The Edge
Fra : Nicklas Teisner

Dato : 30-09-01 22:04

Købte lige subj. på DVD den anden dag.
Jeg kan huske da jeg så den på VHS, da den lige var kommet: Den scene, hvor
bjørnen dræber den ene af mændende, den er en af de mest scary jeg
nogensinde har set!
Det fedeste er også, at man så bagefter bare sidder og venter på, hvornår
hr. bjørn slår til igen. Fed suspense! Efter min mening kunne bjørnen godt
have levet lidt længere, så man virkelig ville være nervøs.
Anyway, som instruktøren siger i ekstra materialet, at han "Wants to make
the most frightening bear-attack ever" - tjaee... det er eddermame lykkedes
ham godt. Desuden, så er soundtracket også særdeles vellykket.
Jaws - gå hjem! Bart the Bear is here!

/Nicklas

Fra : Peter Fleinert

Dato : 30-09-01 22:37

Tak fordi du sparede mig for at bruge penge på at se filmen.
Hvornår finder folk ud af at skrive spoiler i subject linien?

Hilsen en halvsur Peter.

Fra : Nicklas Teisner

Dato : 01-10-01 09:40

Ups, ja. Beklager...

Fra : Tenzel Kim

Dato : 01-10-01 14:18

> Tak fordi du sparede mig for at bruge penge på at se filmen.

Ok. Du ved nu at der er en der bliver dræbt af en bjørn og at bjørnen ikke
lever længe nok efter Nicklas' mening. Jeg kan godt se hvordan det må
ødelægge hele oplevelsen for dig.

> Hvornår finder folk ud af at skrive spoiler i subject linien?

Hvor lang tid efter filmen har haft premiere skal man gøre det? Er det
stadig nødvendigt at skrive "spoiler" hvis man vil diskutere Luke
Skywalker's forhold til hans far Darth Vader??? (ups). Der må da være en
grænse for hvor længe man skal tage hensyn til folk der ikke kan tage sig
sammen til at se film de er interesserede i at se.

Tenz.

Fra : Naess

Dato : 01-10-01 15:49

> [...]
> grænse for hvor længe man skal tage hensyn til folk der ikke kan tage sig
> sammen til at se film de er interesserede i at se.

Det mener jeg også, men der er tilsyneladne nogle skrubhysteriske mennesker
i denne NG, som vil skælde dig huden fuld for den allermindste afsløring
uanset filmens årgang, hvis du undlader et [spoiler] i subj., og alle dem
som nu vil komme med et negativt svar til min bemærkning, vil være dem som
føler sig truffet
--
Sincerely
Naess

( Please notice that my e-mail address is intended not to work )

http://www.shibumi.org/eoti.htm

Fra : B.Ikkala

Dato : 01-10-01 16:58

Mon, 1 Oct 2001 16:49:16 +0200, "Naess" <nomail@nomail.com>

>Det mener jeg også, men der er tilsyneladne nogle skrubhysteriske mennesker
>i denne NG, som vil skælde dig huden fuld for den allermindste afsløring
>uanset filmens årgang, hvis du undlader et [spoiler] i subj.,

.... men der er tilsyneladende nogle skrub-hysteriske mennesker i denne
NG, som vil skælde dig huden fuld for den allermindste trang til at
frabede sig at alle-og-enhver få minutter efter de har set en film
kaster sig til computeren og poster slutningen og/eller vigtige plots
fra handlingen uden en spoiler-warning ...

Bare fordi en film ikke mere er på på Blockbusters Top10 så kan det jo
vel godt tænkes, at der stadig findes nogle, som endnu ikke har set
den ?

Jeg kan ikke se at der kan gå skår af folk, ved at tage lidt hensyn
til andre brugere i gruppen.

>og alle dem som nu vil komme med et negativt svar til min bemærkning,
>vil være dem som føler sig truffet

Nåh, ja - sådan kan man naturligvis _også_ lukke en diskussion...

Og alle dem som ikke er enige med mig må ikke poste her i gruppen.

