Bruge analog telefon i alle ISDN stik?
Fra : Morten Trab

Dato : 02-10-01 16:45

Hejsa...

Kan man på en nem måde "ændre" kablingen i huset så man kan bruge analoge
telefoner i alle stik, selvom man har ISDN...Har planer om at stuen (på nær
1 rum) skal køre på indgang 1 på Lasat Speed II og 1. salen skal abruge
indgang 2...

Jeg ved godt at man kan få TDC ud og gøre det (mod en ustyrlig høj pris),
men jeg vil hellere selv gøre det, hvis man kan?!

Mvh. Morten

Fra : Pico

Dato : 02-10-01 20:57

"Morten Trab" <trab@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
pris),
> men jeg vil hellere selv gøre det, hvis man kan?!

Det kan du meget let, bare træk ledningerne ud fra de analoge udgange.
Jeg har selv 3 tlf. på den ene og 1 tlf. + telefonsvare + faxemodem på
den anden.
Pico

Fra : Knud Berggreen

Dato : 02-10-01 21:40

In <3bb9f9bd$0$238$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, on 10/02/2001
at 05:44 PM, "Morten Trab" <trab@privat.dk> said:

> [...]

>Jeg ved godt at man kan få TDC ud og gøre det (mod en ustyrlig høj pris),
>men jeg vil hellere selv gøre det, hvis man kan?!

Det kan godt lade sig gøre, men måske skal du trække helt nye ledninger
til en af etagerne? Det kommer jo an på hvordan de nuværende linier er
trukket.

/Knud

--
Skrækeksempler på splittede, sammensatte ord: http://www.fiduso.dk/skraekeksempler.htm
Og det andre sider på sitet er også ganske tankevækkende....

Fra : Torbenth

Dato : 02-10-01 22:48

Morten Trab skrev i meddelelsen
<3bb9f9bd$0$238$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>Hejsa...

Hej.

Jeg har selv cuttet TDC's forbindelse i hovedstikket og trukket ISDN
forbindelsen til mit Eicon Diva. Den analoge udgang har jeg sat i mit
telefonstik hvor jeg har computeren. På denne måde har jeg analog
forbindelse i alle mine stik. Ved at cutte inde i hovedstikket får jeg et
lukket kredsløb uden forbindelse til TDC. Når jeg derefter føder et hvilket
som helst stik med analog vil de andre følge efter. Men vær opmærksom på at
det er begrænset hvor mange telefoner det kan trække.
Har selv 3 tlf. + 1 trådløs + nummerviser.

Mvh.
Torben

Fra : Morten Trab

Dato : 03-10-01 18:10

> Jeg har selv cuttet TDC's forbindelse i hovedstikket

[SNIP]

Hvordan finder man lettest det?? Er der noget man kan kende det på, eller er
der kun den "hårde" metode, med at åbne alle stik, til man finder en ledning
der går ud igennem væggen??

[SNIP]

> og trukket ISDN
> forbindelsen til mit Eicon Diva.

[SNIP]

Findes der nogle bestemte samlemuffer man skal samle det med, eller kan man
bruge nogle ganske almindelige nogle (sådan nogle som man evt. bruger i
biler, som bliver klemt om ledningen)??

[SNIP]

> Men vær opmærksom på at
> det er begrænset hvor mange telefoner det kan trække.

Har du et maks på hvad sådan en kan trække???

Mvh. Morten

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 03-10-01 18:30

> [...]
er
> der kun den "hårde" metode, med at åbne alle stik, til man finder en

Der er ingen let måde, men man kan som regel lugte sig frem ved at kigge på
de øvrige ledninger eller på placeringerne generelt.

--
Martin Højriis Kristensen
Life is a cookie

Fra : Torbenth

Dato : 03-10-01 19:17

> [...]
er
>der kun den "hårde" metode, med at åbne alle stik, til man finder en

Hej Morten.

