Kvalitet af hub.
Fra : Jørgen Elmer

Dato : 30-09-01 19:25

Hej
Jeg har lavet et lille netværk her-hjemme, med 6 maskiner (Windåser).
Vi har TDC-BB, og jeg kører ICS på den ene og det hele kører faktisk
fint med alle maskiner sat til min gamle "ether- Prime 10Mbps Ethernet
Hub 16 port EP 1016m, for at tage det hele med.
Så har jeg fået fingre i en "CentreCOM MR908TX", - fedt tænkte jeg nu
skal vi til at køre 100Mb....
Men nej det vil den ikke, idet hele taget vil den kun acceptere de 2 af
maskinerne??????
En har fortalt mig at sådan en CentreCOM ikke vil "snakke" med alle
slags netkort? Er det ikke noget vrøvl?
Eller er det noget skidt?
Jeg mener at mine netkort er OK ( 3c 905 og 509(b)).
Til sidst - Hvordan tjekker man om man kører 10 ell. 100 Mbps, I win 98
( Ja jeg ved godt det hører til i windows gruppen)
m.v.h.
Elmer

Fra : Kent Friis

Dato : 30-09-01 19:29

Den Sun, 30 Sep 2001 20:25:03 +0200 skrev Jørgen Elmer:
> [...]
>slags netkort? Er det ikke noget vrøvl?
>Eller er det noget skidt?
>Jeg mener at mine netkort er OK ( 3c 905 og 509(b)).

Et gæt: Det er 3c905'er der virker, og 509'erne der ikke virker?

3c905 er 10/100 netkort, og virker derfor både med en 10mbit hub, og
med en 100mbit.

3c509 er 10mbit netkort, og virker KUN med en 10mbit hub.

>Til sidst - Hvordan tjekker man om man kører 10 ell. 100 Mbps, I win 98
>( Ja jeg ved godt det hører til i windows gruppen)

Så spørg der.

Jeg kender ikke så meget til windows, men på de fleste netkort er der
en grøn lampe der lyser ved 100mbit (foruden link-lampen).

Mvh
Kent
--
8:16pm up 2:37, 1 user, load average: 101.21, 95.46, 55.85
164 processes: 62 sleeping, 102 running, 0 zombie, 0 stopped

With XMMS tugging along nicely, playing Vivaldi...

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 30-09-01 19:30

"Jørgen Elmer" <elmermadsen@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
> Hub 16 port EP 1016m, for at tage det hele med.
> Så har jeg fået fingre i en "CentreCOM MR908TX", - fedt tænkte jeg nu

Er det en Hub? Du kan alligevel så ikke kører 100 Mbit lige meget hvad. Da
ADSL modemmet bliver koblet op som 10 Mbit.. Du skal have en Switch.

Fra : Jørgen Elmer

Dato : 30-09-01 20:20

Hej
Jeg mener bestemt det er en hub......
Og det kan godt køre 100Mbit, da ADSL'en kun er tilsluttet maskinen som kører
ICS/NAT.
Men jeg skal lige checke specs. på 3c509.

Elmer

Fra : Malte P. Øhlers

Dato : 30-09-01 22:08

[...]

> Er det en Hub? Du kan alligevel så ikke kører 100Mbit lige meget hvad. Da
> ADSL modemmet bliver koblet op som 10Mbit.. Du skal have en Switch.

Hvorfor nu det? Så vidt jeg ved så kan han da godt køre 100Mbit og 10Mbit på
samme HUB! Hvis bare 10Mbit og 100Mbit internt i HUBen er opdelt i to
segmenter. Men måske er jeg helt galt på den igen:)

Malte P. Øhlers
Tlf.: +045 22121101
E-Mail: malte@pc.dk

My System Configuration:
http://www.anandtech.com/mysystemrig.html?rigid=8111

Fra : Jørgen Elmer

Dato : 02-10-01 15:39

Hej
Kan man segmentere en HUB? . Det lyder spændende.!

Nå- Mit problem er at HUB'en ikke vil kendes ved mine netkort. Det
virker som
sagt fint med min gamle Prime, men når jeg flytter stikkene over i
CentreCOM'en
kommer der ikke lys i lamperne ud for de respective stik-numre? i nogle
tilfælde!
Der kommer lys, når jeg tilslutter en tredje HUB ( Zyxel), med ca 30m
kabel cat
5. og med en anden maskine, som i øjeblikket er med ukendt NIC.
Når jeg tilslutter mine 2 andre maskiner er der ikke lys! - De er med
3c900b-combo og 3c900-TX og kun ca 1,5m kabel?
Jeg skulle da mene at 3com's produkter er gode (uden at lægge op til
diskution).

Er det CentreCOM'en, eller mine NIC's, eller noget 3. ?

Elmer