Nokia 3210 eller 3310
Fra : Claus Nielsen

Dato : 30-09-01 20:01

Hej

Jeg står og skal til at købe min første mobil.

Har fundet et godt tilbud på en Nokia 3210, men vil jeg fortryde at
jeg ikke købte en 3310. Altså hvis nogen kort kunne fortælle hvad 3310
kan mere end 3210.

Jeg skal faktisk kun bruge den til SMS beskeder. Men det ville være
rart at vide hvilken forskel der er på de 2, hvis jeg senere skulle
finde på at bruge mobilen til andet end SMS

Claus

Fra : Mickey

Dato : 30-09-01 21:09

"Claus Nielsen" <batboy@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg skal faktisk kun bruge den til SMS beskeder. Men det ville være
> rart at vide hvilken forskel der er på de 2, hvis jeg senere skulle
> finde på at bruge mobilen til andet end SMS

3310 har en fejl i "svar til mange" (sms)
- den sender et antal SMS'er (svarende til antallet af valgte modtagere)
til den man har modtaget SMS'en fra og ikke til de modtagere man har valgt!

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Statoils logik:

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 30-09-01 21:33

Mickey skrev:

>3310 har en fejl i "svar til mange" (sms)
> - den sender et antal SMS'er (svarende til antallet af valgte modtagere)
>til den man har modtaget SMS'en fra og ikke til de modtagere man har valgt!

Hvilken software-version har du? (Tast *#0000#).
Det ville undre mig, hvis denne fejl i er blevet rettet i nyere
udgaver, du er jo nok ikke den eneste der er stødt på den (hvis det
ikke blot er din telefon der er fejl i).

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
Nokia, Ericsson, Siemens, Panasonic, Trium Mars.

Fra : Mickey

Dato : 30-09-01 22:40

> Hvilken software-version har du? (Tast *#0000#).

18

> Det ville undre mig, hvis denne fejl i er blevet rettet i nyere
> udgaver, du er jo nok ikke den eneste der er stødt på den (hvis det
> ikke blot er din telefon der er fejl i).

tjaa, jeg har en siemsn m35i - jeg læste om fejlen på itavisen.dk (mener
jeg)
- Nokia ville ikke annoncere fejlen, de mente ikke den var alvorlig...

Jeg kan ikke lige finde den artikel jeg læste det i, desværre...

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 30-09-01 22:58

Mickey skrev:

>18

4.18 formoder jeg?

> - Nokia ville ikke annoncere fejlen, de mente ikke den var alvorlig...

Hvor annoncerer Nokia normalt fejl? Så længe fejlen bliver rettet
ligesom de andre fejl - så er det da vel fint nok - selvom en liste
over kendte fejl da også ville være fint.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Mickey

Dato : 01-10-01 13:27

> 4.18 formoder jeg?

nej, Siemens M35i software version 18

> Hvor annoncerer Nokia normalt fejl? Så længe fejlen bliver rettet
> ligesom de andre fejl - så er det da vel fint nok - selvom en liste
> over kendte fejl da også ville være fint.

ja hvad ved jeg om deres foretningsgang ?
- der er jo solgt tusinder af den telefon, så mon ikke det ville være på
sin plads med en officiel udmelding ?

Jeg ved ikke om fejlen blev rettet, det går jeg ud fra, men der er jo stadig
alle de solgte telefoner der stadig har problemet!

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 01-10-01 16:07

Mickey skrev:

>nej, Siemens M35i software version 18

Ahh, ok - det er jo lidt irrelevant i forhold til 3310-fejlen :)

>ja hvad ved jeg om deres foretningsgang ?
> - der er jo solgt tusinder af den telefon, så mon ikke det ville være på
>sin plads med en officiel udmelding ?

Der er mange tåbelige fejl i gamle versioner af div. telefoner - sådan
er det nu engang. De fleste opdaterer vist gratis det første år.

>Jeg ved ikke om fejlen blev rettet, det går jeg ud fra, men der er jo stadig
>alle de solgte telefoner der stadig har problemet!

Ja. Jeg tror endda man gratis kan få opdateret sin telefon efter det
første år, hvis man direkte kan vise man er stødt på sådan en fejl.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Mickey

Dato : 01-10-01 16:33

> [...]

> Ja. Jeg tror endda man gratis kan få opdateret sin telefon efter det
> første år, hvis man direkte kan vise man er stødt på sådan en fejl.

så vidt jeg forstod var det samtlige telefoner lavet indtil en gang i
starten/midten af 2001 der havde fejlen...

