Speedstream 2601 ident problem
Fra : Jonas

Dato : 01-10-01 20:58

Hej,

Jeg har en Speedstream 2601 router med tilhørende adsl TDC abo. Jeg har
efter utallige samtaler med TDC konstateret at jeg ikke kan få ident til at
virke. TDC siger at Speedstream 2601 understøtter ident, men det er ikke
lykkes mig at få det til at virke.

Er der nogen der har en ide?

Hilsen
Jonas

Fra : Klaus Agnoletti

Dato : 02-10-01 08:17

> virke. TDC siger at Speedstream 2601 understøtter ident, men det er ikke
> lykkes mig at få det til at virke.

Hvis du skal have ident til at virke fra en bestemt computer bag din router,
skal denne have NAPTed port 113 tcp. - dvs, skal du bruge ident på
192.168.1.10 bag routeren, skal du sætte det op i routeren således at port
113 tcp bliver eksporteret til denne host.
Og nej, du kan med statisk NAPT kun bruge ident på én computer bag routeren.

Hvordan du så rent praktisk gør det, har jeg ingen anelse om - jeg kender
ikke routeren

/Klaus

Fra : ClawZ

Dato : 02-10-01 15:36