Collie-Kristine igen, igen....
Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 01-10-01 21:16

Hej

Tja, så har hun gjort det igen:
http://www.bt.dk/Soeg.pl?&aid=70551&s=collie
Utroligt, at hun fortsat kan få lov til at holde dyr!!

--
-Trine

Se Robin på www.robinhund.dk

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 01-10-01 21:43

Hvor var det trist læsning.
Men endelig blev hundene fjernet, fra det uhyre af et kvindemenneske.

Stakkels hunde, håber de må få et godt og værdigt liv et andet sted.

/Joan

Fra : Camilla Larsen

Dato : 01-10-01 22:48

Ja det er det værste svineri et menneske overhovedet kan byde et dyr
((

Nu sidder så et lille spørgsmål og pusler i mit hoved, har der
nogensinde været vist et billede af Collie-Kristine i B.T eller andre
aviser...ja jeg spørger for hvordan skal man ellers kunne sikre sig at
hun får fat i nye hunde fordi man ikke aner hvordan hun ser ud..eller
har hun en mellemmand til dette...ja jeg undre mig hvordan pokker hun
kan blive ved med at have hunde.

Camilla

Fra : Susanne

Dato : 01-10-01 22:27

Ja, atter en gang er jeg løbet tør for ord.......
Ville være tæt på selvtægt, hvis man sad overfor denne person.
Jeg håber aldrig, jeg bliver så ligeglad med andre levende væsner, at jeg
kunne behandle dem sådan...Der findes ingen undskyldninger for dette.!
Stakkels hunde...håber de får et godt liv andet steds og ikke er mærket for
livet.

Susanne

Trine Dyrgaard <trine@startnettet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9paili$2mon$1@news.cybercity.dk...

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 01-10-01 23:55

"Trine Dyrgaard" <trine@startnettet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Tja, så har hun gjort det igen:
> http://www.bt.dk/Soeg.pl?&aid=70551&s=collie
> Utroligt, at hun fortsat kan få lov til at holde dyr!!

Forfærdeligt må tilstå at jeg sidder med tårer i øjnene både ved
tanken om hvad de stakkels hunde har måtte gennemgå men et eller andet
sted også raseri over at man fra DB eller anden institution i landet
ikke har fulgt damen .. man vidste hun fik både voksne hunde og et par
hvalpe med ud af den sidste gang ..hvilket jeg i øvrigt synes var dybt
forkasteligt .....og man vidste hvad hun havde budt tidligere hunde
ikke en men flere gange .. og så burde det være oplagt at holde damen
under observation .. tilladelsen til denne at holde hende under
observation kunne f.eks være at damen for at få lov at beholde hundene
skulle have skrevet under på at DB eller politi måtte komme på
uanmeldt besøg så tit de fandt det nødvendigt .. mvh Ami

Fra : Kim Christensen

Dato : 02-10-01 19:27

Hej

Hvis du med DB mener Foreningen til Dyrenes Beskyttelse, så vil du blive
skuffet over hvor lidt hjælp der er at hente hos dem i en sag om vanrøgt. Jeg
har i en konkret situation måtte ringe til dem over 70 (der står halvfjerds)
gange, uden at det gav resultat. Hvis der skal ske noget, så skal Aksel Erik
Sørensen sættes på sagen, han er ikke bange for at tage affære. Men alene kan
han ikke rette op på al den vanrøgt der foregår rundt om.

Med venlig hilsen

Kim Christensen

--
Posted from 101.ppp1-4.had.worldonline.dk [212.54.78.101]

Fra : coppi

Dato : 02-10-01 07:23

"Hej Trine.

Hva`skal man sige til det.
Her går jeg og kan ind imellem få dårlig samvittighed , hvis jeg en enkelt
dag ikke synes at jeg har haft tid nok til at gå en lang tur med
vufferne.Eller har været meget af sted , så de har været alene hjemme en hel
dag.

Fy for f.......

Men hvorfor har naboer og politiet ikke gjort noget ???

coppi

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 02-10-01 07:59

"coppi" <annie321@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
enkelt
> dag ikke synes at jeg har haft tid nok til at gå en lang tur med

ja eller hvis lungebetændelse og feber eller astma i en periode
afholder en fra de sædvanlige traveture op man må lade vovserne nøjes
med haven og ekstra aktivering ...

ja hvor naboer, politi eller for den sags skyld DB har været kan man
undres over .. jeg mener jo at colliedamen i forvejen har præsteret
noget lignende et par gange og DB burde .. synes jeg netop fordi de
kendte hende og vidste hun beholdt nogle hunde .. have holdt et ekstra
vågent øje med hende ... mvh Ami

Fra : x Vuf x

Dato : 02-10-01 13:48

Mon, 1 Oct 2001 22:15:46 +0200, Trine Dyrgaard wrote:

>Tja, så har hun gjort det igen:
> http://www.bt.dk/Soeg.pl?&aid=70551&s=collie
>Utroligt, at hun fortsat kan få lov til at holde dyr!!

