3310 og TELMORE ? wtf
Fra : Christian

Dato : 30-09-01 13:03

Hejsa NG
Da jeg igår holdte fødselsdag for familien, kom jeg til at se på min ene
fætter's 3310, som havde Tele Danmark - Telmore ? den kunne have 23 sms
beskeder, uden at den var fyldt op, og havde 200 pladser til telefonbogen?
Jeg har maks 14 eller 15 sms'er og 100 nummere på bogen ??? hvordan kan det
være ??? Er det simkortet ?

Mvh Christian

Fra : Snoop

Dato : 30-09-01 13:09

Han har nok et nyere simkort.

/Snoop\

Fra : Telmore - Frank Rasm~

Dato : 30-09-01 13:54

On Sun, 30 Sep 2001 14:03:16 +0200, "Christian"
<dsl5013@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>Jeg har maks 14 eller 15 sms'er og 100 nummere på bogen ??? hvordan kan det

Ja, det er fordi Telmore bruger et lidt dyrere kort, med mere
hukommelse på. De fleste SIM kort har kun 8 kb på kortet, dem Telmore
bruger har 16 Kb.

Med venlig hilsen

Frank Rasmussen - Telmore A/S

Fra : Claus Rolsted

Dato : 30-09-01 17:06

"Christian" <dsl5013@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har maks 14 eller 15 sms'er og 100 nummere på bogen ??? hvordan kan

Jeps, i telefoner uden intern hukommelse (som fx Nokia3310) er det
sim-kortet som afgører hvor meget plads du har til tlf-numre og
tekstbeskeder. Sonofons sim-kort har også kun plads til 15 beskeder og 100
numre.

Mvh

Claus Rolsted

Fra : Frank W.

Dato : 30-09-01 18:45

"Claus Rolsted" <rolsted@worldonline.dkNOSPAM> wrote in

> [...]
> sim-kortet som afgører hvor meget plads du har til tlf-numre og
> tekstbeskeder. Sonofons sim-kort har også kun plads til 15 beskeder og

Det hjælper også på telefoner med egen hukommelse..på min Siemens M35i har
jeg med mit Orangekort plads til 20 beskeder, hvor jeg med Tiscali's
TDCkort har plads til 35 beskeder og 200 numre..med mit Orangekort 20
beskeder og 120 numre... og mit Orangekort er faktisk under et måned
gammelt, så det er sprit nyt..men med lidt hukommelse på (se msg fra Frank
Rasmussen andetsteds denne gruppe)

Hilsen
Frank W.

Fra : Karl Milton Olsen

Dato : 01-10-01 00:06

Orange bruger faktisk kun 32k SIM-kort, de har bare valgt at bruge den
ekstra plads
til diverse SIM-toolkit applikationer som f.eks. Mobil-betaling,
lokationsguide, osv...

Hilsen Karl

Fra : ***Morten Riis

Dato : 01-10-01 12:16

Det samme gælder for SONOFON.

--
-MortenRiis [riis@fdf.dk]

Fra : Frank W.

Dato : 01-10-01 19:07

> [...]

> ekstra plads
> til diverse SIM-toolkit applikationer som f.eks. Mobil-betaling,

Personligt har jeg intet at bruge det til på nuværende tidspunkt, men ellers
syntes jeg da ikke at der er den vilde forskel mellem mit gamle
MobilixSimkort og mit sprit nye OrangeSimkort

Hilsen
Frank

Fra : Karl Milton Olsen

Dato : 04-10-01 23:16

Hvis du går ind under "Orange - Indstillinger - Download", så vil du opdage
at der faktisk
er en hel del ændringer. Her finder du en dynamisk menu, hvor du kan vælge
mellem en
masse forskellige STK-menuer som du herefter kan downloade.

Fra : Frank W.

Dato : 06-10-01 13:58

> [...]
> vælge mellem en
> masse forskellige STK-menuer som du herefter kan downloade.

Der kan man bare se....det må jeg vist hellere få kigget lidt nærmere
på..tak

Hilsen
Frank

Fra : Boris Mathiasen

Dato : 30-09-01 22:52

Christian skrev:

> [...]
> telefonbogen? Jeg har maks 14 eller 15 sms'er og 100 nummere på bogen
> ??? hvordan kan det være ??? Er det simkortet ?

Yes... og der er et HLR2 kort... ret mig hvis jeg tager fejl...

/bm

--
Jeg unlocker din mobil telefon for 67,50 kr.
Jeg kan pt. unlocke Ericsson, Nokia og Sagem