Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kritik af billede uge 48
Fra : Erland Pillegaard

Dato : 27-11-00 20:02

Hej alle
Ja så skal vi til den igen,og jeg glæder mig til at høre jeres ris/ros
Billedet kan ses på adressen
http://fotokritik.jirty.dk/index_text.asp
Jeg kan fortælle at jeg har brugt et
Olympus OM2 Spot
Film T-MAX 400
28m/m
fremkalt i
ID 11....1til1 i 10minutter
Mange fotohilsner fra en fotoven
Erland Pillegaard
skulle nogen havde lyst til at de min hjemmeside er adressen her
http://w1.1358.telia.com/~u135801556
EP

Fra : Kim Østrup

Dato : 27-11-00 21:31

Hej Erland

Tillykke mange gange

Kanonbillede

Flot lys, inspirerende komposition, god dybde, flot kontrast, kanon motiv
osv.. Det billede må ha´ stort potentiale i konkurrencer (har måske allerede
deltaget ? og vundet priser ?)

Lutter ros. Den eneste lillebitte idé til at gøre billedet bedre (IMHO) vil
have været skarphed, der var tiltet med vejen, men det ville selvfølgelig
have krævet en del forarbejde, som formentlig vil have betydet, at motivet
forsvandt...

Jeg kunne bare godt have ønsket mig, at du havde haft billedet på på et
andet tidspunkt, da jeg bliver hængt ud i næste uge

Endnu engang tillykke med et flot billede.

Med venlig hilsen

Kim Østrup.

Erland Pillegaard <pillegaard@adr.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:sdyU5.1335$_t3.157818@news101.telia.com...

Fra : Jesper Bohmann

Dato : 28-11-00 00:02

Et super billede der, det eneste jeg kan sætte en finger på, er nederste
højre hjørne, det skær i øjnene og trækker blikket lidt væk fra hunden, ser
man bort fra det er det bare super duper

Jesper

Fra : Joergen Hess

Dato : 28-11-00 19:34

Erland Pillegaard skrev i meddelelsen ...
> [...]
>Mange fotohilsner fra en fotoven
>Erland Pillegaard
>skulle nogen havde lyst til at de min hjemmeside er adressen her

Hej Pillegaard

Et sådant billede kan du vel ikke planlægge? Det er jo vanskeligt at
forestille sig, at du havde lang tid til billedet, tværtimod vel? Man
kan vel ikke forlange at en hund sidder og kigger et bestemt sted hen
i uendelig lang tid?

mvh
Jørgen

Fra : Hans Peter Larsson

Dato : 28-11-00 20:44

Hej Erland

On Mon, 27 Nov 2000 20:01:30 +0100, "Erland Pillegaard"
<pillegaard@adr.dk> wrote:

>Hej alle
>Ja så skal vi til den igen,og jeg glæder mig til at høre jeres ris/ros

Det blir nog mest ros fra min side.

Jag synntes det er et herligt billede som i alletilfälde hos mig
lokker et stille smil frem.

Fint fanget og fint kopieret efter hvad jeg kan se på skärmen.

mvh Hans Peter Laarsson
Visby, Sverige

Fra : Kristian Amby

Dato : 30-11-00 20:46

On Mon, 27 Nov 2000 20:01:30 +0100, "Erland Pillegaard"
<pillegaard@adr.dk> wrote:

Når man nu kender Erlands "hang" til at manipulere med billeder,
skulle man næsten tror, dette billede er et af dem. Motivet er næsten
for utroligt til at være virkelig. Men det tror jeg nu er det er.

Hvordan pokker går man hen og tager sådant et billede? Jeg synes, det
har det bedste af alle kvaliteter: Lige når man ser det, tænker man at
det kan alle da tage. Og først så går det op for en, at det kan man
ikke. Og gør ikke. Hvad får en fotograf til at tage et billede af en
køter midt på gaden i Paris?

Jeg ville gerne det var mit (billedet altså, jeg har hund).

Mvh
Kristian Amby