Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kritik af billede uge50
Fra : Erland Pillegaard

Dato : 11-12-00 08:03

Hej igen til jer alle
Ja så er jeg igen på banen,håber at i også kan lide mit billede denne
gang,men lad mig nu høre.
Som man ser er det et computer frenstillet billede hvor de forskellige
elementer er skåret sammen
Og jeg har lavet det i Adobe fotoshop.
Billedet kan ses på adressen
http://fotokritik.jirty.dk/index_text.asp.

Skulle nogen havde lyst til at se min hjemmeside og måske
skrive et par pæne ord i min gæstebog har i adressen her
http://w1.1358.telia.com/~u135801556
hilsen
En fotoven
Erland Pillegaard

Fra : John K Hansen

Dato : 11-12-00 19:18

Motivet forstår jeg ikke, men jeg er nu heller ikke særlig
fantasifuld, men teknikken er fremragende. Tillykke !

Mvh
John K Hansen

Fra : Mr. Fotografi

Dato : 12-12-00 10:17

> Billedet kan ses på adressen
> http://fotokritik.jirty.dk/index_text.asp.

Godt lavet. Det er ikke noget der passer ind i min smag, hvilket dog i denne
sammenhæng er ret ligegyldigt.

> Skulle nogen havde lyst til at se min hjemmeside og måske
> skrive et par pæne ord i min gæstebog har i adressen her
> http://w1.1358.telia.com/~u135801556

De fleste af billederne er eksperimentielle eller tilføjet en effekt. Ikke
lige min smag, men som skrevet er det uden betydning.

Erland, du laver en masse spændende billeder.
Alene din indsats og dit bidrag til billedsprogets fornyelse er noget man må
tage hatten af for.
Uanset om man kan lide billederne eller ej.

-Finn.

Fra : Ib Pico

Dato : 12-12-00 18:27

Det er ikke min smag, jeg er nok noget gammeldags, men det er vældig flot
lavet, det er du altså god til Erland.
Jeg kan huske for år tilbage lavede du en anden slags billeder, nærmest
sådan nogen der var "fotograferet" på gammeldags måde, gør du ikke det mere
?

Med venlig hilsen
Ib Pico
Pico@mail.dk
http://home9.inet.tele.dk/pico/

Fra : Hans Peter Larsson

Dato : 12-12-00 23:37

Hej Erland

On Mon, 11 Dec 2000 08:02:44 +0100, "Erland Pillegaard"
<pillegaard@adr.dk> wrote:

> [...]
>gang,men lad mig nu høre.
>Som man ser er det et computer frenstillet billede hvor de forskellige

Jeg må tilstå at billedet som fotografi betragtet efter min mening er
forfejlet.

Det er et udmärket billede om vi skal se på det rent konstnärlige, men
som fotografi syntes jeg det er forkert.

Jag er nok ganske konservativ når det gäller manipulering af
fotografier i en computer, jeg kan vel godtage at man rätter til det
man også kan göre i mörkekammeret, altså rätter store kontraster og
lignende. Jeg kan faktisk også leve med at man tar bort uönskede
telefontråde og lignende.

Kort sagt man skal stadig ha opfattelsen af at det er et fotografi og
det har jeg ikke her.

mvh Hans Peter Larsson
Visby, Sverige