM : 6.298,-
Canon EF 75-300 4-5.6 III USM : 3.598,-

Hilsen

Thomas

Fra : Thomas Bach Piekut

Dato : 19-12-00 19:39

Thomas Bach Piekut <piekut@xxxmail.dk> wrote:

UPS jeg så lige at min prisliste er lidt gammel. Canon udstyr steg ca.
10 % i august måned, så de priser jeg opgav er nok lidt højere nu.

Thomas