Fra : Tenzel Kim

Dato : 01-10-01 18:32

> [...]
> den ?
>
> Jeg kan ikke se at der kan gå skår af folk, ved at tage lidt hensyn

Selvfølgelig gør der ikke det, men når man grundet filmens alder eller
lignende ikke lige skænker det en tanke så kan jeg heller ikke se hvorfor
det første svar altid skal være. "Husk nu at skrive spoilers. Du har ødelagt
det hele for mig". Hvis ikke man kan tåle at man måske kan få afsløret noget
om en flere år gammel film i en meddelelse så må man sku holde sig fra
medelelser omhandlende alt andet end film man kender noget til, for man kan
aldrig vide.

Det er lidt som at sidde i et selskab hvor to personer pludselig begynder at
tale om en gammel film. Vil man også der rejse sig og bede dem om at holde
deres kæft eler advare alle der ikke har set filmen om at de måske vil komme
til at afsløre noget om filmens handling som de måske ikke er interesserede
i at høre.

Hvis jeg og nogle af mine venner har været inde og se ny en film pljer vi at
gøre vores bedste for ikke at afsløre vigtige dele af handlingen overfor
andre af vores der ikke har set den, men efter et vist stykke tid er det sku
deres egen skyld hvis ikke de har fået taget sig sammen til at se den og
ikke fra start af en diskussion om filmen skynder sig at nævne at de ikke
har set filmen. Her er det sidste ikke muligt så derfor må man være
opmærksom på at omtaler af ældre film kan indeholde informationer som nogle
ikke regner for de store åbenbaringer. Jeg har også flere gange læst
beskeder hvor jeg har fået noget af vide om en ældre film jeg endnu ikke har
set men jeg skyder skylden på min egen nysgerrighed istedet for ham der har
skrevet medelelsen og det er sku sjældent at afsløringerne er så store at de
kan ødelægge filmen.

> Nåh, ja - sådan kan man naturligvis _også_ lukke en diskussion...

> Og alle dem som ikke er enige med mig må ikke poste her i gruppen.

Surt. Well, så må dette vist være min sidste post i denne gruppe. Snøft

Tenz.

Fra : B.Ikkala

Dato : 02-10-01 22:02

"Tenzel Kim" <tenz@worldonline.nospam.dk> wrote:

> [...]
>medelelser omhandlende alt andet end film man kender noget til, for man kan

Delvist enig. Afsløringen - som startede denne thread - er nok ikke af
den værste slags ... men for mig er det er mere princippet.

Jeg synes nemlig denne gruppe er utroligt godt fungerende og vil helst
undgå at de fornuftige og velfungerende retningslinier kastes overbord
og gruppen druknes i f.eks warez, LaMeR eller K&S indlæg.

Men på den anden side er jeg er også tilfreds med at gruppen faktisk
er selv-modererende og ønsker ikke at nogen skal gennemgå indlæggene
med en jernhånd.

Ingen af yderpunkterne er ønskværdige. Derfor er det vigtigt at man
holder tungen lige i munden ... både når man poster og replyer.

> [...]
>til at afsløre noget om filmens handling som de måske ikke er interesserede

Arh - nu er det vist ikke en helt retfærdig sammenligning ?

Men hvad ville du sige til at man f.eks i Bogart i forbindelse med en
anmeldelse lige sluttede med at nævnte de vigtigste twists/plots og så
viste de sidste 2 minutter af filmen i et klip ?

> [...]
>ikke fra start af en diskussion om filmen skynder sig at nævne at de ikke

Enig.

Men hvad skal man regne med som 'et vist stykke tid' ?
Og regner vi fra biografpremieren eller DVD-udgivelsen ?

>Her er det sidste ikke muligt så derfor må man være
>opmærksom på at omtaler af ældre film kan indeholde informationer som nogle
>ikke regner for de store åbenbaringer.

Tjaeh ... der er vi jo så ikke enige. <gisp>

Som jeg ser det er det netop derfor at fordelene jo nok mere end
opvejer ulemperne ved at skulle skrive de ekstra 7 bogstaver.

>Surt. Well, så må dette vist være min sidste post i denne gruppe. Snøft

damn ...

Fra : MIkkel Monberg

Dato : 24-10-01 02:41

Var det ikke i et simpsons afsnit hvor Mr. burns afslører slutningen i the
crying game
en månedstid efter premieren.
Ved efter han har holdt en tale, går tilbage til mikrofonen og siger:

"By the way, the boy in the Crying Game is really a girl - Thank you."

Se det er humor!!!!

Fra : s.l

Dato : 30-09-01 22:59

..ja tak,. en spoiler warning ville jo være perfekt i denne sammenhæng..