Fra : Mark Andreas Christe~

Dato : 30-09-01 21:28

"Claus Nielsen" <batboy@ofir.dk> wrote in message

> Jeg står og skal til at købe min første mobil.

Tillykke

> [...]
> rart at vide hvilken forskel der er på de 2, hvis jeg senere skulle
> finde på at bruge mobilen til andet end SMS

Den største forskel på disse to, udemærkede telefoner, mener jeg er at 3310
har en vibrator.

Med venlig hilsen Mark Andreas Christensen

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 30-09-01 21:35

Mark Andreas Christensen skrev:

>Den største forskel på disse to, udemærkede telefoner, mener jeg er at 3310
>har en vibrator.

Vibrator kan desuden installeres i Nokia 3210 (I Finland, Asien og
andre steder har Nokia 3210 vibrator som standard).

Hvis Claus kun skal bruge den til SMS, så er der vist ikke så mange
forskelle, begge har T9-ordbog, kan håndtere billedbeskeder osv.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : JK

Dato : 30-09-01 21:38

3310 også en del mindre.

JK

Fra : Lars Klintholm

Dato : 30-09-01 21:51

Claus Nielsen, skrev i dk.teknik.telefoni.mobil

Her kan du sammeligne:

http://www.nokia.dk/mobiltelefoner/jamfor/
--
mvh Lars

Fra : J.Nielsen

Dato : 03-10-01 13:23

Jeg syntes det er meget typisk at et spørgsmål dukker op, og pludselig
udvikler det sig til en mindre debat om alt muligt andet end det spørgsmålet
reelt gik på.
Til Lars kan jeg svare at nogle af de ting 3310 byder på er CHAT funktion-
Vibrator- Påmindelser (en ting jeg selv bruger en del, en slags notesblok)-
3310 kan desuden skriver langt flere bogstaver i én sms i forhold til 3210,
så ligger der pauseskærm til 3310, flere profiler, andre (sjovere efter min
smag) spil, dette og lidt til ligger der til forskel på en 3210 & en 3310...
Jeg vil da klart anbefale en 3310 (eller 3330, inklusiv WAP) i forhold til
en 3210... Men sådan er der jo så meget. God fornøjelse med den!!
MVH. Jimmy

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 03-10-01 13:43

J.Nielsen skrev:

>Til Lars kan jeg svare at nogle af de ting 3310 byder på er CHAT funktion-

_KAN_ også godt lade sig gøre med en 3210 (og alle andre), well - så
vises beskederne bare ikke i samme vindue, men de kommer ind som en ny
besked hver gang.
Du er klar over, at hver gang du sender _noget_som_helst_ - så koster
det 1 SMS? Dvs. denne samtale:

1: Hej!
2: Hej!
3: Hvad tid skal jeg komme!
4: Bare kom ved 4-tiden!
5: Det er en aftale, vi ses!
6: Yupper!

- Koster 3 SMSer for hver part!
Er der overhovedet nogle der bruger denne Chat-funktion?

>Vibrator-

Kan man installere i 3210.

>Påmindelser (en ting jeg selv bruger en del, en slags notesblok)-

Ja, det mangler.

>3310 kan desuden skriver langt flere bogstaver i én sms i forhold til 3210,

Igen, hvis du skriver en SMS på 161 bogstaver, så betaler du for 2
SMSer, 3310eren sørger for at dele beskeden op, og kæde den sammen
igen hos modtageret. (3210 kan godt modtage disse beskeder, modtager
dem så bare som 2 beskeder). Én SMS kan fylde 160 tegn, 2 op til 320,
dvs. er din besked på 321 tegn, så betaler du for 3 og så fremdeles.

>så ligger der pauseskærm til 3310

Det mangler 3210, ja.

>flere profiler

3310 eren har 2 profiler mere, ja.

>andre (sjovere efter min smag) spil

Ja. Jeg mener nu stadig Snake (ikke II'eren) er en klassiker :)

>dette og lidt til ligger der til forskel på en 3210 & en 3310...
>Jeg vil da klart anbefale en 3310 (eller 3330, inklusiv WAP) i forhold til
>en 3210... Men sådan er der jo så meget. God fornøjelse med den!!

Efter min mening er det småting der er forskel på 3210 og 3310, men
selvfølgelig er det op til den enkelte - og hvis man netop har brug
for en af disse småting...

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : DeBoss

Dato : 03-10-01 21:50

Det vigtigste er vel størrelsen.. mindre er bedre.(ikke sandt kvinder).. det var ihvertfald ikke snake II spillet der fik mig til at købe 3310 Det eneste spil jeg gider mere en 2 minutter ad gangen er Bantumi (Kalaha hedder det vist også)

Mvh Dennis