Kender I typen!
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 02-10-01 14:24

I pisregn trasker man omkring på sæsonens sidste kræmmermarked
og får pludselig øje på en spøjs sag: de tre Mad Max-film samlet på
to VHS-bånd i en dobbelt købekassette. Alene det at æsken var
todelt kunne vel nok være en tier værd. Og især 1'er-filmen er der
mere end langt imellem de sender i fjernsynet, om nogensinde.

Men jeg bogstavelig talt hostede op med en tyver, fordi sælgeren
påstod at filmene var fuldstændig intakte og afspilbare. Og så var det
bare hjem i varmen, spole begge bånd igennem på hver sin maskine
for at sikre optimal sporing, og så tænde for flimmeren - blot for at
opleve én lille og én stor skuffelse:

Alle tre film var uden undertekster - og ingen af dem var i hverken den
ene eller anden slags bredformat (bortset fra dens for- og bagtekster).

Hvilket naturligvis ikke skal afholde en fra at finde andre spøjse ting
på andre loppemarkeder. Hvor der handles - der spilles...

PS! Skal denne efterårssang munde ud i et spørgsmål må det være:
Ved nogen af jer om MM 1 og 2 findes på VHS i letterboxformat?

--
Ærb.: JG / htto://www.grandt-aarhus.dk
Berømte Sidste Gisp XIV:

Fra : Jens Thomsen

Dato : 02-10-01 17:17

"Jørgen Grandt" <VeryUnstable@OnCable.dk> skrev i en meddelelse

> PS! Skal denne efterårssang munde ud i et spørgsmål må det være:
> Ved nogen af jer om MM 1 og 2 findes på VHS i letterboxformat?

Både Mad Max og The Road Warrior blev udsendt i letterbox på engelsk VHS for
6 år siden. I Mad Max's tilfælde endda for første gang med Gibsons egen
stemme intakt (den var tidligere dubbet pga. hans markante, australske
accent).

Begge er naturligvis forlængst udgået, men du kan da forsøge igennem
Blackstars videosearch. Det koster som standard £16.99 pr. film, hvis de
finder den, eksklusiv porto.

Jeg mindes, at der har været billige, danske købekassetter nogle år tilbage,
men jeg tvivler på, at de var i letterbox. Måske andre bedre kan svare på
den del?

MVH
Jens

Fra : Casper Henriksen