Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Lidt mere knald på!
Fra : Mogens Beltoft

Dato : 11-12-00 23:28

Jeg har brugt en Fuji Superia 200 ISO gennem et stykke
tid nu, og er kommet til den konklusion at den er lidt
tam i farvemætningen.

For jer der var til Biler i Bella, se evt. på:
http://home1.stofanet.dk/mbeltoft/bella
Farverne er ikke så "dybe" som jeg gerne vil, og
farverne stemmer ikke helt overens med hvad jeg kan
huske derfra.
Specielt mangler den gule Alfa Romeo 156 (røde bremse-
kalibre) noget liv i farven, den er jo næsten kedelig
at se på.

Hvilken film kan du anbefale, hvis der skal lidt mere
knald på farven, lidt mere livagtigt, uden at det
bliver for meget.

Mvh
Mogens Beltoft

Fra : Mr. Fotografi

Dato : 12-12-00 09:34

> Jeg har brugt en Fuji Superia 200 ISO gennem et stykke
> tid nu, og er kommet til den konklusion at den er lidt
> tam i farvemætningen.

Det kommer jo nok an på hvordan man bruger den.
Hvilke lysforhold bruges den under - eksponeres den korrekt.
Direkte blitz giver ofte kridtede billeder med svagere farver.
Endelig har fremkaldelsen/kopieringen også noget at sige.

-Finn

Fra : Amund Johansen

Dato : 12-12-00 15:12

Mogens Beltoft wrote:

> Jeg har brugt en Fuji Superia 200 ISO gennem et stykke
> tid nu, og er kommet til den konklusion at den er lidt
> tam i farvemætningen.

Hvordan negativet er scannet har vel også en del å si, eller er
*godt* kopierte bilder fra superia 200 også tamme. Jeg er godt fornøyd
med superia 100 ...

Amund
--
I'll see you on the dark side of the moon

http://home.online.no/~amunjoha/index.html