Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Jeg glæder mig.
Fra : Woody

Dato : 30-09-01 15:58

Imorgen modtager jeg (forhåbentlig) et camera jeg har købt brugt her
fra markeds-gruppen. Det hedder Olympus C-2000 Zoom og jeg har
studeret det på Digitalkamera.de og Steves, men ellers ikke set det
endnu. Jeg har fotograferet en del som ung mand (ca. 40 50 år siden),
og ellers blot de sædvanlige feriebilleder og shots af børn og
børnebørn. Mit første 24x36 var en amerikansk mursten der hed Argos,
den var skam smart dengang lige efter krigen.

Men nu har jeg set en nabo der har en masse sjov med sit digitalcamera
så nu har jeg også fået lyster. Jeg har med min scanner lavet en
masse til en familiehistorie/stamtræ jeg er igang med at skrive, i det
salige håb at børnebørnene engang vil få glæde af det. Med scanneren
har jeg fået "liv" i nogen af de gamle billeder jeg har arvet efter
min mor og anden nu afdød familie. Med digitalcamera må jeg da kunne
lave en stor samling af billeder af idag. Jeg havd egentlig tænkt mig
at blot have det i Computeren, men min nabo har en printer og laver
fine billder i papir på den. Alt hans grej har han til låns fra sit
job, så han kender ikke noget til priser (heldige karl).

Derfor vil jeg gerne vide hvad man skal hoste op med for en printer
der er OK, altså ikke noget for guruer og proffer, blot til husbehov.
Men jeg ved ikke hvad jeg skal kigge efter, prisen afgør det jo ikke
alene.

Jeg har set nogen til 199 kr uden blækpatron, men det er da så billigt
at de vel ikke kan bruges?? Jeg er folkepensionist og derfor vil jeg
gerne have noget der kan betales med små penge, men kan det så
"spille" Kan man finde noget brugt der dur tror I???

Jeg har en dejlig laser printer til "det sorte", en gammel men god
Minolta, så jeg skal vel blot have en til farve, men hvad skal man
kigge efter??

Jeg ser her i gruppen at nogen bruger papir til 350 kr for 50 ark, det
er da en bule penge, men man kan vel også klare sig med mindre.??
Hvad afgør kvaliteten på papir, er det vægten ligesom med
akvarelpapir, eller er der kemikalier på papiret?? Kan man bruge
almindeligt printerpapir??

Tak hvis I gider svare

med venlig hilsen Woody

Fra : Karsten Olesen

Dato : 30-09-01 16:47

"Woody" <jensgibe@email.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> der er OK, altså ikke noget for guruer og proffer, blot til husbehov.
> Men jeg ved ikke hvad jeg skal kigge efter, prisen afgør det jo ikke
***************
HP 930C er desværre udgået.
Afløseren HP 959C er på vej ud, til fordel
fro den spritnye HP 960C som er megahurtig
og har suværen fotokvalitet til ca. 17-1800,-...
***************
> [...]
> gerne have noget der kan betales med små penge, men kan det så
> "spille" Kan man finde noget brugt der dur tror I???
*************
Selv en folkepensionist kan få råd til
en 960C'er. De billigste printere er for dyre i blæk.
*************
> Jeg har en dejlig laser printer til "det sorte", en gammel men god
> Minolta, så jeg skal vel blot have en til farve, men hvad skal man
> kigge efter??
***********
Skip laserprinteren. En HP kan det din Minolta kan,
men sikkert hurtigere....
**********
> [...]
> Hvad afgør kvaliteten på papir, er det vægten ligesom med
> akvarelpapir, eller er der kemikalier på papiret?? Kan man bruge
*************
Til daglig brug er det alm. glittet billig-papir.
Skal du dele ud af fotos, køber du bare noget 10x15 fotopapir..

Fra : Pico

Dato : 30-09-01 17:56

"Karsten Olesen" <gakke@email.dk> skrev i en meddelelse

> "Woody" <jensgibe@email.dk> skrev i en meddelelse

Klip
> *************
> ***********
> Skip laserprinteren. En HP kan det din Minolta kan,
> men sikkert hurtigere....
> **********
Sike da noget sluder, jeg vil da ikke undvære min gamle laserprinter,
den bruger jeg til alt muligt andet end farver, så bliver HP brugt.
For at det ikke skal være for svært sikker de selvfølgelig på hver sin
port, os med de gamle parallel printere må jo være kreative
Pico

Fra : Karsten Olesen

Dato : 30-09-01 19:56

"Pico" <Pico@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> For at det ikke skal være for svært sikker de selvfølgelig på hver sin
> port, os med de gamle parallel printere må jo være kreative
*******************

Jep.
Men man skal ha' et stort behov for at bruge laser idag.

