ethernet-rod
Fra : N I E L S

Dato : 01-10-01 00:00

Har lige brugt hele dagen på at sætte et netværk op mellem min bærbare og
den stationære. Begge med win2k, som styresystem. Eller rettere; ca en time
med at lægge win2k ind på den bærbare, og ca 12 timer på at lede efter nye
drivere. Og læse opsætningsvejledninger, faqs osv. Uden held!

Det er tilsyneladende meget normalt at hardwareproducenterne ikke
konstruerer nye drivere, efterhånden som der kommer nye styresystemer. For
nyligt måtte jeg købe en ny printer, fordi jeg insisterede på at køre win2k.
Fuldstændigt åndsvagt, men jeg forstår da godt den manglende motivation hos
producenterne. Det er bare for dårlig service.

Nå, nok ævl. Mit spørgsmål er:

Hvor kan jeg finde en PCMCIA-driver til mit ca 1½ år gamle 10M Eternet-kort?
Jeg har ingen anelse om hvem der har produceret det, da der intet står på
kortet. Og jeg kan ikke finde manualen. (Hvis der da var en?). Har et
P/N-nummer: 27-02-0145-B1. Disk ver 1.70. (Hvis dette gir' nogen mening).

Jeg tør næsten ikke skrive det, men; på et tidspunkt kunne den stationære
"se" den bærbares netkort, men det var ikke muligt yderligere at få
maskinerne til at kommunikere.

FORBANDET BRUGER-U-VENLIGT L...!

N I E L S

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 01-10-01 01:15

On Mon, 1 Oct 2001 00:59:50 +0200, "N I E L S"
<...REMOVE...underlig@mail.dk> wrote:

> Det er tilsyneladende meget normalt at hardwareproducenterne ikke
> konstruerer nye drivere, efterhånden som der kommer nye styresystemer.

Det er helt normalt, hvis man køber noget billigt no-name
skrammel hardware. Det er typisk ikke et problem, hvis man køber
mærkevarer.

> Jeg tør næsten ikke skrive det, men; på et tidspunkt kunne den stationære
> "se" den bærbares netkort, men det var ikke muligt yderligere at få
> maskinerne til at kommunikere.

Hvad mener du med "se"? Hvis der var kommunikation mellem dem, så
har du jo også (haft) den rigtige driver.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : N I E L S

Dato : 09-10-01 12:53

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote

> Det er helt normalt, hvis man køber noget billigt no-name
> skrammel hardware. Det er typisk ikke et problem, hvis man køber
> mærkevarer.

Kortet kostede dog over 500 kr. Hvor dyrt skal det være, før man kan regne
med at det virker?

Hvis der var kommunikation mellem dem, så
> har du jo også (haft) den rigtige driver.

Ja måske. Den eneste kommunikation jeg opnåede var et den ene maskines
netværks-ikon blinkede.

N I E L S

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 10-10-01 23:51

On Tue, 9 Oct 2001 13:53:20 +0200, "N I E L S"
<...REMOVE...underlig@mail.dk> wrote:

> Kortet kostede dog over 500 kr. Hvor dyrt skal det være, før
> man kan regne med at det virker?

Tja, et 3Com eller Xircom koster mindst det dobbelte, og en Intel
PRO/100 Mobile formentlig ca. det samme.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Peter Jespersen

Dato : 12-10-01 10:36

On Tue, 9 Oct 2001 13:53:20 +0200, N I E L S wrote:

>"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote

>Kortet kostede dog over 500 kr. Hvor dyrt skal det være, før man kan regne
>med at det virker?

Det er igen en sandhed med modifikationer...har aldrig haft
problemer med hverken Promise eller Edimax, der er ret billige
kort....3Com's 905TX derimod er en smerte, mens HP's dyre NIC's
kører som en drøm...så det er faktisk min erfaring at det er
kortene i mellemklassen der er størst problemer med, det kan så
godt have noget at gøre med at jeg forventer mere af de dyre
kort..I dunno!

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark
flywheel@worldonline.dk
http://www.worldonline.dk/~flywheel/
We are Hugh...of Borg. Beverly will be assimilated. Hubba Hubba.