Bedste udbyder til adsl
Fra : Mullemanden

Dato : 01-10-01 09:21

Jeg vil skifte fra Stofa til ADSL fordi jeg ikke gider den kvote på 4gb!!!!
Så ville jeg høre om i kunne guide mig?????
Jeg har pt hos stofa 1024/256 linje og vil gerne ha det samme eller fx
512/256 hvad koster det? og hvad er billigst?
hos fx tdc,cyber city,orange,WOL.................????

På forhånd TAK!!!!!!!

Fra : Klaus Agnoletti

Dato : 01-10-01 12:47

"eller fx
> 512/256 hvad koster det? og hvad er billigst?
> hos fx tdc,cyber city,orange,WOL.................????

Jeg kan kun (ud fra min egen mening og hvad jeg har hørt i denne gruppe og
rundt omkring) anbefale WOL og CC.
Jeg har selv haft WOL i over et år nu uden nævneværdige problemer - og
stabiliteten er nogenlunde den samme ved CC ..
Vi har bl.a. ADSL ved CC på arbejdet, og jeg er mildest talt imponeret over
deres support - begge de gange den har været nede, er problemet løst max. 5
minutter efter jeg har snakket med supporten - og så kan man betale deres
regninger via PBS - det kan man IKKE ved WOL.
Især er ovennævnte ISPere gode hvis man ikke vil tvangsindlægges til fastnet
telefon (som ved TDC eller Orange).. og ved sidstnævnte to ISPs har jeg på
fornemmelsen at andelen af tilfredse kunder er en anelse mindre end ved de
to førstnævnte.
Om du skal vælge router eller USB Modem afhænger af om du har flere
computere der skal online eller ej.

Prisen kan du selv se på hhv. www.tiscali.dk og www.cybercity.dk

/Klaus

Fra : Rudi Stegen

Dato : 01-10-01 13:00

Hej Mullemanden, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> hvad koster det? og hvad er billigst?
> hos fx tdc,cyber city,orange,WOL

Mht. de andre kender jeg ikke diverse URL'er, men Tiscalis (WOL) kan
du se her: http://signup.worldonline.dk/

Desværre kan du pga. scripts og andet fis ikke få den mere direkte.
Du skal altså kigge på ADSL-sektionen og klikke på "Bestil privat",
så kommer produktoversigten. Klik løs på kombinationerne og se prisen
direkte (nederst).

Hint: Du skal *ikke* gå videre med at afgive nogen egentlig bestilling
(medmindre du da vil bestille, selvfølgelig efter sidste punkt på
ovenstående prodecure.

--
Hygge fra Århus - Rudi
Citer kun hvad du under dette kommenterer og klip alt andet væk

Fra : John Sahl

Dato : 01-10-01 13:59

Se eventuelt http://www.xdslinfo.dk for prissammenligning.

--
John Sahl, Webmaster på http://www.websetter.dk
Støt ofrene i USA via http://www.SupportUSA.dk hver en krone tæller

Fra : Lasse Engel Pedersen

Dato : 01-10-01 16:40

> hvad er billigst?
> hos fx tdc,cyber city,orange,WOL.................????

Teledanmark er lige kommet med efter min mening det billigste tilbud. 475.-
for en 512/512 forbindelse om måneden, se nærmere på www.boomtown.dk

hilsen
Lasse

Fra : Mathias Kellermann

Dato : 02-10-01 22:43

Her skal man lige bemærke at der ikke er hotline med i købet, hvilket kun
egner sig for enstusiaster som mig...

Fra : TBC

Dato : 01-10-01 18:53

> Jeg har pt hos stofa 1024/256 linje og vil gerne ha det samme eller fx
> 512/256 hvad koster det? og hvad er billigst?
> hos fx tdc,cyber city,orange,WOL.................????

Tiscali (modem) 1024/256 = 545, kr/md
Tiscali (modem) 512/256 = 445 kr/md

De to hastigheder du nævner (og de fleste andre) finder du billigst med
Tiscali's modem baserede produkter, bortset hvad angår 512/512 som det er
Boomtown der sidder inde med prisen på (slår Tiscalis 512/512 med 20,- kr. -
også såfremt der er uden router). Med Boomtowns produkt er du dog tvungent
til at have PSTN eller ISDN abbonement hos TDC, hvilket hurtigt udhuler
fordelen for mange.

Landets billigste ADSL tilbud er:

Tiscali (modem) 256/128 = 295 kr/md
Dixa (intelligence) 2048/512 = 398 kr/md (når og hvis de starter)

Det eneste råd jeg har med hensyn til funktionaliteten af din forbindelse er
at holde dig fra TDC's standard konfigurationer. Hvis du vælger TDC's
produkter skal du sørge for at vælge den åbne konfiguration. Ellers har får
du et stort handicap ifht hvilke porte der er åbne og tilgængelige (Det er i
forbindelse med deres routere)

SKAL du bruge router til dit ADSL produkt, bliver prisforskellen imellem de
forskellige ISP'ere generelt MEGET beskeden.

TBC