Hotspot med mouse on over vha FP
Fra : Anita Lonsdale

Dato : 02-10-01 13:52

Kære gruppe
Kan man på et billed der er delt ud i links vha hotspots, lave så når man
fører musen over linket popper der en beskrivelse op. Jeg ved at man kan på
et fuldt linket billed, men hvordan når det er hotspot.

På siden www.igg.dk kunne jeg godt tænke mig at hjulet til højre, som er
delt op vha hotspots, får mous on over der beskriver hvert link. Kan det
lade sig gøre????

Venlig hilsen
Anita Lonsdale

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-10-01 00:46

Tue, 2 Oct 2001 14:52:26 +0200, skrev "Anita Lonsdale"
<anita@sucska.dk>:

>Kan man på et billed der er delt ud i links vha hotspots, lave så når man
>fører musen over linket popper der en beskrivelse op. Jeg ved at man kan på
>et fuldt linket billed, men hvordan når det er hotspot.

Den nemmeste måde er at gå i htmlvisning og så sætte title ind:
<AREA SHAPE="RECT" COORDS="416, 232, 590, 305"
HREF="wheel/contact_us/contact_usindex.htm">

ændres til:
<AREA SHAPE="RECT" COORDS="416, 232, 590, 305"
HREF="wheel/contact_us/contact_usindex.htm" title="Her er teksten
til linket">.

PS. Der er ikke sat baggrundsfarve på siden, hvilket gør, at den
for nogen browsere/brugere ikke er så pæn, da det ikke er alle,
der har hvid som default baggrundsfarve.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Anita Lonsdale

Dato : 07-10-01 14:29

Hej Gert
Tak for dit svar.
Jeg kan godt få de gule popup notes frem når jeg bruger din fremgangs
metode, men det er den samme tekst uanset hvilke af hotspottene der peges
på. Jeg lagt dit html ind på hver af hotspottene, men man ser kun den første
tekst/hotspot. Er det ikke muligt at give hver af hotspottene en tekst???

Venlig hilsen Anita

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-10-01 16:09

Sun, 7 Oct 2001 15:29:15 +0200, skrev "Anita Lonsdale"
<anita@sucska.dk>:

>Jeg kan godt få de gule popup notes frem når jeg bruger din fremgangs
>metode, men det er den samme tekst uanset hvilke af hotspottene der peges
>på.

Hvis du sætter dem på de forskellige area shape, så skulle det da
gerne blive forskellige.

Kan du ikke uploade en test side, hvor du prøver at lave det?
Så er det nemmere at fejlfinde.

Fra : Anita Lonsdale

Dato : 07-10-01 18:59

Hej igen Knud
Jeg har lavet to links på dette billede. Da jeg skrev ændringerne i editor
gik det fint "title lå hvor den skulle men efter en opdatering af
skærmbilledet sker det at den ligger alle titler i røven af hinanden i html,
og det er selvom jeg ligger dem som du har beskrevet efter hver placering
(area shape).

Jeg har lavet en test her
http://www.skagenrideklub.subnet.dk/

Venlig hilsen
Anita

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-10-01 19:54

Sun, 7 Oct 2001 19:59:13 +0200, skrev "Anita Lonsdale"
<anita@sucska.dk>:

>Jeg har lavet en test her

Så vidt, at jeg kan se, så har du ved title, begge steder skrevet
title="test2", så er det jo klart, at der står det samme i den
gule boks.

Fra : Anita Lonsdale

Dato : 07-10-01 20:08

Hej Knud

Atter en gang tak for din hurtige hjælp.

Dette er hvad der står i FP

<!--webbot bot="ImageMap" rectangle="(27,23) (168, 193) test1.htm"

rectangle="(195,164) (383, 269) test2.htm" title="test1" title="test2"
src="logo.jpg"

border="0" width="398" height="300" -->

Jeg har selvfølgelig sørget for at skrive test1 ved test1 og test2 ved
test2, men den ændre selv til det du kan se ovenfor. Det er ikke sikkert det
er muligt, men at den fordi det er et stort image også vil have titlerne som
et stort image????

Venlig hilsen

Anita

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-10-01 20:40

Sun, 7 Oct 2001 21:08:08 +0200, skrev "Anita Lonsdale"
<anita@sucska.dk>:

>Dette er hvad der står i FP

Jeg er bange for, at jeg ikke kan hjælpe dig med, hvordan du
laver det i FP.

Jeg foretrækker, at lave i ren html og FPs hotspots ser lidt
anderledes ud end, når jeg selv laver dem.

Fra : Anita Lonsdale

Dato : 07-10-01 21:13

Tak for forsøget

Hilsen Anita

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 08-10-01 07:02

Frontpage vil automatisk rette ændringer gjort til kode den selv har
genereret. Så hvis du vil gøre det ønskede skal det gøres i notepad og
siden kan derefter ikke åbnes i Frontpage igen.

Fra : Anita Lonsdale

Dato : 08-10-01 10:37

Hej Jens Peter

Det hjælper ikke med en nyere version f.eks. XP?

P.S Tak for dit svar.

Hilsen Anita Lonsdale

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 08-10-01 17:55