Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hjælp: smart card "kvæstet"
Fra : Niels Linneberg

Dato : 28-11-00 22:24

Efter at have taget en del billeder med min olympus camedia 960 på et 32 mb. smart card
hentede jeg et billede ind i Picture Publisher 8 direkte fra kortet via en kortlæser.

På et tidspunkt tog jeg kortet ud, og arbejdede videre med billedet, men så bad Pc´en mig
indsætte "disk nr. xxx-xxx" og istedet for at indsætte smart cardet (som jeg nok skulle
have gjort) annulerede jeg processen.

Da jeg så senere satte kortet tilbage i mit kamera var umulig at komme i kontakt med, og
kameraet ville kun acceptere, at jeg reformattererede den med tab af alle mine
billeder....

Dette gjorde jeg dog ikke, og nu har jeg prøvet om det er muligt at redde billederne....

men hvordan ?

Kan du hjælpe ?

På forhånd tak

--
Niels Linneberg
OZ2ABU

Fra : Jesper Bohmann

Dato : 29-11-00 12:25

har du overvejet at sætte den i læseren igen og køre en scandisk på den,
Publisher lægger nemlig en fil på kortet mens man arbejder med et billede
fra kortet (ligesom det gør når man arbejder med filer på harddisken)

så smid det i læseren og kør scandisk, det skulle virke, det gjorde det for
mig.

Mvh.
Jesper