opkaldsproblemer
Fra : MOGP

Dato : 01-10-01 21:33

Er nogle her der har forstand på Router og netværk
Vi har et problem med vores opkald der ingen kan
løse vi har en admistrator der styrre vores lager de
opdatere 2 gange i døgnet og vores e-mail og det
skulle den gøre 4 gange i timen og kun i åbningstiden
med vi har mellem 5000 og 6000 opkald pr md
er der nogle der ved hvad der går galt , jeg har hørt at
vores server skulle så og broadkarste eller hvad det
hedder men det siger de at det går den ikke og vi kan ikke få lov til og
komme ind i deres router og se om problemet er der vi har kun brugt mellem
30000 og 40000,- på og få løse det er der nogle der har nogle foreslag

Fra : Claus Svanholm

Dato : 01-10-01 22:13

Kan desværre ikke hjælpe, men du burde øve dig på at sætte kommaer (,) og punktumer (.)

; ) VH Claus

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 01-10-01 22:44

"Claus Svanholm" <svanholm@gmx.net> writes:

> Kan desværre ikke hjælpe, men du burde øve dig på at sætte kommaer (,) og punktumer (.)

.... og du burde poste med nogle kortere linier og lære noget om at
citere. Se mere på <http://www.usenet.dk/netikette/linje.html> og
<http://www.usenet.dk/netikette/quote.html>.

FUT væk

--
Jacob - www.bunk.cc
An exotic journey in downtown Newark is in your future.

Fra : Jesper Vestergaard

Dato : 13-10-01 21:25

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> skrev

> FUT væk

... den fedeste bemærkning i denne tråd !!!!!!!!!!!!

Fra : Jens Fallesen

Dato : 02-10-01 17:54

MOGP wrote:

> hedder men det siger de at det går den ikke og vi kan ikke få lov til og
> komme ind i deres router og se om problemet er der vi har kun brugt mellem
> 30000 og 40000,- på og få løse det er der nogle der har nogle foreslag

Der er mange mulige forklaringer på problemet - især hvis IPX og/eller
Windows Networking er involveret.

Jeg vil foreslå, at du tager kontakt til en af de seriøse
netværksfirmaer på markedet - de burde alle i løbet af højst en halv dag
kunne lokalisere problemet, så der kan findes en løsning.

Hvis jeres nuværende leverandør har faktureret jer mellem 30.000 og
40.000 kr uden at komme til en løsning, kan de ikke være hverken seriøse
eller professionelle.

Jeg vil ikke nævne navne, da jeg selv er i et af firmaerne og ikke
mener, at man bør reklamere her, men du kan nok også godt finde
firmaerne ved at kigge dig lidt omkring.

Vær i øvrigt opmærksom på, at konklusionen KAN være, at problemet ikke
kan løses med ISDN - men med de regninger vil en ADSL-baseret løsning jo
også være en god forretning.

--
Jens Fallesen <jens@fallesen.dk> O-
Hedegaardsvej 41 st th, 2300 Copenhagen S, Denmark

Fra : MJ

Dato : 04-10-01 11:45

> med vi har mellem 5000 og 6000 opkald pr md
> er der nogle der ved hvad der går galt

Vi har haft et lignende problem med vores router/netværk.

Problemet kan være på jeres arbejdsstationer. Jeg har konstateret problemer
med følgende programmer som utilsigtet kalder op: -Antivirusprogrammer
med autoopdatering af database. -Real Audio/Video og lignende programmer.

Nogle af disse programmer kalder op hvert 5. min !!

Jeg har oplevet at norton antivirus som var afinstalleret på en maskine
stadig var aktiv med hensyn til autoopdatering.

Prøv at lukke alle PC´ere ned (hvis du kan på et tidspunkt) start dem 1
efter 1 og se hvilken /hvilke arbejdsstationer der generer opkald, hvilket
de oftest gør når maskinen bootes.

Fjern/deaktiver herefter software/autoopkald.

På denne måde løste jeg vores problemer.

Endelig er det også muligt at der ikke er de rigtige filtre sat op i
routere, så den videresender noget intern trafik videre. Dette er dog ikke
noget jeg har erfaring med, og det har heller ikke været vores problem.

Hilsen
Morten Jensen