http://www.royalcopenhagen.co.jp
Fra : Torben Andersen

Dato : 01-10-01 13:50

Hvis jeg går på denne side, står tegn nogle steder korrekt på Japansk, men
andre steder står teksten meget forkert, sågar med å ! Hvad er problemet ?

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 01-10-01 18:28

Torben Andersen <ta@removemeroyalscandinavia.dk> wrote:

> Hvis jeg går på denne side, står tegn nogle steder korrekt på Japansk, men
> andre steder står teksten meget forkert, sågar med å ! Hvad er problemet ?

Det du kan se er jpeg eller gif og det du ser som å er html

--
Ciao Jesper )

Fra : Torben Andersen

Dato : 01-10-01 20:02

TAK for info. Men hvad er løsningen for at kunne se siden korrekt ?

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 01-10-01 19:22

Torben Andersen <ta@removemeroyalscandinavia.dk> wrote:

> TAK for info. Men hvad er løsningen for at kunne se siden korrekt ?

> [...]

På Mac kan du sætte din browser til at vise tegnene rigtigt - dat kan
man vel også på en PC'er.

--
Ciao Jesper )

Fra : Madsen

Dato : 02-10-01 15:30

"Torben Andersen" <ta@removemeroyalscandinavia.dk> skrev:

> TAK for info. Men hvad er løsningen for at kunne se siden korrekt ?

Vis > Tegnsæt > Japansk (Shift-JIS)

Hvis du ikke har det tegnsæt så burde browseren spørge om du vil
hente det når du går ind på siden.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Jesper Harder

Dato : 01-10-01 19:18

"Torben Andersen" <ta@removemeroyalscandinavia.dk> writes:

> TAK for info. Men hvad er løsningen for at kunne se siden korrekt ?

Sørg for at browseren er indstillet på den rigtige encoding:
Shift_JIS. Desuden skal du have en skrifttype, der indeholder de
relevante tegn.

(Siden virker i øvrigt udmærket i Mozilla uden nogen ekstra
besværgelser).