Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Almene spørgsmål.. Denne gang kan de læses~
Fra : Malene

Dato : 28-11-00 18:15

Hej med jer!

Håber alle er vel overkommet weekenden!

Nå, men nu skal i høre!- jeg har et par spørgsmål, som jeg ikke helt har
kunnet finde svar på i div. bøger- jeg håber, at der er nogen der ihvertfald
har et par svar til mig. (Jeg hår godt nok lagt mærke til at folk sjældent
får svar, her på listen, men mine er nok tilstrækkeligt begynder spørgsmål,
til at jeg er heldig).

En dias film.. Hmmm, er det lysbillede film eller hvad? Det samme der på
englesk hedder slide..- Kan de med fordel fremkaldes som alm. billeder? Er
de bedre (ihvertfald dyrere)? Noget med at de er særligt gode for bestemte
farver?

Nikon- Har nemlig selv anskaffet min mit allerførste kamera, et F70. Er der
forskel på N og F serien? (ligner hinanden meget-jeg har dog kun set N´erne
i div. engelske blade)

Nat fotografering! Hvorfor blir min himmel, og mørke skygger ikke sorte ,
men grå kornede? Har det noget at gøre med film kvalliteten, eller mon
hastigheden?

En dyr hobby! Fordi jeg er så ny begyndende som jeg er, fotografere jeg kun
i farver, MEN der er jo vanvittig dyrt at få fremkaldt!- hvad gør i? Hvor
synes i man får noget for pengene (synes altså det er ALT for dyrt med en
pris på 70 kr, pr film). Det samme gælder film- hvor får man mængde
rabatter? Det må jo være billigere at købe 30 istedet for 3 stk. på samme
tid!

Hmmm- det var vist nok for denne gang, jeg håber at der er nogen der gider
hjælpe!´- Og hey... lige en ting til- jeg bor i Nivå- nordsjælland, nogen
der kender nogle gode fotoklubber her i nærheden???

Mange hilsner Malene

Fra : MGB

Dato : 29-11-00 01:26

Hej Malene, lad os tage det fra en ende af

1. en diasfilm = lysbilledfilm = slides
2. Nogle vil mene dias tager sig bedst ud til nogle ting, andre noget andet,
det er din mening der tæller. Nogle bruger film som kodachrome, en helt special
diasfilm fra kodak, som så vidt jeg husker har tendens til at fremhæve de røde
farver.

3. Nikons almindelige modeller hedder i danmark F, hvor de samme modeller i usa
hedder eksempelvis n

4. natfotografering, sandsynligvis fordi billederne bliver fremkaldt på et
minilab, der tror dine billeder er underbelyste, ogderfor skal laves lysere end
du har valgt.

5. I kbh ligger der en butik der hedder Photo-AV (www.photoav.dk) hvor du kan
købe større partier af film, normalt handler de kun med virksomheder, men har
du cool cash er de til at tale med.

6. fremkaldelse, der ligger en lille kineserbiks der hedder nørreport foto,
hvor det koster 50-60 kr for 1 times fremkaldelse af farvenegativ film
(standard c-41)

mht til fotoklubber kan jeg ikke lige hjælpe

/Martin