Win98SE/Lasat Speed II UBS
Fra : Ole PE Jensen

Dato : 30-09-01 22:44

Jeg forsøger at installere Lasaten på Amitech med Win98SE.
Computeren registrerer også, at der er koblet en Lasat II på UBS porten men
når den skal læse driverne fra CD'en springer den blot over og siger at den
ikke har fundet nogen. Jeg har brugt samme CD på en anden maskine (Compaq)
med Win98.
Jeg har samme problem hvis jeg kobler Lasaten til parallel-porten. Den vil
ikke læse mine drivere.

Er der nogen der har et godt råd??

Ole PE Jensen
ICQ 40112860
75 45 64 92 - 28 61 78 17
ftp://opejej@opej.dyndns.dk:21
opej@city.dk

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 01-10-01 07:53

"Ole PE Jensen" <opej@city.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med Win98.
> Jeg har samme problem hvis jeg kobler Lasaten til parallel-porten. Den vil

Kunne jo desværre godt lyde som et Windows problem. Tro det eller ej,
windows har lidt problemer engang i mellem *LOL*

> Er der nogen der har et godt råd??

Nå, men prøv engang at gå ind i enhedshåndtering og fjern ALT der hedder
lasat speed 2. Måske står den som ukendt enhed øverst, eller under modem med
udråbstegn. Ihvertfald fjern dem. Fjern dernæst "USB!!! rod hub" under
"Universal Serial Bus Controller". Genstart så pc´en. Nu skulle den MEGET
gerne finde rod hubben og alt der er tilsluttet den.

Tjek også lige om du overhovedet har "Universal Serial Bus Controller" inde
under enhedshåndtering, ellers skal det sikkert slåes til under BIOS.

Held og lykke

Venlig hilsen Peter Tønnesen

Fra : Roar Eggert Pedersen

Dato : 01-10-01 16:07

Husk at bruge de win2k drivere som lasat har lagt på deres hjemme side
http://www.eicon.com/support/helpweb/lasat/product.asp?p=SPD2

Roar Eggert Pedersen