weekenden er for kort til det her ;o\
Fra : Preben Jensen

Dato : 30-09-01 11:44

Hej med jer.

Jeg har to pc-er der kører ADSL over tcp/ip med to dyn. ip-er og det virker
helt fin(t)!

Men så har jeg også zonealarm og den finder så ud af at der er
et lokalnetværk hvis de to pc-er har næsten samme Ip, eks. vis
80.62.39.12 og 80.62.39.13 så laver zonealarm et lokalnetværk
(80.62.39.0/255.255.255.0)
som jeg kan godtage eller lade være, hvis jeg godtager i ovenævnte
eks. kører net-værket imellem pc-erne fint, dvs med en god hastighed.

Problemet opstår når den ene pc får en ip-forskel som eks. vis er
80.[159].[40].13 og den anden stadig er på 80.[62].[39].12 så kan jeg
selvfølgelig
godt få forbindelse pc-erne imellem men der er så en hastighed som tilsvarer
min ADSL-forbindelse som er en 256/128 og normalt flytter jeg en ca. 1-2MB i
sek.

Jeg vil blive meget glad hvis der er en der kan give en løsning til
ovenstående!

--
Preben Jensen
www.pdcs.dk

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 30-09-01 12:40

Hej Preben

"Preben Jensen" <preben@pdcs.dk> skrev i en meddelelse news:3bb6f6f8$0$51378$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
> min ADSL-forbindelse som er en 256/128 og normalt flytter jeg en ca. 1-2MB i

Ja, det er en af lyksalighederne i TDC BB, ikke særlig smart.

> Jeg vil blive meget glad hvis der er en der kan give en løsning til
> ovenstående!

Installer NetBEUI til dit lokalnet.

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Nu også Windows 2000 ICS, Fjernstyring af PC, ADSL Tips m.m.:

Fra : Preben Jensen

Dato : 30-09-01 13:19

"Bjarne Duelund" <_X_duelund@danbbs.dk> skrev i en
> Hej Preben

[cut]

> Installer NetBEUI til dit lokalnet.
[cut]

Tak skal du have Bjarne Duelund, det var lige hvad der skulle til !!