Familieråd om Tabasco
Fra : Kirstine

Dato : 24-01-01 07:56

Hej alle sammen

Så er gemytterne faldet lidt til ro, og vi har afholdt familieråd med
hensyn til, hvad vi skal gøre med Tabasco. Vi snakkede længe - og der
blev også fældet et par tårer - og vi er blevet enige om at stole på
vores egen dyrlæges vurdering. Vi har aldrig haft grund til at få
mistillid til ham, og han kender vores kat. Han har undersøgt ham,
kastreret ham og nuslet med ham. Og det vejer tungt for os.

Der er en chance for, at operationen kan løse det hele, og den chance vil
vi ikke gå forbi. Det kunne vise sig at være en optimale løsning for
Tabasco. Vores dyrlæge har forsikret os om, at selve indgrebet ikke vil
være voldsommere for Tabasco, end da han blev kastreret. Og det klarede
han til UG - bortset fra, at hans mor var ved at besvime, fordi han godt
kunne lide at hive i de tråde, som hans maveskind var syet sammen med.
Hvis testikelvævet er placeret et sted, som vil komplicere en udtagning,
er vi enige om at bede dyrlægen stoppe operationen.

Hvis operationen ikke løser problemet, eller hvis vævet er umuligt at
fjerne, så skal han på hormoner. Vi er - i samråd med vores dyrlæge -
blevet enige om, at hvis dette bliver enden på det hele, så skal Tabasco
efterfølgende til dyrlæge hvert halve år til tjek, så vi kan være så obs
så mulige på en eventuel udvikling af kræft. Vi vil gerne beholde vores
mis så længe som overhovedet muligt, men får han kræft, skal det opdages
så hurtigt, at han ikke behøvet at lide. Vi vil sådan set blæse på de
ekstra udgifter - han er vores mis, og vi påtager os med glæde ansvaret
for hans velbefindende!

Så nu er det afgjort - og på fredag falder dommen. Tabasco bliver
opereret, og dyrlægen kontakter mig, så snart han har et overblik over
situationen. Indtil da swinger jeg lystigt moppe og Rodalon, for Tabasco
valgte da lige at demonstrere, hvor problematisk han finder det hele ved
at strinte 7 (!!!!) gange det samme sted i løbet af eftermiddagen.

Jeg er meget, meget glad for alle de svar og gode hilsner, som I har
sendt os. Det har virkeligt været en stor hjælp!! Også et miau fra
Julius, som lige nu stirrer med stor interesse på sin mors keyboard

Kirstine - bekymret men også lettet kattemor
--
*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Heidi Høegh

Dato : 24-01-01 08:15

Hej Kirstine

Det glæder mig virkelig at i har fundet en løsning, nu håber vi det bedste,
og jeg skal ihvertfald nok krydse fingre på fredag.
Hils den lille mis, og rigtig meget held og lykke

Katte hilsner
Heidi Høegh

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 24-01-01 11:35

Hej Kirstine, Tabasco og Julius

Her sidder vi også og krydser fingre/poter for at det går godt ;))
Stakkels lille misser Melissa sender et stort spinbrum som Tabasco kan tage
frem når han kommer fra dyrlægen ...;)))
Også et stort spinbrum til Julius som ikke skal snydes..;))

--
Med venlig hilsen & miauu

Henrik & Melissa

Fra : Gidde

Dato : 24-01-01 12:28

- ditto herfra
Held og lykke...det skal gå godt!
Både fra misserne og mig
------
Gitte

Fra : Denise

Dato : 24-01-01 14:12

Hej Kirstine

Krydser også fingre og tæer for jer, og kender _udemærket_ det med
forskellige diagnoser/forklaringer fra forskellige dyrlæger, så man til
sidst ikke aner hvad man skal tro, bliver endnu mere frustreret og
forvirret: Til sidst drejer det sig altid om hvem man har mest tiltro til,
og hvormange dyrlæger der har nogenlunde ens forklaringer.
Og Rodalon situationen går jo heller ikke i længden, da det jo også er
giftigt hvis katte slikker det i sig.
Jeg synes, det virker da som din dyrlæge ved hvad han snakker om, og hvis
han mener indgrebet ikke er værre end da han blev kastreret, så synes jeg da
du kan være optimistisk, og uanset udfaldet har du gjort hvad du kunne, og
vil ikke ærgre dig over, hvis han fik kræft senere, at du ikke prøvede
operationen da den var mulig.

