Den Serbiske Dansker - musik
Fra : Jan

Dato : 30-09-01 20:44

Har lige set 'Den Serbiske Dansker' på DR1. Er der nogen som kender
titlen/kunstneren til den sang, som blev spillet ved afsnittets slutning
(rulleteksterne). Musikken blev også brugt på "traileren", der er vist flere
gange den sidste uges tid.

Jeg har checket seriens hjemmeside på DR, uden held.

Mvh Jan

Fra : Michael Olsen

Dato : 30-09-01 23:52

Cocteau Twins synger Tim Buckleys "Song to the Sireen"

mvh Michael Olsen

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 01-10-01 00:49

"Michael Olsen" <Michael.Olsen@bt.dk> writes:
> Cocteau Twins synger Tim Buckleys "Song to the Sireen"

("Song to the Siren")

Har den ikke været brugt til en anden film/tv-serie om Balkan-krigen?
Jeg synes den minder mig om noget...

Ihvertfald et kraftigt følelsesladet stykke musik.
--
Lars Balker Rasmussen "Woo hoo!?"

Fra : Karsten

Dato : 01-10-01 18:48

Velvidende at jeg tangerer det kværulantiske, så er det faktisk This Mortal
Coil, der står bag, og ikke Cocteau Twins.

KW

Fra : Benni Petersen

Dato : 01-10-01 22:38

Mærkeligt nok, er det muligt at hente en version af sangen, som de spiller i
"den serbiske dansker", både med Cocteau Twins og This Mortal Coil, hvem der
er den rigtige ophavsmand til denne genindspilning ved jeg ikke, men den er
næsten lige så flot som da Tim B. sang den.

Benni

Fra : Peter G.

Dato : 02-10-01 07:32

In article <bm5u7.428$uQ.44361@news010.worldonline.dk>, Benni Petersen
<none@red.pimpernel.dk> wrote...
> [...]
> er den rigtige ophavsmand til denne genindspilning ved jeg ikke, men den er
> næsten lige så flot som da Tim B. sang den.

Nu røg den med i OSS'en. Det er fra en kollaboration-cd med "The Mortal
Coil" (en gruppe sammensat af medlemmer fra andre grupper SVJV), men
nummeret udføres af 2 medlemmer fra Cocteau Twins.

--
M.v.h. / Kind regards
Peter

Fra : Thomas Jensen

Dato : 02-10-01 22:05

I seriens afsluttende tekster krediteres This Mortail Coil for at have lagt
musik til. Versionen er fra 1983 med This Mortail Coil - nummeret findes på
en single og siden på lp'en "It'll end in tears". TMC var et sammensat band af
kunstnere tilknyttet pladeselskabet 4AD - det er netop Elizabeth Taylor fra
Cocteau Twins der synger på nummeret.

--
Posted from ip105.hsnxr1.ras.tele.dk [195.249.150.105]

Fra : Michael Olsen

Dato : 02-10-01 23:07

"Karsten" <pump@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Velvidende at jeg tangerer det kværulantiske, så er det faktisk This
Mortal
> Coil, der står bag, og ikke Cocteau Twins.
>
> KW

Jeg tror sgu, du har ret. Jeg fyrede beskeden af fra hoften ladet med
hukommelsen, som ikke altid er det mest træfsikre. Men der er SVJH et
person-sammenhæng mellem de nævnte bands. Men mit ærinde er lige så meget at
gøre opmærksom på Tim Buckley - denne gudsbenådede sanger - som desværre
blandt så mange andre heller ikke overlevede. Nummeret er fra LPen
Starsailor. Hvis I ikke kender ham, så tjek ham. Han er forøvrigt far til
Jeff Buckley, selv om de to vist aldrig havde noget med hinanden at gøre.

mvh Michael Olsen

Fra : Christian Muus

Dato : 01-10-01 06:16

> [...]
> titlen/kunstneren til den sang, som blev spillet ved afsnittets slutning
> (rulleteksterne). Musikken blev også brugt på "traileren", der er vist

Apropos musik i den serie. Det var for cool at de spillede Tool 3-4 gange i
løbetaf afsnittet!

--
Christian Muus

Fra : Jacob

Dato : 02-10-01 13:42

"Christian Muus" <gergen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Apropos musik i den serie. Det var for cool at de spillede Tool 3-4 gange
> løbetaf afsnittet!

Helt enig. Men jeg lagde nu kun mærke til at de spillede 1 nummer, nemlig
Eulogy.

---Jacob---

Fra : Christian Muus

Dato : 02-10-01 16:29

"Jacob" <oxygen@mail.dk> skrev i en meddelelse news:3bb9b4d2$0$80706
> Helt enig. Men jeg lagde nu kun mærke til at de spillede 1 nummer, nemlig
> Eulogy.

Ja, "Eulogy" spillede de en stor bid af, men de spillede starten af "H.",
altså tredje track på '"Anema" som intronummer.

--
Christian Muus

Fra : *** J o h n n y ***

Dato : 03-10-01 06:08

til jer der stadig er i tvivl :

gruppen hedder : This Mortal Coil

nummeret hedder : Song To The Siren ( er også brugt til en parfume
reklame )

cd id nummer : 9 45454-2

plader er fra 1984 og er udgivet af Warner bros.

jeg har den på CD, find en server så oploader jeg den da gerne i MP3 format

johnny