Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Konica S mini problemer
Fra : kautaq

Dato : 23-11-00 21:54

Jeg har købt et Konica S mini APS kamera. [1]
Med et nyt batteri og film tager jeg ca. 15 billeder
i en periode på ca. 14 dage.
Batteriet flader ud (Duracell) og et nyt lithium sættes i.

Nu opstår problemet, kameraets display blinker med et "0"
og den vil ingenting overhovedet.
Så sætter jeg ny film i og det fungerer igen som det skal.
Jeg vil nu finde ud af om det var på grund af batteri-
udskiftningen før, at den ikke virkede.

Ud med lithium-batteriet og ind med det igen - samme
problem - blinker "0" og den vil ingenting.

Jeg har spurgt 2 forskellige fotohandlere og den ene
siger at kameraet er defekt, den anden siger at han ikke
ved om det skal virke på den måde.

Er der nogen her i gruppen der kan hjælpe, er det defekt
eller er det ikke defekt?

På forhånd tak.

[1] Føtex (du får bare dine penge igen)

--
Mike

Fra : Paul Nilsson

Dato : 23-11-00 22:55

Hej. Der er form. noget galt . Alle lithium batterier (som er OK) holder
norm. ca. 10-15 film afh. af om man bruger blitz meget, eller mest er til
udendørs, da blitzen er den store "strømtyv". Det gælder uanset hvilken type
kamera man bruger: Minikamera/APS/alm./Spejlrefleks.....
Ubrugt (ikke isat kamera) kan lithiumbatterier normalt ligge i årevis uden
at tabe pusten...........
Forslag: Brug din garanti til returnering el. ombytning.............
mvh..Paul (Herlev Fotoklub/Sorgenfri Foto)

Fra : kautaq

Dato : 26-11-00 21:38

Paul Nilsson wrote:

> Hej. Der er form. noget galt .

Det første batteri var Duracell og det er generelt
noget opreklameret ....!
Lithium batteriet har jeg købt siden da og prøvede
så at pille det ud igen - med samme problem som beskrevet
til følge. (lithium batteriet fejler intet)

Egentlig ville jeg bare vide præcist om kameraet har en
fejl eller ej,....

> Forslag: Brug din garanti til returnering el. ombytning..

....fordi det var nedsat fra 5-700 Kr. - til 150,- og
isenkramchefen ikke vil lade det indgå som en garanti-
reparation, men kun vil give mig pengene tilbage.

Hvis kameraet er defekt, skal jeg ud og købe et
tilsvarende til 5-700 Kr. og det ville jeg undgå ved at
spørge to forskellige fotohandlere + mit indlæg her i d.f.foto.

Håber stadig at jeg kan få et helt præcist svar på mit
spørgsmål, men undskylder samtidig for ulejligheden,
hvis mit spørgsmål er helt hen i vejret - jeg har ikke
den fjerneste kendskab til moderne fotoudstyr.

Med venlig hilsen
Mike Hammer. Århus.

--
Mike

Fra : alkestrup

Dato : 24-11-00 13:25

Problemet er vel ikke større end der hvor du har købt det er der vel garanti
jo
kautaq <kautaq@post2.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:4a2220fac9kautaq@post2.tele.dk...