Hilsen Denise

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 24-01-01 14:42

d. 24/01/01 7:55 skrev Kirstine på minipip@mail.dk i artiklen
MPG.14d80a9a517b7b2d9896f0@news.inet.tele.dk:

Rigtig meget held og lykke.....

Mange hilsner
Ann R

Fra : Lisa K

Dato : 24-01-01 17:19

> [...]
> Hvis testikelvævet er placeret et sted, som vil komplicere en udtagning,
> er vi enige om at bede dyrlægen stoppe operationen.

Hej Kristine.

Rart at i fik afklaret Tabascos situation, held og lykke.

Jeg vil alligevel lige spørge om en ting, hvorfor havde han sting efter sin
kasteration?
Det havde vores ikke, jeg bliver helt nervøs om det er gjort rigtigt ved
vores Stoffermis.

Vi fik besked om at man ikke syede fordi det var så små huller som lukkede
af sig selv hurtigt,
og det gjorde ikke noget at han slikkede sig dernede.

Det skal tilføjes at Stoffer trives fint og at det var dyrelægen på Inges
kattehjem
der foretog indgrebet.

Lisa

Fra : Camilla Scharff

Dato : 24-01-01 18:23

Hej Lisa

Kirstines kat blev syet fordi den ene sten lå i bughulen, og altså ikke som
normalt havde dem begge i pungen (hvor der ikke bliver syet! - din dyrlæge
har intet gjort forkert) - og det er også den sten, der er skyld i hele
miseren med testikelvæv...

Mvh. Camilla

Lisa K <lisa@juice.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:94mv37$2b86$2@news.cybercity.dk...

Fra : Kirstine

Dato : 24-01-01 18:45

In article <94mv37$2b86$2@news.cybercity.dk>, lisa@juice.dk says...

Hej Lisa

> [...]
> kasteration?
> Det havde vores ikke, jeg bliver helt nervøs om det er gjort rigtigt ved

Tabasco blev åbnet i maven, fordi han han var chryptocid; hans ene
testikel var ikke i pungen men lå i bughulen. Derfor havde han fem sting
på mavne, da han kom hjem. Vores anden kat Julius, som var helt normal,
havde ingen sting. Så jeg er sikker på, at Stoffermis er blevet behandlet
lige, som han skulle

Jeg tror, at de sting irriterede Tabasco, for han hev lystigt i dem. Nu
er jeg er en pylret missemor, så jeg var ved at dø af skræk for, om han
kunne komme til at hive såret op. Det skete selvfølgeligt ikke, og
faktisk får jeg nu et smil på læben ved tanken om Tabasco med en lilla
tråd i munden og maveskind, der er hevet langt ud fra kroppen.

Kirstine
--
*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Kate

Dato : 24-01-01 21:45

Hej Kirstine

jeg er glad for at i har fundet ud af en løsning for Tabasco. Glæder mig
til at høre hvad dyrlægen finder ud af.
--
Kate

Visit my home page, it's about rabbits, mostly:
http://home7.inet.tele.dk/oliwer
My address is spam blocked. The real one is oliwer@mail.tele.dk

Fra : Lotte-m

Dato : 25-01-01 15:40

"Kirstine" <minipip@mail.dk> skrev:

> Så nu er det afgjort - og på fredag falder dommen. Tabasco bliver
> opereret, og dyrlægen kontakter mig, så snart han har et overblik over
> situationen.

Held og lykke med operationen - vi håber alt går vel!

Mimi, Bibi og Lotte
--
http://www.lotte-m.dk