Hovedstikket sidder som regel ind i et hul i væggen og ingen synlige
ledninger. Jeg bor i lejlighed. Men mon ikke hovedstikket sidder i væggen
ud mod vejen/indkørslen.
Hvis jeg var dig ville jeg prøve at finde det stik som så mest sandsynligt
ud og derefter pille den ene ledning af inde i stikket. Som regel er det kun
2 af ledningerne der er i brug. Hvis det er det rigtige stik vil der ikke
være forbindelse i de andre stik og du vil dermed have et lukket kredsløb
som skal forbindes på den måde jeg har beskrevet.
Ledningerne inde i stikket forbindes derefter med en forlængerledning du
trækker til ISDN boksen.
Hvis jeg kobler een tlf. mere på end beskrevet, sker det engang imellem at
der ikke kommer klartone.
Det kunne være en god idé for dig at bruge et par trådløse telefoner (en
base + flere håndsæt).
Din fax kunne du sætte på den anden udgang på dit "modem".
Eller få et extra nr. (kr. 25,00/kvt)
Jeg har brugt alm. samlemuffer
Som så meget andet her i livet, hjælper det at sætte sig og tænke over hvad
det er man vil lave og hvordan det skal fungere. Jeg havde også lidt nerver
første gang, men med et stykke papir og en kuglepen og lidt streger blev jeg
hurtigt rolig igen. Og det fungerede!!

Mvh.
Torben

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 03-10-01 19:34

"Torbenth" <torbenth@it.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis jeg var dig ville jeg prøve at finde det stik som så mest sandsynligt
> ud og derefter pille den ene ledning af inde i stikket.

En mulighed, men ISDN kan godt give et pænt rap over fingrene så pas på.

--
Martin Højriis Kristensen
Life is a cookie

Fra : Torbenth

Dato : 03-10-01 20:26

Martin Højriis Kristensen skrev i meddelelsen
<3bbb5a4d$0$8097$edfadb0f@dtext.news.tele.dk>...
>En mulighed, men ISDN kan godt give et pænt rap over fingrene så pas på.

Ja det fik jeg ikke skrevet, men tænkte på at skrive det. Men du kom først.
Jeg har målt 96 V og det kan godt rykke lidt i fingrene, men er ufarligt.

Mvh.
Torben

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 05-10-01 13:53

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@sletdetteiname.com> wrote in message
> "Torbenth" <torbenth@it.dk> skrev i en meddelelse
>
> En mulighed, men ISDN kan godt give et pænt rap over fingrene så pas på.

Det kan analog også hvis du lige rammer der hvor ringespændingen er max ;)
48V DC +120V AC*kvrod(2) = av fingre

/Dennis

Fra : Knud Berggreen

Dato : 03-10-01 21:49

In <9pfooj$1jde$1@news.cybercity.dk>, on 10/03/2001
at 09:25 PM, "Torbenth" <torbenth@it.dk> said:

> [...]
>>

>Ja det fik jeg ikke skrevet, men tænkte på at skrive det. Men du kom
>først. Jeg har målt 96 V og det kan godt rykke lidt i fingrene, men er

Du kan da ikke sige at 96 V er ufarligt?
Det er måske ikke så farligt hvis man er ung og ved godt helbred, men har
man en lille hjertefejl kan det godt gå ud over rytmen med nogle ret
uheldige eftervirkninger. PS! Det er ikke sikkert at man ved om man har
en hjertefejl.

/Knud

Fra : Torbenth

Dato : 03-10-01 22:15

Knud Berggreen skrev i meddelelsen
<3bbb7a1b$1$xahq$mr2ice@news.worldonline.dk>...
> [...]
>man en lille hjertefejl kan det godt gå ud over rytmen med nogle ret
>uheldige eftervirkninger. PS! Det er ikke sikkert at man ved om man har

Man får et rap over fingrene og slipper hurtigt. Har prøvet det men kan ikke
se noget farligt deri.

Mvh.
Torben

Fra : Knud Berggreen

Dato : 04-10-01 21:15

In <9pfv5p$1ufh$1@news.cybercity.dk>, on 10/03/2001
at 11:15 PM, "Torbenth" <torbenth@it.dk> said:

>Knud Berggreen skrev i meddelelsen
><3bbb7a1b$1$xahq$mr2ice@news.worldonline.dk>...

>Man får et rap over fingrene og slipper hurtigt. Har prøvet det men kan
>ikke se noget farligt deri.

96 V er altså ret meget. Man har hørt at folk er døde af mindre. Der er
tale om en chockeffekt, og man er i risikogruppe i flere timer efter et
sådan stød.

Fra : Torbenth

Dato : 04-10-01 22:41

Knud Berggreen skrev i meddelelsen
<3bbcc3ff$1$xahq$mr2ice@news.worldonline.dk>...
>96 V er altså ret meget. Man har hørt at folk er døde af mindre. Der er
>tale om en chockeffekt, og man er i risikogruppe i flere timer efter et
>sådan stød.

Hmm.
Så må jeg være hårdhudet. Jeg mærker kun et lille rap i fingrene.
Hvis man nu kobler 8 12V akk. sammen vil det så også være farligt at røre +
og - på een gang.

Mvh.
Torben