Links uden understregning, hvordan?
Fra : Flemming Rubini

Dato : 30-09-01 22:26

Hvordan undgår jeg at links optræder uden understregning?
Jeg synes en side ser svært rodet ud når alt er understreget.

mvh.
Flemming Rubini

Fra : Mickey

Dato : 30-09-01 22:35

"Flemming Rubini" <rubini@image.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan undgår jeg at links optræder uden understregning?
> Jeg synes en side ser svært rodet ud når alt er understreget.

lav et css:

<STYLE type="text/css">
A {text-decoration:none;}
</STYLE>

placeres mellem header tags

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Statoils logik:

Fra : Søren Petersen

Dato : 30-09-01 22:40

dette
sættes i head delen

Fra : jopa

Dato : 30-09-01 22:43

"Flemming Rubini" skrev bla..
> Hvordan undgår jeg at links optræder uden understregning?
> Jeg synes en side ser svært rodet ud når alt er understreget.

Mener du ikke links optræder med understregning ??

Imellem Head og Head skriver du:

a {text-decoration: none}

Der findes andre måder men dette er en mulighed
Håber det er det du spurgte efter

--
jopa
www.jp-web.dk

Fra : Flemming Rubini

Dato : 30-09-01 23:30

Flemming Rubini <rubini@image.dk> wrote:
> Hvordan undgår jeg at links optræder uden understregning?
> Jeg synes en side ser svært rodet ud når alt er understreget.
tutti:

Alle tusind tak.

mvh.
Flemming Rubini

Fra : Richard Flamsholt

Dato : 01-10-01 00:18

rubini@image.dk (Flemming Rubini) skrev:
>Jeg synes en side ser svært rodet ud når alt er understreget.

Andre har allerede svaret hvorledes man med CSS kan gøre dette, så jeg
vil bare påpege, at man også kan samle links ét sted (fx i bunden eller
i margenen) fremfor at putte dem i brødteksten.

Den metode er meget benyttet på fx nyhedssites, fordi indlejrede links i
brødteksten netop virker lidt forstyrrende på læsningen.

Hvad du end gør så lad *være* med bare at fjerne understregningen: det
er voldsomt irriterende hvis man ikke kan se forskel på links og
almindelig tekst, for så bliver man nødt til at jagte rundt på siden i
blinde. Et mildt eksempel er fx hos IT-butikken, hvor jeg i går kikkede
på en UPS <URL: http://www.itbutikken.dk/default.asp?varenr=266027> og
hvor det tog mig unødigt lang tid at se hvad der var links og hvad der
bare var skrevet med bold.

Her er et par sider, der beskriver ulemperne ved denne form for "blind
navigering" (også kaldet "mystery meat navigation"):

   http://www.permadi.com/tutorial/remLinks/
   http://tech.irt.org/articles/js200/

--
Richard Flamsholt
richard@flamsholt.dk - www.richard.flamsholt.dk

Fra : Flemming Rubini

Dato : 01-10-01 19:29

Richard Flamsholt <richard@flamsholt.dk> wrote:
> [...]
> er voldsomt irriterende hvis man ikke kan se forskel på links og
> almindelig tekst, for så bliver man nødt til at jagte rundt på siden i
Vil du også mene det er et problem her: www.ratek.dk, hvor jeg har
fjernet understreningerne i venstre frame "Indhold".

mvh.
Flemming Rubini

Fra : Richard Flamsholt

Dato : 02-10-01 01:16

rubini@image.dk (Flemming Rubini) skrev:
>Vil du også mene det er et problem her: www.ratek.dk, hvor jeg har
>fjernet understreningerne i venstre frame "Indhold".

Ikke et særlig stort problem, nej. Den venstre frame ligner en standard
menu, så allerede fra starten er man sporet ind på, at de tekster nok er
links.

At der ikke var understregning på menupunkterne gjorde dog, at jeg
ubevidst mistænkte andre tekster for ligeledes at kunne være links uden
understregning: både "Indhold" og overskriften "Den Koordinerende
Kommunikationsgruppe ..." fik lige en tur med musen så jeg var sikker
på, de ikke i virkeligheden var links.

Hvis alle links på siden lignede hinanden (fx var understregede eller
blå eller i fed) ville jeg ikke have været i tvivl, men jeg var - belært
af dårlige erfaringer - i tvivl om hvorvidt andre tekster evt også var
camouflerede links, når nu noget af teksten var det.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 02-10-01 01:57

> [...]
> af dårlige erfaringer - i tvivl om hvorvidt andre tekster evt også var
> camouflerede links, når nu noget af teksten var det.
Tak for ordenen.

mvh.
Flemming Rubini