Fra : Anders Bo Rasmussen

Dato : 30-09-01 20:09

On Sun, 30 Sep 2001 17:46:57 +0200,
Karsten Olesen <gakke@email.dk> wrote:

> Skip laserprinteren. En HP kan det din Minolta kan,
> men sikkert hurtigere....

Skip ikke en laserprinter med mindre den er elendig! Med min gode gamle
HP4L har jeg billige pæne tekst-udskrifter hver gang og ingen problemer
bare fordi jeg ikke har brugt printeren et par måneder.

--
Like a rat in a maze Anders Bo Rasmussen mailto:fuzz01@spamfilter.dk
The path before me lies Frimestervej 42 1.tv http://www.fuzz.dk

Fra : Pico

Dato : 30-09-01 21:01

"Anders Bo Rasmussen" <fuzz01@spamfilter.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
problemer
> bare fordi jeg ikke har brugt printeren et par måneder.

Det er så sandt som det er sagt.
Pico

Fra : L@rs

Dato : 01-10-01 22:14

"Karsten Olesen" <gakke@email.dk> wrote in message

> [...]
> Afløseren HP 959C er på vej ud, til fordel
> fro den spritnye HP 960C som er megahurtig
> og har suværen fotokvalitet til ca. 17-1800,-...
----------------------------------------------------- ----------------------
------------

Hej

Jeg har lige set HP 930 C farveprinteren i METROS nye katalog - og den er på
tilbud i perioden 11/10- 17/10-2001 til kr. 749 + Moms = kr. 936,25

Sådan een har jeg og den vil jeg anbefale at købe.

Du må da kende een der har et Metrokort...............! Håber jeg.....

Mvh

Lars

Fra : Karsten Olesen

Dato : 01-10-01 22:30

"L@rs" <lars9999@excite.com> skrev i en meddelelse

> [...]

> tilbud i perioden 11/10- 17/10-2001 til kr. 749 + Moms = kr. 936,25
>
> Sådan een har jeg og den vil jeg anbefale at købe.

**********************

Den er også sej.
Skriver i samme kvalitet som de dyreste pga. samme teknik, blot
langsommere.

Prisen for en 930c ER ca. 970 kroner.

Er ofte på tilbud i TDC eller A-Z mv.

Fra : Johnny

Dato : 01-10-01 22:28

- Og jeg har HP 959 som svarer til 930'eren. Den printer faktisk rigtigt
gode billeder ud.

HP 930'eren eller 959'eren kan jeg meget varmt anbefale dig at købe.
Du får en god printer til en god pris...

Mvh Johnny

Fra : emj

Dato : 30-09-01 16:59

Woody skrev i <vvaert05n1k8kdi0nlh4k539ceu2rkc4ks@4ax.com>:

>Jeg ser her i gruppen at nogen bruger papir til 350 kr for 50 ark, det
>er da en bule penge, men man kan vel også klare sig med mindre.??

Nej, ikke hvis dine udskrifter skal ligne rigtige papirbilleder, men
hvad hulen køber folk et digikamera for, når de vil have billederne på
papir???
Det koster en herregård i farvepatroner og fotopapir selv at udskrive
sine digier i fotokvalitet.

> Kan man bruge
>almindeligt printerpapir??
Jo, men så bliver det sgu også derefter )

Hilsen emj

Fra : U. Pedersen

Dato : 30-09-01 17:16

On Sun, 30 Sep 2001 16:58:18 +0200, Woody <jensgibe@email.dk> wrote:

> [...]
>Hvad afgør kvaliteten på papir, er det vægten ligesom med
>akvarelpapir, eller er der kemikalier på papiret?? Kan man bruge
du kunne nu også vælge kun at få lavet dem du syntes er gode på papir
ved fx. Merlin eller JapanPhoto

U.P.
http://dk.photos.yahoo.com/luf123
http://users.cybercity.dk/~dsl23348/ (min legeplads)

Fra : Anders Bo Rasmussen

Dato : 30-09-01 21:43

> [...]

> Hvad afgør kvaliteten på papir, er det vægten ligesom med
> akvarelpapir, eller er der kemikalier på papiret?? Kan man bruge

Alternativt kunne du også få printet tingene ude i byen, hos steder der
printer digitale fotos. Der har været en masse tråde der drejer sig om
den slags steder.