killinger
Fra : Doris

Dato : 02-10-01 08:22

Skønne killinger (det siger vi jo allesammen) er salgsklare den 20.11.01.
Der er to hunner og to hanner, de sidste to er reseveret pris 50 kr. kom og
vælg og følg dem, kun seriøse henvendelder. post. nr 6731.
Kattemor Maria.

Fra : Doris

Dato : 02-10-01 09:20

Undskyld !!
Jeg opdager jeg er kommet på forkert plads
Doris.

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 02-10-01 09:23

> [...]
kom og
> vælg og følg dem, kun seriøse henvendelder. post. nr 6731.

Jeg er sikker på du vil få mere ud af at placere din annonce i
dk.marked.privat.dyr , der faktisk netop er beregnet til køb og salg
.... noget helt andet er så at jeg helt sikkert synes at dine dejlige
killinger må være mere end 50 kr værd i kr. og ører , så jeg ville
hvis jeg var dig, uden at blinke sætte prisen op med 100,00 .. eller
mere ... nu aner jeg ikke hvornår dine killinger er født men vil
alligevel lige minde dig om at killinger skal være mindst 12 uger
inden de må komme fra moderkatten .. mvh Ami

Fra : Sofia

Dato : 02-10-01 17:04

Hej Ami.
Så du ikke jeg undskyldte, jeg ved godt at kattene skal være 12 uger, ang.
prisen er den symbolsk, sådan som du sidder og kikker på hver annonce ser du
også mange gratis. Men okay jeg skriver bare 500 kr, så kan jeg brænde inde
med dem, så er jeg bare oppe på 9 med dem jeg har i forvejen.

Fra : Tommy Nitz

Dato : 02-10-01 17:31

Sofia <xsofia@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
inde
> med dem, så er jeg bare oppe på 9 med dem jeg har i forvejen.

Hej Doris,

Jeg kan godt forstå du bliver lidt muggen over Ami's svar... Der står intet
i din oprindelige annonce der kan indikere at kattene er under 12 uger gamle
eller at du ikke har forstand på at tage dig af katte, men som altid
herinde, når der snakkes om handel med killinger vil man på et tidspunkt få
smidt "det råd"/den formaning i hovedet.

Med hensyn til prisen på killingerne kan jeg ikke se at der er noget galt i
50 kroner, det er hvad jeg selv gav pr. stk for mine, og udfra de utallige
annoncer jeg har set gennem tiderne, så er det standardpris...med mindre der
selvfølgelig er stamtavle osv. indblandet, så personligt kan jeg ikke se
nogen grund til at ændre den pris

Jeg følger meget med i gruppen og synes da det er godt at man kan få råd og
så videre herinde, MEN der er en 3-4 damer der åbenbart har nogle pegefingre
der trænger kraftigt til at blive luftet. Det lader til at I mener at I har
den helt rigtige indstilling til hvordan katte bør behandles, og hvis andre
katteejere kommer til at ytre at deres katte ikke får 100% samme kost,
legetøj osv osv som jeres, så er det 10 piskeslag.....

Jeg spurgte selv engang om kost og kom så til at fortælle at jeg hidtil
havde købt foder i Føtex (Whiskas) og så brød helvede løs og fik blandt
andet at vide at det dog var utroligt at der stadig fandtes folk der var så
dumme at de købte det foder (det er ikke ordret så lad være med at hænge mig
op på det)

Mit råd til jer er at, bliv ved med at giv de gode råd, men lad være med at
overfalde folk bare fordi de ikke opfører sig 100% som jer, ellers ender I
bare med at være jer 3-4 stykker tilbage i gruppen.....

Med venlige hilsener

Tommy Nitz

Fra : Helle Andersen

Dato : 02-10-01 23:19

"Tommy Nitz" <tn@dekreative.dk> wrote in message news:QYlu7.750$uQ.98979@news010.worldonline.dk...
> [...]
> herinde, når der snakkes om handel med killinger vil man på et tidspunkt få
> smidt "det råd"/den formaning i hovedet.

Hej Tommy

Hvis man allerede er klar over, at killinger skal
være 12 uger kan jeg måske godt sætte mig ind i,
at det kan være lidt trættende at blive konfronteret
med. Men hvis du kigger i Den Blå Avis eller
dyrlægebrevkasserne, må du indrømme, at der er
rigtig mange mennesker, der tilsyneladende IKKE
er klar over det.

Har man, som jeg, oplevet hvilke skader det kan
give at tage en killing for tidligt fra og set det
masser af gange, kan det være svært ikke at sikre
sig, at vedkommende nu godt ved, at de skal være
12 uger. Ganske få af de tilfælde jeg kender med
skadede killinger ender lykkeligt og der er mange
katteliv, der havde kunnet redes, hvis blot
katteejeren havde beholdt dem til de var mindst 12
uger.

Så i stedet for at tage det som en selvfølge, at der
altid er tale om en løftet pegefinger, skulle du
måske være åben for muligheden af, at det nogle
gange også blot handle om oprigtig bekymring for
katten.

--
Hilsen Helle
http://home19.inet.tele.dk/kat/

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 02-10-01 17:59

"Sofia" <xsofia@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Ami.
> Så du ikke jeg undskyldte,

Jo det gjorde jeg, men først da jeg havde sendt mit indlæg blev dit
indlæg synligt på skærmen .. men du må selvfølgelig undskylde ..!

jeg ved godt at kattene skal være 12 uger,

Fint .. jeg ville også bare gøre dig opmærksom på det og mener jeg
gjorde det i en pæn tone .. .og der er som man jo ser en del mennesker
der ikke ved dette ... og heller nævne det en gang for meget end en
gang for lidt synes jeg ...

ang.
> prisen er den symbolsk, sådan som du sidder og kikker på hver
annonce ser du
> også mange gratis.

Ja men at andre nedprioriterer et dyr berettiger da ikke mig eller dig
til at gøre det samme vel ?

Men okay jeg skriver bare 500 kr, så kan jeg brænde inde
> med dem, så er jeg bare oppe på 9 med dem jeg har i forvejen.

Og hvad beviser dette så .. for mig at se er det et af beviserne på at
der er en overproduktion af huskattekillinger og dette kunne undgås
hvis folk sørgede for at få deres kat kastreret uanset om det er
hundkat eller en hankat ...

MVH Ami