Jeg ved ikke, hvor meget af det her, der er sandt, men der var
INGEN, der i flere år gøede af kennel Morning Flower på Tåsinge!
Hunde i 3 etager i meget små støbte bokse (retrievere), små hunde
på små hylder i nogle af de stores bokse. Det hele bygget op i et
gammelt mejeri. Der ser ud til at ha' været plads til 3-400 hunde
om ikke flere! De fleste har ikke kunnet komme ud i frisk luft!
Så vidt mig bekendt, var det en DKK-kennel!

--
Mvh Sonja webmaster@***sonpet.com fjern de 3*
http://www.sonpet.com/

Fra : Pepsi

Dato : 02-10-01 14:46

Ja nogen burde virkelig gøre noget
-men Kristine passer vist ikke rigtig ind, -heller ikke i nogen
strafferamme af betydning, velnok lidt af en original der måske ikke kun
handler af ondskab, -men seriøst mangler hjælp.

Men denne nogen burde snart gøre noget nu
- evt. via dyrebeskyttelse fonde foreninger mv. - med midler til måske
utraditionelt at afskære Kristines videre fremfærd, så hun ikke igen og nok
endnu en gang, og atter skal pine og plage flere dyr i hendes liv.

Venlige hilsner
Isabell

Fra : M@rk

Dato : 03-10-01 11:11

Mon, 1 Oct 2001 22:15:46 +0200, berigede "Trine Dyrgaard"
<trine@startnettet.dk> dk.fritid.dyr.hund med:

>Tja, så har hun gjort det igen:
> http://www.bt.dk/Soeg.pl?&aid=70551&s=collie
>Utroligt, at hun fortsat kan få lov til at holde dyr!!

Jeg har lige læst artiklen og vil skåne jer andre for, hvilke tanker der
racer gennem knolden på mig!

Ét er dog sikkert, blev mine tanker ført ud i livet, ville der nok gå
mange år før, at jeg kunne skrive på usenet igen - stakkels hunde, det
er sgu synd for dem, at de er blevet ufrivillige ofre!

/Mark

--
M@rk, the unknown @ get2net.dk - ICQ #6564215

"When the rythm-section ain't making it
- go for it your self" ~ Ben Webster

Fra : Marlene

Dato : 03-10-01 20:21

M@rk <unknown@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:puO6O=GwnbDAt=H1YK3BiDh28Frl@4ax.com...
> [...]
> mange år før, at jeg kunne skrive på usenet igen - stakkels hunde, det
> er sgu synd for dem, at de er blevet ufrivillige ofre!

Jeg forstår det bare ikke; hvorfor har sådant et menneske dyr? Hvad vil hun
med dem, når hun behandler dem på den måde? Jeg kan simpelthen ikke se nogen
fornuft eller mening med det........

Mvh. Marlene.

Fra : M@rk

Dato : 05-10-01 08:34

Wed, 3 Oct 2001 21:20:52 +0200, berigede "Marlene" <ryg@post12.tele.dk>
dk.fritid.dyr.hund med:

>Jeg forstår det bare ikke; hvorfor har sådant et menneske dyr?

Jamen, hun holder da sikkert af sine hunde og er sikker glad for dem.

>Hvad vil hun med dem, når hun behandler dem på den måde?

Hund har vel hund af samme årsager, som vi andre har hunde - hun har
"bare" misset en af de vigtige pointer, at hunden skal have det godt!
Eller også er hun så resourcesvag, at hun ikke kan se, at hundene ikke

>Jeg kan simpelthen ikke se nogen fornuft eller mening med det........

Der er aldrig fornuft eller mening i vanrøgt - men der kan være mange
årsager til det .................

Og dette skal naturligvis ikke opfattes som, at jeg forsvarer kvinden -
i min bog er situationen mere end forfærdelig og uhyggelig - min pointe
er blot, at der kan være mange årsager til, at det er gået således
....... det behøver ikke være et udtryk for, at kvinden er ond eller
modbydelig ...............

/Mark