Orange router
Fra : Lyrik

Dato : 30-09-01 22:33

Selve routeren virker fint, ligesom adsl-usb-modemmet.
Men min kammerat kan ikke få konfigureret den til hverken e-mail eller ftp!
Der er ingen vejledning fra Oranges side. Samtale med dem giver overhovedet
ingen forståelse!
De har henvist til en privat nørds hjemmeside. Den kan imidlertid ikke få
routeren til at fungere!

Er der en "broder" som kan hjælpe?Hilsen
Jens

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 30-09-01 22:52

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 30-09-01 22:54

> [...]
> ingen forståelse!
> De har henvist til en privat nørds hjemmeside. Den kan imidlertid ikke få

Almindelig mail + ftp skal virke uden at du roder i routeren.
Byt den, og hvis den stadig ikke virker, så er det vel hans egen opsætning
den er gal med.

Mvh HAA:

Fra : Lyrik

Dato : 30-09-01 23:48

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> Almindelig mail + ftp skal virke uden at du roder i routeren.
> Byt den, og hvis den stadig ikke virker, så er det vel hans egen opsætning
Hmmm, du aner ikke hvad du er oppe imod.))
FTP serveropsætning af routeren skal foregå ved hjælp af indstillinger som
du skal foretage HELT ALENE udfra disse nørdsider:
http://staff.web.dk/~web101/adsl/

Kim(kammeraten) kan få FTP'en til at fungere nu(server); jeg har været på
den og suge. Men så kan han ikke komme på nettet med sin browser!
Hvis han kan komme på nettet med browseren, så virker ftp-serveren ikke!
"Og ingen mand i dette land, lille trille hjælpe kan!"-eller?
Orange siger at de endnu ikke vil supporte FTP. Men måske senere...!

Til sammenligning kan jeg fortælle, at da jeg for nogle dage siden ville
have en ftp-server til at køre på min Cisco-router fra Cybercity, ringede
jeg.
Først opgraderede han min router mens jeg var i telefonen, derefter åbnede
han porte i den til ftp. Tilsidst hjalp han mig med den øvrige opsætning,
idet jeg blev guidet rundt på skærmen.
Så gik han på og testede den. Kim(min kammerat med Orange-routeren) sad ved
siden af og måbede. Der gik 5 minutter så kørte min FTP.
Derefter fór han hjem og ville lave noget tilsvarende med sin egen
router......han knokler med det endnu.

Hilsen
Jens

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 01-10-01 13:00

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote in message

> ....FTP serveropsætning .....

Nårh...du snakker FTP-server...det er jo en anden snak.

Mvh HAA

Fra : Per Thomsen

Dato : 01-10-01 14:12

Jeg kan ikke lige just hjælpe, men komme med et tillægsspørgsmål.

Hvilken DNS skal min maskine stå på ?

Per :)

Fra : Morten Frederiksen

Dato : 01-10-01 14:36

"Per Thomsen" <pt@monacor.dk> wrote in message
> Jeg kan ikke lige just hjælpe, men komme med et tillægsspørgsmål.
>
> Hvilken DNS skal min maskine stå på ?
>

> Per :)

212.97.206.131 (Primær)
212.97.206.161 (Sekundær)

Mvh. Morten Frederiksen

Fra : Per Thomsen

Dato : 01-10-01 15:04

Mange tak

Fra : Mr_Allen

Dato : 01-10-01 16:11

Jeg har ingen problemer, efter at have gjort som der stod på den omtalte
hjemmeside. den er forresten ikke lavet af en lille nørd, en en af deres
teknikere.
Har talt med ham, og han ved hvad han taler om...
Mr_Allen

www (dot) decan (dot) org
Mr_Allen (at) decan (dot) org